FreeCinema

Follow us

TOTEM (2023)

(TÓTEM)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λίλα Αβιλές
  • ΚΑΣΤ: Ναΐμα Σεντίες, Μονσεράτ Μαρανιόν, Μαρισόλ Γκασέ, Σαόρι Γκούρζα, Ματέο Γκαρσία Ελιζόντο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η οικογένεια ενός καρκινοπαθούς ετοιμάζεται για το party των γενεθλίων του. Είναι μία μοναδική ευκαιρία για την επτάχρονη Σολ να δει ξανά τον πατέρα της.

Ο ευνουχισμός της μυθοπλασίας συνεχίζεται! Το πρόσφατο trend της καταγραφής ενός απλού (και απλοϊκού, ενίοτε) καταστασιακού καθημερινότητας που οι φεστιβαλικές διοργανώσεις έχουν αγκαλιάσει με τόση θέρμη ως «νεωτερισμό» κινηματογραφικής αφήγησης, μα δεν οφείλει να αφορά ούτε την εμπορική διανομή, ούτε καν το κοινό, ξαναχτυπά με το «Τοτέμ», ένα από εκείνα τα «καλόψυχα» δραματάκια όπου… σχεδόν τίποτα δε συμβαίνει ή εξελίσσεται, ώστε να σου τραβήξει την προσοχή για να το παρακολουθήσεις.

Μια γυναίκα φτιάχνει ένα κέικ, μια άλλη βάζει ηλεκτρική σκούπα στο σαλόνι, μια άλλη φτιασιδώνεται στο μπάνιο, μια άλλη περνάει χρωμοβαφή στο μαλλί, ένα κοριτσάκι κολλάει σαλιγκάρια σε κρεμασμένους πίνακες ζωγραφικής, ένας παππούς φροντίζει το αγαπημένο του φυτό στη γλάστρα… Από κάτι τέτοιες στιγμές αποτελείται το φιλμ της Λίλα Αβιλές, καθώς πλησιάζει το βράδυ του party για τον (ενδεχομένως στα τελευταία του) πατέρα της μικρής Σολ, που παρά τις χημειοθεραπείες ή τα… ξόρκια (με κυρία που διώχνει τα κακά πνεύματα από το πατρικό του ήρωα με… φλεγόμενο φραντζολάκι ψωμιού) δεν δείχνει να καλυτερεύει στην υγεία του.

Οι διάλογοι είναι εντελώς τυπικοί, με έμφαση στο ρεαλιστικά… ανούσιο και κύριο θέμα την έλλειψη χρημάτων για να συνεχίσει τις θεραπείες του ο ήρωας ή το αν θα μεταφερθεί εντός το γιορτινό τραπέζι, σε περίπτωση βροχής έξω. Μπορεί να τα περιγράφω αρκετά ψυχρά όλα αυτά τα «τεκταινόμενα», όμως, μετά το πρώτο μισάωρο μονάχα πλήξη αισθανόμουν, όσο και να ήθελα να συμπαρασταθώ (νοητά) στον ασθενή ή την ανήλικη κόρη του, η οποία με τόση προσμονή εισήλθε στο σπίτι για να δει ξανά τον πατέρα της. Υπάρχουν κάποιες (ελάχιστες) στιγμές που βγάζουν έναν ψυχισμό στα πρόσωπα, όμως, είναι τόσο πολλά που το σενάριο αδυνατεί να τα μετασχηματίσει σε ουσιαστικούς χαρακτήρες, κάτι που αφήνει εντελώς έκθετη μέχρι και την επτάχρονη Σολ, η οποία από (υποτίθεται) πρωταγωνίστρια… γίνεται άφαντη στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, αφήνοντας τους ενήλικες (απλά) να φλυαρούν.

Στο πλαίσιο της γνωστής σεναριακής μάστιγας των τελευταίων ετών, πόσω μάλλον όταν το storyline είναι τόσο φτωχό, το «Τοτέμ» δεν διαθέτει καν φινάλε, καθώς δεν γίνεται να ολοκληρώσεις κάτι που… δεν υπήρξε ποτέ. Κι αφήστε τους υπόλοιπους κριτικούς να σας φλομώνουν με το «τέλος της αθωότητας» και άλλα «τρυφερά» στερεότυπα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φανταστείτε ένα πολυκάμερο συνεργείο που κινηματογραφεί ένα οικογενειακό σας γιορτινό τραπέζι, μαζί με την προετοιμασία του. Σας προκαλεί το ενδιαφέρον να δείτε κάτι τέτοιο στο σινεμά;


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.