FreeCinema

Follow us

FERRARI (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικλ Μαν
  • ΚΑΣΤ: Άνταμ Ντράιβερ, Πενέλοπε Κρουζ, Σεϊλίν Γούντλεϊ, Γκαμπριέλ Λεόνε, Πάτρικ Ντέμπσι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 130'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Στα 1957, ο Έντζο Φεράρι βλέπει την εταιρεία αυτοκινήτων του να πνέει τα λοίσθια, τα κύπελλα των αγώνων ταχύτητας να χάνονται το ένα μετά το άλλο και τη ζωή του να μοιράζεται ανάμεσα σε δύο σπίτια, εκείνο της νόμιμης συζύγου του κι εκείνο της μητέρας του εξώγαμου που απέκτησε μαζί του. Τι απ’ όλα αυτά μπορεί να σώσει και με ποιες προτεραιότητες ή θυσίες;

Όσο και να προσπαθούν να τον «κανακεύουν» οι κριτικοί που τον υποστηρίζουν εδώ και δεκαετίες, ο Μάικλ Μαν έχει να κάνει πραγματικά σπουδαία (για να μην πω καλή…) ταινία από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 (και το αριστουργηματικό «The Insider»)! Η διαρκής άσκηση ύφους επάνω στο στοιχείο του machismo και η επίδειξη «πειραμάτων» με σύγχρονα digital μέσα οδήγησαν σ’ έναν απόλυτο κορεσμό θεματικής στόχευσης και αφηγηματικής τεχνικής, κάτι που δεν αποφεύγεται και στο «Ferrari», ένα βιογραφικό έργο διάσπαρτα αποσπασματικό, δίχως έναν βασικό καμβά σχεδιασμού δραματουργίας, όπου τμήματα της ζωής του κεντρικού ήρωα μοιάζουν περισσότερο με «υποπλοκές» οι οποίες δεν επικοινωνούν μεταξύ τους σ’ ένα ενιαίο έργο, σαν «κοπτοραπτική» από film clips που προέρχονται από διαφορετικές ταινίες!

Χωρίς ένα δυνατό χτίσιμο του background του χαρακτήρα του Έντζο Φεράρι, ο θεατής θα ζοριστεί (για αρκετά λεπτά) να καταλάβει τι συμβαίνει στον ιδιωτικό βίο του επώνυμου Ιταλού πρώην οδηγού αγώνων αυτοκινήτου που εξελίχθηκε σε επιχειρηματία της ομώνυμης εταιρείας πανάκριβων και καινοτόμων sport αμαξιών, καθώς παράλληλα αγωνίζεται να κερδίσει η Ferrari το όποιο κύπελο σε rallies ώστε ν’ αντέξει οικονομικά η φίρμα του.

Εκτός του ότι το φιλμ χωλαίνει κυριολεκτικά στον τομέα της σκιαγράφησης του ανθρώπου Φεράρι, ο Άνταμ Ντράιβερ αποδεικνύεται ένα ατυχέστατο casting, αν όχι και κάκιστος ερμηνευτικά, με μοναδικό «άλλοθι» για το δεύτερο το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να φέρει εις πέρας κανονικό ρόλο από τη στιγμή που… δεν υφίσταται ρόλος αλλά σκέτη φιγούρα / καρικατούρα.

Ο Μαν μοιράζει τον χρόνο διάρκειας της ταινίας γύρω από τρεις (σχεδόν) άξονες: α) το επαγγελματικό άγχος και τις ίντριγκες για την πιο σωστή επιλογή οδηγού για τα αγωνιστικά του, β) την υπό διάλυση σχέση με την αρκετά ευέξαπτη σύζυγό του και γ) τις πιέσεις της επί σειράς ετών ερωμένης του ν’ αναγνωρίσει δημόσια την πατρότητα του παιδιού τους. Η ιστορία της Λάουρα Φεράρι στέκει πιο δυνατά χάρη στο παίξιμο της Πενέλοπε Κρουζ, που όσο γραφική και να δείχνει στον ρόλο, καταφέρνει να σχηματίσει ότι πιο ολοκληρωμένο διαθέτει το φιλμ, σε βαθμό ν’ απορείς γιατί ο τίτλος του δεν είναι… «Η Γυναίκα του Φεράρι»!

Υπάρχουν και καλές στιγμές κινηματογράφησης των διάφορων rallies, με τη μερίδα του λέοντος να πέφτει στον φημισμένο υπαίθριο αγώνα του Mille Miglia, με την extra ανατροπή της τραγικότητας ενός πολύνεκρου δυστυχήματος. Τα τόσο διαφορετικά storylines του «Ferrari», όμως, μαζί με την απουσία εμβάθυνσης και κατανόησης του ομώνυμου ήρωα, διχάζουν άσχημα το έργο, το οποίο (έστω) παρακολουθείται με σχετική ανοχή εξαιτίας της επί μέρους αρτιότητας της παραγωγής. Απλά, δεν καταλαβαίνεις ποτέ τι βλέπεις ή γιατί ακριβώς το βλέπεις. Είναι σαν ένα καπό αυτοκινήτου που, αν δεν γνωρίζεις από τι ακριβώς αποτελείται το περιεχόμενό του, είτε κλειστό το κοιτάς, είτε ανοιχτό, το ίδιο σου κάνει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχει κάτι για τους άνδρες (αυτοκίνητα που τρέχουν), έχει και κάτι για τις γυναίκες (δραματικές εξάρσεις και συγκρούσεις με φόντο μοιχείας), αλλά μαζί αυτά δεν κάνουν καλή παρέα. Πως ήταν ο «Οίκος Gucci» (2021) σαν βιογραφικό δράμα; Ε, μεγαλύτερη αστοχία από εκείνο! Παραδόξως, κυρίως κερδισμένη βγαίνει η ώριμα «τσαλακωμένη» Πενέλοπε Κρουζ.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.