FreeCinema

Follow us

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (2016)

(20TH CENTURY WOMEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικ Μιλς
  • ΚΑΣΤ: Ανέτ Μπένινγκ, Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουιγκ, Μπίλι Κρούνταπ, Λούκας Τζέιντ Ζάμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 119'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο 15χρονος Τζέιμι ζει με τη μητέρα του, η οποία δεν αφήνει πολλά πράγματα εκτός του ελέγχου της. Η ίδια, αλλά και δύο άλλες νεαρές γυναίκες, θα επηρεάσουν την ενηλικίωσή του και τον τρόπο που βλέπει το «ασθενές φύλο».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μάικ Μιλς εμπνέεται από τα μέλη μιας οικογένειας. Για την ακρίβεια, δεν είναι καν η πρώτη φορά που εμπνέεται από τα μέλη της δικής του οικογένειας. Στις «Καταπληκτικές Γυναίκες», η μητέρα του αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός ισχυρού χαρακτήρα, όπως στους «Πρωτάρηδες» του έδωσε κάτι περισσότερο από έμπνευση για τη δημιουργία του αντίστοιχου ρόλου ο πατέρας του, που στα 75 του πάνω-κάτω κάνει coming out στον γιο του και δηλώνει την ομοφυλοφιλία του.

Εκείνος ο ρόλος είχε δώσει στον Κρίστοφερ Πλάμερ το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου και πιθανότατα η Ανέτ Μπένινγκ να περίμενε κάτι παρόμοιο να συμβεί και μ’ αυτήν φέτος. Κάτι που, τελικά, δε συνέβη και ο λόγος είναι απλός: δεν αρκεί να έχεις να παίξεις με έναν χαρακτήρα και να τον στήσεις σωστά. Πρέπει να υπάρχει ουσιαστικός ρόλος. Με αυτά τα κριτήρια, οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» σίγουρα απέχουν από τον χαρακτηρισμό του ελληνικού τίτλου του φιλμ. Ούτε αυτές, ούτε και ο Τζέιμι, ο κεντρικός ρόλος που καταφέρνει να κερδίσει τη μικρότερη ίσως προσοχή απ’ όλους τους υπόλοιπους του έργου, καθώς περιφέρεται μάλλον αδιάφορα και ξεψυχισμένα από σκηνή σε σκηνή, «υποχρεωμένος» να αποπειράται την επαφή του με την πλειοψηφία του καστ.

Πρώτα απ’ όλους με τη μητέρα του, Ντοροθία. Χωρισμένη, μεγαλώνει ένα παιδί μόνη της, έχει μανία να παρακολουθεί την κίνηση των μετοχών της και έχει δύο νοικάρηδες. Την Άμπι, μια twentysomething φωτογράφο που έχει ξεπεράσει προβλήματα υγείας (με καρκίνο) και τον Γουίλιαμ, έναν τεχνίτη που όλο και κάτι φτιάχνει στο σπίτι τους, δουλειές που φαίνεται ότι δεν πρόκειται να τελειώσουν ποτέ. Κάτι θα παίξει μ’ αυτόν και την Άμπι, αλλά τελικά θα ερωτευτεί την Ντοροθία. Στο πακέτο των βασικών χαρακτήρων προσθέσατε και τη 17χρονη Τζούλι, κολλητή φίλη τού Τζέιμι, την οποία εννοείται ότι γουστάρει επίσης.

Οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» αποτελούν μια καλή (και στη θεωρία του πράγματος) «κινηματογραφική» ομάδα χαρακτήρων, από την οποία θα περίμενε κανείς κάποια πιο συναρπαστική αλληλεπίδραση. Οι χαρακτήρες, ωστόσο, έχουν το ίδιο πρόβλημα που μαστίζει συνολικά το φιλμ. Είναι τυπικά «σωστοί», αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν πολλά να σου πουν (σαν την ταινία, ένα πράγμα…). Ακόμη κι αν υπάρχουν ενδιαφέροντες τύποι, «σωστή» (και πάλι) αναπαράσταση της εποχής, αναφορές στην κουλτούρα, από τη μουσική μέχρι τον φεμινισμό, πραγματικά δεν υφίσταται μια συμπαγής ιστορία. Υπάρχουν μόνο επεισόδια, κάποια καλύτερα ανεπτυγμένα, άλλα αδιάφορα, τα οποία πλαισιώνουν τους ήρωες και δεν καταφέρνουν να σε κάνουν να ξεχάσεις την ανυπαρξία πλοκής.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν αρκεί να έχεις στήσει τα θεωρητικά «σωστά» κομμάτια μιας ταινίας, αν δεν υπάρχουν πλοκή και χαρακτήρες που να έχουν να πουν κάτι περισσότερο από καλοτοποθετημένες ατάκες. Ο Μάικ Μιλς που έχει βγάλει στη φόρα όλα τα οικογενειακά του, με την ιστορία της μητέρας του δεν σε βουτάει και με το συναίσθημα, γιατί μια προφανής προτεραιότητά του είναι να κάνει τους ήρωές του να φανούν (σχεδόν μόνο) cool. Και, τελικά, μένεις εσύ ψυχρός απέναντί τους.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βγήκα για να πάω τουαλέτα και μπήκα στις γυναικείες. Εντάξει. Αφού δεν πήγα και στο μπαρ του σινεμά να ζητήσω ταμπόν, θα μου περάσει…