FreeCinema

Follow us

CAFÉ DE FLORE (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Μαρκ Βαλέ
  • ΚΑΣΤ: Βανέσα Παραντί, Κέβιν Παράν, Ελέν Φλοράν, Εβελίν Μπροσού
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Χωρισμένος με παιδιά DJ έχει βρει τη δεύτερη γυναίκα της ζωής του, ενώ η πρώην εξακολουθεί να σπαράζει από πόνο. Παράλληλα, παρακολουθούμε και τη μονογονεϊκή οικογένεια μιας κομμώτριας στα τέλη του ’60, με παιδί με σύνδρομο Ντάουν. Κάπου, κάπως, οι δύο ιστορίες συνδέονται (;).

Με το υπερτιμημένο «C.R.A.Z.Y.» ο Καναδός Ζαν-Μαρκ Βαλέ θεωρήθηκε νέα ελπίδα του ανεξάρτητου σινεμά, ακόμη και πέρα από την πατρίδα του. Με το «Βασίλισσα Βικτωρία: Τα Χρόνια της Νιότης» πέρασε στο καλοστημένο mainstream, υπό την επίβλεψη του παραγωγού Μάρτιν Σκορσέζε. Φαίνεται ότι δεν του άρεσε και προσπάθησε να επαναλάβει το κλίμα της ταινίας που τον έκανε γνωστό. Το «Café de Flore» μπορεί να διατηρεί τα εξωτερικά στοιχεία της φόρμας του «C.R.A.Z.Y.», αλλά από περιεχόμενο βρίσκεται στα όρια… της παλαβομάρας.

Ποια μπορεί να είναι η σχέση ανάμεσα στις δύο εντελώς αταίριαστες ιστορίες; Στα πρώτα λεπτά της ταινίας βλέπουμε τον ήρωα της σύγχρονης ιστορίας (στον Καναδά) να ταξιδεύει μ’ ένα αεροπλάνο. Ο Βαλέ δένει στο μοντάζ τη στιγμή αυτή με την εικόνα της Βανέσα Παραντί, που υποδύεται την κομμώτρια του ’60 (στο Παρίσι), να κοιτάζει στον ουρανό ένα αεροπλάνο που πετάει. Για πάρα πολλή ώρα, αυτή η σκηνή αποτελεί και τη μοναδική σύνδεση των δύο ιστοριών! Αλλά και όταν δοθεί η απάντηση, η εξήγηση είναι τόσο ανεπαρκής, που απορείς τι κάθεσαι και βλέπεις τόση ώρα.

Καθεμία ιστορία ξεχωριστά, θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε μια πλήρη ταινία. Ο συνδυασμός τους, ωστόσο, με τα διαρκή flashback και το πέρασμα από τη μία πλοκή στην άλλη, στέκει σαν ένα πείραμα αποτυχημένης αφήγησης. Αυτό που αξίζει στην ταινία, τελικά, είναι η δουλειά που έχει γίνει σε τεχνικό επίπεδο, με το μοντάζ, τη χρήση της μουσικής και την καλλιτεχνική διεύθυνση να συνθέτουν την πειστική εικόνα δύο διαφορετικών κόσμων. Όλο αυτό, όμως, προκύπτει ένα κέλυφος το οποίο αποδεικνύεται άδειο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σ’ αρέσουν οι μπερδεμένα μονταρισμένες ιστορίες, που μπορεί και να μη βγάζουν νόημα, αλλά σε παρασύρουν με τις ωραίες εικόνες τους κι ένα ταιριαστό soundtrack; Βρήκες την ταινία σου. Αν θες να καταλαβαίνεις και τι βλέπεις, keep walking, το κάρμα σου θα βρει την αδελφή ψυχή του σε μια άλλη αίθουσα…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας DJ στο Μοντρεάλ που παίζει «καρέκλα» απ’ το Μπουρνάζι και ξενοπηδάει. Και μια ξεδοντιάρα στο Παρίσι που μεγαλώνει μόνη παιδί νταουνιασμένο. Σήμερα ο ένας, στα 60’s η άλλη. Κι εγώ αλλού ήμουνα. Από τον ύπνο.