FreeCinema

Follow us

ΜΑΜΑ ΓΚΛΟΡΙΑ (2023)

(ÀMA GLORIA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρί Αματσουκελί-Μπαρσάκ
  • ΚΑΣΤ: Λουίζ Μορουά-Παντζανί, Ίλσα Μορένο, Αρνό Ρεμποτινί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Η Γκλόρια είναι νταντά της μικρής Κλιό. Ζουν στη Γαλλία. Η Γκλόρια έχει έρθει από το Πράσινο Ακρωτήριο. Όταν η μητέρα της θα πεθάνει, θα χρειαστεί να επιστρέψει στη Σενεγάλη, εκεί όπου ζουν τα δυο παιδιά της, η Νάντα και ο Σεζάρ. Η Κλιό δεν είναι έτοιμη ν’ αποχωριστεί τη μοναδική μητρική φιγούρα που γνώρισε μέχρι σήμερα.

Θα μπορούσε να είναι ένα ντοκιμαντέρ. Όχι μόνο εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο έχει σκηνοθετηθεί, αλλά λόγω του στόρι και των ερμηνειών. Από τον τρόπο που γράφει η μικρή Κλιό, μέχρι τον τρόπο που ψαρεύουν και ψήνουν σφυρίδα στην παραλία. Πρόκειται, παρ’ όλα αυτά, για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαρί Αματσουκελί-Μπαρσάκ, με dp την Ινές Ταμπαρέν, γνωστή από την «Annette» (2021) του Λεός Καράξ. Σε αυτό το φιλμ τα χρώματα είναι ζεστά, μαρτυρώντας μια επερχόμενη νοσταλγία, σε πλάνα «εντός των τειχών», όπως οι πρώτες φωτογραφίες ενός παιδιού που το περιφέρουν «αγκαλιά» από δωμάτιο σε δωμάτιο, και «ελαφριά», κάπως «θορυβώδη», στην παραλία και στις διάφορες επισκέψεις. Ακριβώς όπως σε ένα… ντοκιμαντέρ.

Τα πρώτα συμπεράσματα ενός μικρού ατόμου σκιαγραφούνται στη μεγάλη οθόνη με όμορφο τρόπο. Γιατί έφυγε η Γκλόρια; Τι χρειάζεται για να επιστρέψει; Η μητέρα της Γκλόρια πέθανε και απαιτεί την επιστροφή της στο Πράσινο Ακρωτήριο, διότι υπάρχουν άλλα παιδιά. Η Νάντα έκανε μωρό. Θα φταίει σίγουρα το μωρό που η Γκλόρια δεν επιστρέφει. Η ύπαρξή του. Κάτι άλλο, δε γνωρίζει. Δεν πολυσυμπαθεί το μωρό. Ό,τι κι αν κρατά την Γκλόρια στη Σενεγάλη, στέκει ως εμπόδιο σε αυτό που θέλει η Κλιό. Ούτε και στη Σενεγάλη μπορεί να μείνει για πολύ. Η Γκλόρια χτίζει εστιατόριο στην παραλία (σύμφωνα με τις επιθυμίες των άλλων) και θα μείνει με άλλα παιδιά που δεν πολυγνωρίζουν την Κλιό. Θα χωρίσουν «για να είναι και οι δύο χαρούμενες». Αυτή θα είναι και η μοναδική επεξήγηση για την επιστροφή της Κλιό στη Γαλλία.

Παρόλο που το φιλμ επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ της Κλιό και της νταντάς της, μένει χώρος για ανάπτυξη των συναισθημάτων (και) των άλλων παιδιών. Για τον Σεζάρ, είναι κατανοητό ότι πρόκειται για μια κατάσταση εξαναγκασμού. Ούτε και θα επέστρεφε η μητέρα του στη Σενεγάλη άμα δεν την υποχρέωναν, ούτε και έχει κάποια δυνατή σχέση μαζί της. Μεγάλωσε με τη γιαγιά του, η οποία πέθανε. Η Νάντα, πια, θα γίνει η ίδια «μαμά».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Βαθύτατα συγκινητικό και τρυφερό δράμα ντοκιμαντερίστικης υφής. Ουσιαστικά, το φιλμ είναι αφιερωμένο στην νταντά της Μαρί Αματσουκελί-Μπαρσάκ. Εάν σας κάνουν «κλικ» όλα αυτά, μπορείτε να το αποπειραθείτε.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.