FreeCinema

Follow us

ΑΚΑΛΥΠΤΟΣ (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χρήστος Δήμας
  • ΚΑΣΤ: Πέτρος Φιλιππίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Αθηνά Μαξίμου, Κατερίνα Λέχου, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Βασιλική Ανδρίτσου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Με τη σύζυγό του να ζητάει διαζύγιο, τον οδοντογιατρό επιστήθιο φίλο του στη στενή (και σε διάσταση με τη δική του γυναίκα) εξαιτίας του και μία αρχικομπίνα «φιλεταρίσματος» γαιών με τη συνεργασία ενός ηγούμενου και μίας υπουργού, ένας αδιόρθωτος λάτρης του ασθενούς φύλου και απατεώνας του real estate τα βρίσκει σκούρα όταν παγιδεύεται στο ίδιο του το κόλπο. Με μία πιστή γραμματέα, έναν γκαφατζή κολαούζο κι ένα πανούργο «μωρό» – δόλωμα στο πλάι του, μπορεί να ξελασπώσει;

Ένα tango της κακιάς ώρας, εκτός τόπου και χρόνου – για τους χορευτές του καναπέ fans του «Dancing with the Stars». Ένα σκυλάκι ομοιάζον του Άγκι του «The Artist», που όμως η Τζάκι (η Μοναξιά) του «Αν…» θα έκανε μια χαψιά – για τους φιλόζωους. Ο σινεμαϊντανός (ζωή να ’χει) Κώστας Βουτσάς έγκλειστος Νονός Master Chef με μικρασιατικό αξάν – για τους κουζινοριαλιτάδες και τους νοσταλγούς των «Πολίτικη Κουζίνα» και «Νύχτα Γάμου». Ο NiVo ως παρουσία και soundtrack don – για τους κάγκουρες των «Λούφα και Παραλλαγή». Ένα φέρετρο σε περιπέτειες – για… δεν ξέρω ποιον αλλά πρέπει να έχει πέραση γιατί είναι το μοτίβο για το οποίο «πεθαίνουν» (υπεξαιρώντας το η μία από την άλλη) οι «στουντιακές» ελληνικές ταινίες την τελευταία πενταετία.

Δεκτόν, ειδικά όταν ξανακάνεις μπίζνες μετά δεκαετίες όπως η ιστορική παραγωγός Καραγιάννης – Καρατζόπουλος, το να προσπαθείς να τα κονομήσεις πουλώντας κάτι ξένο ανερυθρίαστα, περίπου όπως ο διάσημος τηλεοπτικός (λογοτεχνικός, ισχυρίζονται οι δημιουργοί για ευνόητους λόγους) ήρωας του Λευτέρη Καπώνη, που ανοίγει εδώ δουλειές στη μεγάλη οθόνη. Απλώς θα σου τα σκάσουν τα κορόιδα ή οι «στα τέτοια τους» του κοινού, άπαξ και δεν το κάνεις, αν όχι με στιλ, με ένα σχέδιο που να σου επιτρέπει να τη βγάζεις καθαρή.

Με το σκηνοθέτη του «Νήsos» να επενδύει σε εναλλαγές γωνιών λήψης και κοντινών με μακρινά σε σβέλτα σύντομες σκηνές, σχεδόν καθεμία απ’ τις οποίες, όμως, είναι ένα αυτοτελές γκαγκ (συνήθως αγοραία αποτυχημένο), και το σενάριο να φιλοδοξεί να τοκιστεί σε σάτιρα ηθών αδυνατώντας να προστατεύσει σοβαρά το αρχικό κεφάλαιό του (τη φάρσα), αυτό το αεριτζίδικο πορτφόλιο buddy movie, μπουλβάρ γαμομπελάδων και περιπετειώδους παρανομίας (ουσιαστικά μια ωδή σε αυτήν, άβολο οξύμωρο σε περίοδο αξιακοοικονομικής κρίσης και απονομής ισοβίων σε διασπαθιστές δημοσίου χρήματος), στερείται βασικών δικλίδων προστασίας.

Ένα αποφυλακιστήριο λόγω ανηκέστου βλάβης από… γιατρό του Κορυδαλλού, δύο κουφιοκεφαλάκηδες Άραβες επενδυτές που άγονται και φέρονται απαθείς σε σερί λοβιτούρων με αποκορύφωμα την πώληση των πέριξ της Ακρόπολης και του Λυκαβηττού, μία συμβία στα χωρίσματα και με νέο γκόμενο που της ξαναφουντώνει ανεξήγητα το αίσθημα για το «λαδιάρη» της και, κυρίως, η αμνηστία σ’ αυτόν από μια υπάλληλο των διωκτικών αρχών είναι οι πτωχευτικές διαδικασίες αυτού του διόλου βαριού χαρτιού, στην «πυραμίδα» του οποίου πέφτουν και άλλα θύματα.

Δειγματοληπτικά: ρευστοποιήσεις νύξεων λεκτικής πλάκας με τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο εκτός ταμπλό πια τίτλος της υπόθεσης της μονής Βατοπεδίου, λεσβιακές συνυποδηλώσεις (που μένουν απογοητευτικά τέτοιες) με συμμέτοχους τη «Ζουμπουλία» και την «Άντζελα», η Αθηνά Μαξίμου ως σφάλμα του γραφείου ανθρωπίνων πόρων, η Τζένη Θεωνά που όπως πάντα φρασάρει σε slow-mo και αλλάζει φορέματα (απλώς εν προκειμένω με ρόλο σε άνοδο) και ένα αρσενικό blue chip της πολυμεσικής εγχώριας ιλαρότητας, εδώ σε ιστορικό υψηλό επιβεβλημένης μπαλαφάρας και δανειζόμενος κινήσεις του Βέγγου (αθέατα λόγω άλλου σουλουπιού, αλλά, ναι, νοσταλγεί κανείς τον αρπαγμένο τύπο του Καφετζόπουλου στο serial).

Η χρεοκοπία αποφεύγεται χάρη σ’ ένα από τύχη προφητικά επίκαιρο deal του στόρι με την πρόσφατη απόδραση Βλαστού, τον ασυνήθιστα γενναίο καυτηριασμό της εκκλησίας, συναλλαγές θυμηδίας όπως στις σεκάνς της ακατάλληλης σορού και της incognito παρενδυσίας στην κηδεία, και τη Βασιλική Ανδρίτσου ως σεξαπιλιάρα αξία (κι όμως…). Αλλά αυτή η επιχείρηση να βγει γέλιο και χρήμα από ένα παράγωγο εν είδει franchise θα πετύχει εν πολλοίς μόνο τον δεύτερο και πιο ευτελή από τους στόχους της – και οι εγκλωβισμένοι έχουν ψυχή (σήμερα περισσότερο από ποτέ). Να τους τα πάρετε με ένα ακόμα «αεροπλανάκι»;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε είχε δουλέψει στο γυαλί; Μπορεί να σε ρίξει άνετα – αλλά η σπείρα έχει αλλάξει και η φούσκα ελλοχεύει. Είσαι των arthouse ventures; Παίζει κραχ, προφυλάξου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.