FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ (2012)

(CHRONICLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζος Τρανκ
  • ΚΑΣΤ: Ντέιν ΝτεΧάαν, Άλεξ Ράσελ, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τρεις γυμνασιόπαιδες έρχονται σε επαφή με αλλόκοσμο αντικείμενο και αποκτούν υπερφυσικές δυνάμεις. Όταν συνειδητοποιήσουν πως ακόμη κι ο ουρανός δεν έχει όρια γι’ αυτούς, οι τριβές μεταξύ τους ή η έλξη προς τη «σκοτεινή πλευρά» θα οδηγήσουν σε θανάσιμα έκτροπα και συγκρούσεις.

Γυρισμένο σαν ψευδοντοκιμαντερίστικο home movie ενός από τους κεντρικούς του ήρωες, το «Χρονικό» μοιάζει με πάντρεμα της «συμβαίνει τώρα» αισθητικής του «Cloverfield» (υποκειμενικά ή «αμοντάριστα» πλάνα, προφανές ταρακούνημα από την κάμερα στο χέρι) με τη θεματική και αρκετές από τις ψυχαναλυτικές πτυχές του τηλεοπτικού «Heroes», σε μια ακόμη προσπάθεια των studios να λανσάρουν ένα πιο indie hip προϊόν, με προοπτικές άμεσης ταύτισης για τους πελάτες τους. Ίσως κάποιος πρέπει να τους θυμίσει πως, την ίδια στιγμή, η τηλεόραση αντεπιτίθεται με σειρές που δείχνουν καλύτερες κι από τις κινηματογραφικές παραγωγές…

Ο Μαξ Λάντις (ο 26χρονος υιός του γνωστού σκηνοθέτη Τζον) έχει την καπατσοσύνη να στήσει την ιστορία του πάνω στο χτίσιμο των χαρακτήρων (ο αθλητικός γκομενάκιας, ο Πρόεδρος του δεκαπενταμελούς και ο troubled εσωστρεφής με το οικογενειακό δράμα), όμως, η εξέλιξη του σεναρίου προδίδει τη μοίρα ή τους πραγματικούς ρόλους και των τριών ηρώων του, έως του σημείου να περιμένεις να δεις κάτι σαν αιματοκύλισμα στο σχολικό prom dance («Carrie» είσαι εδώ;) ως κλιμάκωση του φινάλε. Ο Ντέιν ΝτεΧάαν υπηρετεί τις δυνάμεις του Κακού με υποκριτική πειθώ, ευτυχώς. Αλλά αυτό δεν τον διασώζει από το σεναριακό, στερεοτυπικό διασυρμό που θέλει τον outcast χαρακτήρα να μετατρέπεται σε δολοφονικό ψυχάκια!

Η χαρισματική σκηνοθεσία του Τζος Τρανκ, η διάθεσή του ν’ αναμίξει ουκ ολίγα κινηματογραφικά είδη και μερικές σκηνές ανθολογίας που αψηφούν τους νόμους της βαρύτητας, δε σου επιτρέπουν να βαρεθείς ποτέ. Απλά, το μυαλό σου παίρνει λίγο αέρα παραπάνω και η προσγείωση στην πραγματικότητα ενέχει κινδύνους τραυματισμού…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η πιτσιρικαρία θα νοιώσει τους ήρωες και θα μοιραστεί μαζί τους τη φάση ενός σχετικά πρωτότυπου joyride. Όσο η κλίμακα ανεβαίνει ηλικιακά, τόσο περισσότερο σου φωνάζει… για βραδάκι και DVD στο σπίτι.


MORE REVIEWS

ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ

Δέκα νεαρά παιδιά το σκάνε από τα σπίτια τους και δίχως καμία επικοινωνία με γονείς ή τον έξω κόσμο, περνούν μερικές ανέμελες μέρες σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία. Πόσο θ’ αντέξουν μεταξύ τους αυτή την «ουτοπική» φυγή και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να εντοπιστούν τα ίχνη τους από τους ενήλικες;

ΣΤΑ ΑΚΡΑ

Στη Μαδρίτη του σήμερα, μια σειρά από παράλληλες ιστορίες καθημερινών ανθρώπων συναντιούνται υπό τη φρικτή συνθήκη των εξώσεων από κατοικίες οι οποίες βγαίνουν σε πλειστηριασμούς.

Ο ΑΘΩΟΣ

Ιταλός αριστοκράτης του 19ου αιώνα με ζωή χλιδής, γυναίκα και ερωμένη, κλονίζεται όταν συνειδητοποιεί πως η σύζυγός του διαθέτει εραστή. Μία εγκυμοσύνη θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα για όλους.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι - πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΟΜΠΡΟΜΑΤ

Ο Ματιέ, ένας σαρανταπεντάρης επικεφαλής της Alliance Française, βρίσκεται με μετάθεση στο παγωμένο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας, υπεύθυνος για τη διάδοση του γαλλικού πολιτισμού και τη σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των χωρών Γαλλίας και Ρωσίας. Μετά από μία παράσταση μπαλέτου με ομοερωτικά στοιχεία, την οποία διοργανώνει, αλλά και τη γνωριμία του με μια Ρωσίδα, οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας τον έχουν στο στόχαστρο και σύντομα βρίσκεται κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία.

MR KLEIN

MR KLEIN

Τρεις τυπάδες έρχονται σε επαφή με κάτι εξωγήινο και γίνονται κάτι σαν super heroes. Και αντί να παρτάρουν και να ρίχνουν γκόμενες, τσακώνονται σαν γκόμενες! Είπαμε, ρε φίλε, επιστημονική φαντασία, αλλά μην τα γαμάς όλα.