FreeCinema

Follow us

BLIND SUN (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Ψυχολογικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόις Α. Νασαγουάτι
  • ΚΑΣΤ: Ζιάντ Μπάκρι, Γιάννης Στάνκογλου, Γιώργος Γάλλος, Μιμή Ντενίση, Λορέν Μπρουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μετανάστης πιάνει δουλειά ως φύλακας σε βίλα Γάλλων, κάπου στην Ελλάδα. Είναι καλοκαίρι, έχει καύσωνα και το νερό κόβεται διαρκώς. Τη μοναξιά τού Ασράφ στο έρημο σπίτι θα διαταράξει η μυστηριώδης σκιά μιας παρουσίας που τον σαμποτάρει ή, ακόμη χειρότερα, θέλει το κακό του.

Μια ελληνογαλλική παραγωγή, ντεμπούτο μεγάλου μήκους για την Τζόις Α. Νασαγουάτι, η οποία δείχνει να έχει μια ωραία ματιά (με τη σημαντική συμβολή της φωτογραφίας του Γιώργου Αρβανίτη στο πλευρό της) αλλά μάλλον δεν πρέπει να αγγίξει ξανά (ή σύντομα) το δόλιο το σενάριο, που εδώ υπογράφει μόνη της λες και χτυπήθηκε από ηλίαση…

Το στόρι δεν είναι σπουδαίο ως ιδέα (ο μοναχικός φύλακας στη μέση τού πουθενά, ο οποίος αισθάνεται μια απειλή να τον περικυκλώνει από παντού), όμως η Νασαγουάτι προσπαθεί να το αναπτύξει με επιπλέον κατευθύνσεις που παραπέμπουν σε δυστοπικό θρίλερ για ένα κοντινό μέλλον λειψυδρίας, δίπλα στο (πιο ατυχές) στοιχείο τής ξενοφοβίας. Όσο πιο πολύ ξανοίγεται σε αυτά τα μέτωπα, όμως, τόσο περισσότερο χάνει τον έλεγχο του συνόλου, καταλήγοντας σε μια πλήρη αποτυχία η οποία… βυθίζεται κυριολεκτικά στο φινάλε τού φιλμ.

Είναι κρίμα, γιατί υπάρχουν στιγμές που η Νασαγουάτι δείχνει πως μπορεί να χειριστεί το σασπένς στον εσωτερικό χώρο του σπιτιού, χωρίς να υποκύψει σε ευκαιριακά «μπου» αλλά παίζοντας με σκιές παρουσιών και ήχους που διαταράσσουν την ηρεμία τού ήρωα (και του θεατή). Ένα ατόφιο θρίλερ, με τον ξενοφοβικό μπάτσο του Γιάννη Στάνκογλου (σαν ένα σπιλμπεργκικό «Duel» δωματίου) στο κατόπι τού Ασράφ σίγουρα θα είχε ένα κάποιο ενδιαφέρον, όμως οι προθέσεις, προφανέστατα, δεν είναι τέτοιες και φλερτάρουν (άσκοπα) με το «arthouse».

Ολόκληρο το κομμάτι της (δήθεν) υποπλοκής των ανασκαφών στην περιοχή δεν βγάζει νόημα και πηγαίνει στράφι, ειδικά όταν καταλήγει στην ανεκδιήγητη (και σε διάλογο) ερωτική σκηνή με τη Γαλλίδα (ένεκα συμπαραγωγής…) αρχαιολόγο στην παραλία, ενώ το «μελλοντολογικό» στοιχείο με την έλλειψη νερού (που μας χαρίζει και ένα camp στιγμιότυπο με τη Μιμή Ντενίση να εκλιπαρεί τον ήρωα με ένα άδειο μπιτόνι στα χέρια!) αφήνει το στοιχείο της πανταχού παρούσας ιδιωτικής εταιρείας ύδρευσης (ένα κάποιο «αλληγορικό» όχημα σχολιασμού για τον corporate φασισμό του κοντινού μας αύριο;) ανεκμετάλλευτο, δίπλα σε επίσης αδούλευτες πινελιές αστυνομικής βίας και συλλήψεων «παράνομων» μεταναστών που δεν ολοκληρώνουν κάποια σαφή κοινωνική δήλωση ούτε έχουν λόγο ύπαρξης στο σενάριο (τύπου… ανοιγόκλεισε τα μάτια σου και το ‘χασες).

Τελική ετυμηγορία (και οδηγία προς μελλοντικούς «ναυτιλομένους»): καλοδεχούμενες και μακάρι να υπάρχουν όλο και περισσότερες ξένες παραγωγές ή συμπαραγωγές στην Ελλάδα, όμως… ας διαβάζει και κάποιος τα σενάρια! Όχι μόνο… «καλωσήρθε το δολάριο»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν δεν έχετε λόγο να δείτε μερικά καλοφωτογραφισμένα πλάνα υπό το ελληνικό φως, δεν φταίξατε και σε τίποτε ώστε να παρακολουθήσετε αυτό το ντεμπούτο που αψηφά (σαρκασμός) τα κινηματογραφικά είδη, δηλώνοντας διαρκώς αναποφάσιστο ως προς την κατεύθυνσή του. Στο «ψυχολογικό θρίλερ», δηλαδή, προσθέσατε και το… δραματικό (με την κακή έννοια).


MORE REVIEWS

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;

ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ

Ο Μπεν φτάνει στο Λας Βέγκας με σκοπό να πεθάνει από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Η Σέρα είναι μια πόρνη που θα σταθεί δίπλα του στην πορεία, τηρώντας μια αμοιβαία συμφωνία: κανείς δεν θα ζητήσει από τον άλλον ν’ αλλάξει κάτι από τα «θέλω» του. Μέχρι τέλους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας που φυλάει μια βιλάρα κι εκεί που κωλοβαράει… βλέπει σκιές. Εσύ δες κάτι άλλο, το εργάκι είναι φάση «με βάρεσε χωρίς καπέλο στην παραλία».