FreeCinema

Follow us

AMERICAN ASSASSIN: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ (2017)

(AMERICAN ASSASSIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικλ Κουέστα
  • ΚΑΣΤ: Ντίλαν Ο’Μπράιεν, Μάικλ Κίτον, Σανάα Λέιθαν, Τέιλορ Κιτς, Ντέιβιντ Σουσέι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Έχοντας δει την αρραβωνιαστικιά του να πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης, ατίθασος νεαρός γίνεται μυστικός πράκτορας της CIA, με μοναδικό σκοπό να πάρει εκδίκηση για τον χαμό της. Βετεράνος εκπαιδευτής της υπηρεσίας αναλαμβάνει να του δείξει τα κόλπα, αυτός όμως έχει μάθει να κάνει του κεφαλιού του. Με τον πυρηνικό όλεθρο να βρίσκεται προ των πυλών, οι δυο τους θα αναλάβουν να εξολοθρεύσουν τον κίνδυνο.

Ο Μιτς Ραπ είναι ήρωας της σειράς βιβλίων του Αμερικάνου συγγραφέα Βινς Φλιν, ένας πράκτορας στη λογική του Τζακ Ράιαν (τις περιπέτειες του οποίου έχουμε δει αρκετές φορές στον κινηματογράφο, με πιο πρόσφατη την «Πρώτη Αποστολή» του 2014), με την πιο σημαντική διαφορά τους να εντοπίζεται στην ωριμότητα και τη λογική του δεύτερου, αντιπαραβάλλοντας έναν αυθορμητισμό στα όρια της απερισκεψίας για τον πρώτο. Η αιτία για το απύθμενο νεανικό του θράσος ίσως να οφείλεται σε μια σειρά ψυχικών τραυμάτων που βασανίζουν το άγουρο μυαλό του, από τον θάνατο των γονιών του σε τροχαίο, μέχρι την εν ψυχρώ εκτέλεση (μπροστά στα μάτια του, μάλιστα) της αγαπημένης του, λίγα λεπτά μετά το πολυπόθητο «ναι» που βγαίνει από τα χείλη της, στην πρόταση γάμου που της απευθύνει. Φυσικά, υπό το βάρος όλων αυτών, ο καθένας θα μπορούσε να λυγίσει. Εκεί, όμως, που άλλος θα κλεινόταν στον εαυτό του ή θα το έριχνε στο πιοτό, ο Μιτς μαθαίνει απ’ έξω και ανακατωτά… το Κοράνι, κάνει εντατικά μαθήματα αραβικών (κατορθώνοντας να τα ομιλεί απταίστως εντός δεκαοκτώ μηνών) και ξεκινά μόνος του να ξετρυπώσει τους τρομοκράτες που έσπειραν τον θάνατο στην παραλία όπου περνούσε ξέγνοιαστες στιγμές με τη δικιά του! Τα καταφέρνει (σχεδόν) άψογα, οπότε η CIA αντιλαμβάνεται πως τέτοιο κελεπούρι δεν πρέπει να πάει χαμένο.

Εισάγοντας στον ρόλο του κακού έναν πρώην στρατιώτη του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, η ταινία προσπαθεί να ξεφύγει από τον άκρατο πατριωτισμό, το κάνει όμως σίγουρα άτσαλα και εντελώς επιδερμικά. Η μεταστροφή του τρελαμένου, πλέον, κάποτε πολεμιστή των αμερικανικών υποβρύχιων ειδικών δυνάμεων δεν οφείλεται σε αυτά που είδε εκ των ένδον ευρισκόμενος στις αγκαλιές του θείου Σαμ, αλλά έχει τις ρίζες της στην εξελισσόμενη σε οργή απογοήτευση για τον τότε υπεύθυνο αξιωματικό του, από τον οποίο ουσιαστικά γυρεύει εκδίκηση, βάζοντας στο μάτι όλη την Αμερική! Έστω κι έτσι, όμως, ακούγονται μια-δύο ενοχλητικές ατάκες για τα αυτιά των υπερσυντηρητικών Αμερικάνων, σε ένα ύφος που απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί εφάμιλλο του ψυχρού κυνισμού που χαρακτηρίζει ανάλογα έργα του Τζον λε Καρέ, για παράδειγμα. Η συμμαχία του απειλούντος να σκορπίσει τον πυρηνικό όλεθρο αμετανόητου ψυχάκια με το επάρατο Ιράν βάζει τα πράγματα στη θέση τους, παραδίδοντάς τον βορά στις ορέξεις τού κοινού που θέλει να αντιλαμβάνεται τον ρόλο των Ηνωμένων Πολιτειών ως πολεμίου της τρομοκρατίας, όσο απλοϊκά και μονόπατα κι αν περιγράφεται εδώ.

