FreeCinema

Follow us

ΑΤΥΧΕΣ ΠΗΔΗΜΑ Ή ΠΑΛΑΒΟ ΠΟΡΝΟ (2021)

(BABARDEALĂ CU BUCLUC SAU PORNO BALAMUC)

  • ΕΙΔΟΣ: Παρωδία (Ταινίας)
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράντου Ζούντε
  • ΚΑΣΤ: Κάτια Πασκάριου, Κλαούντια Ιερεμία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δασκάλα γυμνασίου διασύρεται κοινωνικά κατόπιν διαρροής ενός sex tape που γύρισε μαζί της ο σύζυγός της. (Διακόπτουμε την ταινία για να παρακολουθήσετε ένα γλωσσάρι «παραδοξολογιών και αισχροτήτων».) Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα συνεδριάσει ώστε να κρίνει εάν η «κατηγορούμενη» πρέπει να αποπεμφθεί από το σχολείο.

Θα το πω ακριβώς όπως αρμόζει στο περιεχόμενο αυτού του φιλμ: τι στον πούτσο ήταν αυτό που είδα; Ήταν, λέει, και η Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου εφέτος! Εκτός από την αηδία που αισθάνομαι (συνήθως) για τα φεστιβαλικά βραβεία, πρέπει να ομολογήσω ότι τούτη η περίοδος του κορονοϊού έχει στερήσει από την παγκόσμια κινηματογραφία πλείστους όσους φιλμικούς τίτλους, με αποτέλεσμα η κάθε… τυχάρπαστη Επιτροπή να αναγκάζεται να ψηφίζει εξαμβλώματα δήθεν «νεωτερισμών», περνώντας και μια «άποψη» υπερβατικού μοντερνισμού, με έργα που παλαιότερα δεν θα έβλεπαν το «in competition» ούτε στον ύπνο τους! Αλλά εδώ μιλάμε για ένα έτος στο οποίο περίπτωση σαν τη «Χώρα των Νομάδων» έφτασε να τιμάται με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας…

Το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε χωρίζει την αφήγησή του σε τρία σχεδόν ισάριθμα μέρη. Το πρώτο αποτελείται από μία σεκάνς ξεκάθαρα πορνογραφικού περιεχομένου, με full frontal γυμνό, γαμήσια και τσιμπουκώματα, ακολουθούμενη από πλάνα μιας γυναίκας που περπατά στο Βουκουρέστι. Για περίπου ένα ημίωρο! Το όλον διακόπτεται από ένα άναρχα τοποθετημένο «ιντερλούδιο» παρόμοιας διάρκειας, το οποίο αποτελείται από ένα αλφαβητάρι κοινωνικοπολιτικού και πολιτισμικού σχολιασμού της Ιστορίας της χώρας, ένα εντελώς αχρείαστο fast forward πληροφοριών που ως επί το πλείστον αφορούν θεατές της συγκεκριμένης εθνικότητας. Μόνο! Το τρίτο μέρος της ταινίας μας επαναφέρει στην υποτιθέμενη πλοκή της, με κεντρική ηρωίδα τη γυναίκα που έκοβε βόλτες στην πόλη νωρίτερα. Ατυχώς, πρόκειται για τη «star» του πορνοθεάματος που παρακολουθήσαμε στο ξεκίνημα του φιλμ, η οποία τυγχάνει και δασκάλα σε γυμνάσιο που έχει γίνει ρεζίλι από τη «διαρροή» του εν λόγω υλικού στο διαδίκτυο και ο άκρως πουριτανικός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου θέλει να «σταυρώσει» για παραδειγματισμό.

Το τελευταίο κομμάτι αγκομαχάει να δικαιολογήσει την ύπαρξη της ταινίας, χειριζόμενο «ακανθώδη» θέματα του σήμερα, μέσω ενός «λαϊκού δικαστηρίου» που θα ήλπιζε να χειρίζεται τη γλώσσα του σεναρίου με επιχειρήματα και ατακαριστό διάλογο. Στη θέση αυτών, όμως, γινόμαστε μάρτυρες (#diplhs) μιας διόλου κινηματογραφικής «παρωδίας» στερεοτύπων και λαϊκισμού που… ξεκατινιάζει κάθε ίχνος σοβαρής (ή έστω και κυνικά χιουμοριστικής) προσέγγισης. Ο Ζούντε αντιλαμβάνεται το πείραμά του σαν «προσχέδιο μιας pop ταινίας» και… ανάθεμα κι αν καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό, μετά από εκατό λεπτά σκοτωμένου χρόνου, πολιτισμικού «ενδιαφέροντος» πεζοπορία, εντελώς άδοξης φλυαρίας και πορνογραφικής «πρόκλησης» μετριότερης κι από ερασιτεχνικά βιντεάκια του Pornhub. Εάν αυτό το πράγμα αποτελεί πρόταση φεστιβαλικής «δημιουργίας» για το 2021 (και το μέλλον του σινεμά), ας λαμπαδιάσουμε εαυτούς κι ας εγκαταλείψουμε τούτο τον μάταιο κόσμο, πριν βιώσουμε και την ολοκληρωτική καταστροφή του πολιτισμού και της κουλτούρας του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας, αλλά θα έπρεπε να τους σταματούσαν στα σύνορα της Ρουμανίας και να κατέστρεφαν την κόπια! Από τις μεγαλύτερες μαλακίες που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Και λίγα λέω.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.