FreeCinema

Follow us

ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΟΣ (2023)

(CONSECRATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Σμιθ
  • ΚΑΣΤ: Τζένα Μαλόουν, Ντάνι Χιούστον, Τζάνετ Σούζμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Η Γκρέις, μία επιτυχημένη οφθαλμίατρος στο Λονδίνο, καλείται στη Μονή του Όρους του Σωτήρα, βαθιά στα Χάιλαντς της Σκωτίας, έπειτα από τον ξαφνικό και μυστηριώδη θάνατο του αδελφού της, ο οποίος ήταν ιερέας. Αρνούμενη ν’ αποδεχθεί την επιμονή του μοναστηριού ότι αυτοκτόνησε και αποφασισμένη ν’ ανακαλύψει τι του συνέβη πραγματικά, η Γκρέις ξεκινά τη δική της έρευνα για τον θάνατό του, ενώ οι μοναχές ετοιμάζουν μια τελετή καθαγιασμού για να εξαγνίσουν τον ιερό χώρο.

Κλασική περίπτωση σκηνοθέτη «είδους», όπως αρεσκόμαστε να λέμε, ο Κρίστοφερ Σμιθ μας έχει χαρίσει (μεταξύ άλλων) το εξόχως διασκεδαστικό «Black Death» (2010) και το «Triangle» (2009), αλλά το γεγονός πως και οι δύο αυτές επιτυχίες του προέρχονται από τη «μακρινή» δεκαετία των late ‘00s, μάλλον θα έπρεπε να μας λέει κάτι… Το δημιουργικό τέλμα του Βρετανού σκηνοθέτη συνεχίζεται κι εδώ, στον «Καθαγιασμό» (αν και πρόκειται για φιλμ αισθητά πιο βελτιωμένο από τα προηγούμενα πονήματά του), με θέμα μια περίεργη υπόθεση θανάτου υπό το πρίσμα της Καθολικής Εκκλησίας.

Εδώ, πρωταγωνίστριά μας είναι η Γκρέις, μία οφθαλμίατρος με όχι και τόσο διακριτικό όνομα σε σχέση με την υπόθεση, όσο κι αν τίποτα (και ποτέ!) δεν θα ξεπεράσει το σκύλο ονόματι Μοναξιά στο «Αν…» (2012) του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Στον κεντρικό ρόλο συναντάμε τη θεάρα Τζένα Μαλόουν, ξεκάθαρα το μεγαλύτερο ατού (και καλύτερο στοιχείο) του φιλμ. Χωρίς να είναι πεπεισμένη (το κάθε άλλο…) από τα αίτια γύρω από τον μυστηριώδη θάνατο του αδελφού της σε μία σκωτσέζικη μονή, θα πάρει το νόμο στα χέρια της (τρόπον τινά) για να ερευνήσει τι πραγματικά συνέβη. Σ’ εκείνο το σημείο, η Γκρέις θ’ αρχίσει να αμφισβητεί τα πάντα, ακόμα και τον ίδιο της τον εαυτό, ενώ σίγουρα δεν την πείθει η ηγουμένη της μονής, αλλά και ο Πάτερ Ρομέρο – πως θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, άλλωστε, όταν τον τελευταίο ερμηνεύει ο αποκλείεται-να-μην-είμαι-villain (και προσωπική αδυναμία του γράφοντα) Ντάνι Χιούστον.

Ξεκάθαρα, αυτό που θέλει ο Σμιθ είναι να μας παρουσιάσει μια ταινία «υποδόριου τρόμου», πως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται και το κακό παραμονεύει σε κάθε χαραμάδα φωτός και (φαινομενικής) αθωότητας, ένα προσφιλές θέμα στη φιλμογραφία του. Το επιμύθιο εδώ, όμως, είναι πως τα πάντα φαίνονται τόσο, μα τόσο… τετριμμένα, που πραγματικά ο «Καθαγιασμός» δεν μας προσφέρει τίποτα παραπάνω από τα χίλια μύρια φιλμ τρόμου με «όχημα» την Καθολική Εκκλησία, απόρροια και του ολίγον τι «μπερδεμένου» σεναρίου που συνέγραψε ο σκηνοθέτης μαζί με τον Λόρι Κουκ.

Τα έχουμε ξαναπεί πολλάκις για το genre του τρόμου, γνωρίζουμε πως πρόκειται για crowd-pleaser και η ποσότητα είναι πάντοτε μεγαλύτερη από την ποιότητα. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, είμαστε και περισσότερο αυστηροί. Και ο «Καθαγιασμός» εμπίπτει στις ταινίες που… θα ξεχάσουμε πολύ γρήγορα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αυστηρά και μόνο για πωρωμένους «horror-άκηδες» που θέλουν να βλέπουν κάθε νέο release στο σινεμά, αλλά… ποιον κοροϊδεύουμε; Όλοι ξέρουμε πως το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού του είδους είναι πωρωμένοι θαμώνες των… τορεντάδικων!


MORE REVIEWS

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 2

Ανήμπορος ν’ αποδεχτεί την ήττα του, ο ντετέκτιβ Νικ Ο’Μπράιεν υποπτεύεται πως πίσω από σχέδιο ληστείας διαμαντιών στην Αμβέρσα κρύβεται ο Ντόνι Γουίλσον και φεύγει για την Ευρώπη προκειμένου να τον σταματήσει. Τα ίχνη των πολύτιμων λίθων θα τον οδηγήσουν στη Νίκαια της Γαλλίας κι αυτή τη φορά ο Μπιγκ Νικ δείχνει διατεθειμένος να παίξει διπλό παιχνίδι προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του.

ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΠΟΝΟΣ

Μετά τον θάνατο της αγαπημένης τους γιαγιάς, δυο ξαδέλφια αποφασίζουν να τιμήσουν τη μνήμη της πραγματοποιώντας μια… Holocaust tour στην Πολωνία, με σκοπό να καταλήξουν στην πόλη στην οποία είχε γεννηθεί.

QUEER

Φυγαδευμένος για προσωπικούς (;) λόγους στο Μεξικό των ’50s, ο Αμερικανός Γουίλιαμ Λι γίνεται καθημερινά λιώμα απ’ το μεθύσι και την καύλα, παλεύοντας με τη μοναξιά και τον χρόνο που τρέχει και χάνεται.

Ο ΠΑΝΤΙΝΓΚΤΟΝ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ

Όταν ο Πάντινγκτον λαμβάνει γράμμα από την αγαπημένη του θεία Λούσι, αναφέροντας πως της λείπει πολύ, φεύγει για Περού μαζί με την οικογένεια των Μπράουν ώστε να την επισκεφθούν. Φτάνοντας εκεί, όμως, πληροφορείται πως η καλή του θεία έχει εξαφανιστεί κάπου στη ζούγκλα του Αμαζονίου, δίχως να έχει δώσει σημεία ζωής…

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.