Οι απιθανότητες και η ανοησία του σεναρίου είναι εκ των ων ουκ άνευ, θα μπορούσαμε όμως να τις παραβλέψουμε εάν υπήρχε ένα κάποιο αντιστάθμισμα από πλευράς θεάματος μέσω της εντυπωσιακής δράσης. Αυτή, όμως, λάμπει δια της απουσίας της, αφήνοντας τα πιστόλια (και μόνον αυτά) να μιλάνε, με τα πτώματα να είναι αμέτρητα μέχρι το φινάλε (θα ζήλευε και ο Τζον Γου!), ενώ όταν κάτι προσπαθεί να γίνει στον τομέα της αδρεναλίνης, το όλο πράγμα βυθίζεται αύτανδρο, καθώς με το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών να μεταφέρεται στη θάλασσα, τα εντελώς… της πλάκας CGI από τη μία και μια τελική λύση που κερδίζει άνετα το βραβείο «παρωδία της χρονιάς» από την άλλη, κάνουν τα πάντα εκτός από το να επιβραβεύσουν όσους ήλπιζαν για μια αγωνιώδη (έστω!) κλιμάκωση. Δεν βοηθάει καθόλου και ο πρωταγωνιστής Ντίλαν Ο’Μπράιεν, ο οποίος όντας μονίμως (και μόνο) είτε οργισμένος είτε αλαζονικά υπερόπτης, περισσότερο θυμίζει κωλόπαιδο φοιτητικής αδελφότητας που έχει επιφορτιστεί με το βάρος εξεύρεσης αλκοόλ για τα ολονύχτια parties χωρίς να είναι άνω των 21 ετών, παρά με άτρωτο πράκτορα που προσπαθεί στα σοβαρά (και όχι τύπου «Αληθινά Ψέματα») να σώσει τον κόσμο (η… δεκαπεντάχρονη Σίρσα Ρόναν του «Hanna» ήταν απείρως πειστικότερη!). Υπάρχει μια υποφώσκουσα σχέση πατέρα – γιου σε ό,τι έχει να κάνει με τον «τα έχω δει όλα σε τούτη τη ζωή» εκπαιδευτή Μάικλ Κίτον (ο οποίος καταφέρνει, κατά έναν παράδοξο τρόπο, να βγάλει από το συρτάρι ακόμα και το γούρλωμα των ματιών τού «Σκαθαροζούμη» στη σκηνή των βασανιστηρίων), εξαιτίας της ελαφρότητας του στόρι όμως δεν ενδιαφέρει επί της ουσίας. Οι προθέσεις να μετατραπεί τούτη η παραγωγή σε franchise, φυσικά και φαίνονται από μακριά, οπότε ας περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη του Μιτς Ραπ. Μικρός είναι, τα πιάνει γρήγορα, μπορεί και να γίνει καλύτερος (δεν παίζει στοίχημα από εμάς γι’ αυτό…).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιπέτεια δράσης του σωρού, τηλεοπτικής λογικής και ανούσια στα όρια της ανεγκέφαλης. Η δήθεν κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα (με την υπόθεση να διαδραματίζεται κύρια στη Ρώμη) και μια πρωτότυπη σεκάνς εκπαίδευσης δεν αρκούν για να σωθούν τα προσχήματα όχι ενός «σοβαρού» action θρίλερ, αλλά ούτε καν αυτά ενός ευχάριστου ψυχαγωγικού δίωρου. Τούτη η εκδίκηση του «American Assassin» μάλλον τον θεατή έχει βάλει στον στόχο της!


MORE REVIEWS

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Η Ζέφιρ, μία ανεξάρτητη και αυτάρκης νεαρή surfer, θα αιχμαλωτιστεί από έναν μανιακό δολοφόνο που σκοπεύει να την δώσει τροφή στους καρχαρίες. Για να σωθεί, πρέπει να βρει τρόπο να φύγει από το σκάφος του, πράγμα διόλου εύκολο για μια φυλακισμένη και δεμένη με χειροπέδες.

ΝΥΧΤΑ ΑΓΩΝΙΑΣ

Με τη βεβαιότητα της αθωότητάς του, μια ψυχίατρος φυγαδεύει αμνησιακό ασθενή της που κατηγορείται για φόνο και προσπαθεί μέσω της ψυχανάλυσης και της ύπνωσης να τον θεραπεύσει, αλλά και να μάθει τα πιο σοκαριστικά μυστικά τού «σκοτεινού» υποσυνείδητού του.

ΟΙ ΜΠΑΛΚΟΝΑΤΕΣ

Τα έλεγε ο Δάκης: Πάλι απόψε εγώ στο μπαλκόνι θα την βγάλω / Το κορίτσι να δω από το ρετιρέ το άλλο / Τη φλερτάρω καιρό κι όμως κάνει πως δε βλέπει / Είναι φλερτ πονηρό και το παίζει καθώς πρέπει / Τσάι με λεμόνι στο μπαλκόνι / Και η αγωνία μου φουντώνει / Ποτέ θα βρεθούμε οι δυο μας μόνοι…

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΖΝΑΒΟΥΡ

Η ζωή του Σαρλ Αζναβούρ, από τα παιδικά του χρόνια στην Αρμενία, μέχρι την καθιέρωσή του ως ένας εκ των μεγαλύτερων και πλέον δημοφιλών Γάλλων τραγουδιστών.

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΥ

Νιόπαντρο ζεύγος ετοιμάζεται να ζήσει το καλιφορνέζικο όνειρο της δεκαετίας του ‘50, όμως, η άφιξη του αδελφού του γαμπρού ξυπνά μπερδεμένα πάθη, ερωτικά και… τζογαδόρικα.