FreeCinema

Follow us

ΜΑΒΚΑ: ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ (2023)

(MAVKA: LISOVA PISNYA)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλεχ Μαλαμούζ, Ολεκσάντρα Ρουμπάν, Γεβγέν Γέρμακ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Μάβκα είναι μια Ψυχή του Δάσους και η πρόσφατα επιλεγμένη Φύλακάς του. Η κύρια αποστολή της είναι να προστατεύσει το Δάσος και την ιερή Καρδιά του (την ίδια την Πηγή της Ζωής) από οποιαδήποτε επίθεση ή εισβολή. Ο Λούκας είναι ένα γνήσιο χωριατόπαιδο, με μεγάλη αγάπη για τη μουσική, που διοχετεύει το ταλέντο του σ’ ένα ξύλινο φλάουτο, δημιουργώντας κάτι μοναδικό: τη συνάντηση και τον έρωτά του με τη Μάβκα. Από την αρχή, η σχέση τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά τα εμπόδια γίνονται ακόμη μεγαλύτερα όταν καταφθάνει η φιλήδονη Κιλίνα, υποσχόμενη στους χωρικούς όλα τα πλούτη της βιομηχανικής προόδου που φέρνει από τα ξένα.

Από την μακρινή Ουκρανία, που (προφανώς) μας έχει απασχολήσει πολλάκις την τελευταία περίοδο, μας έρχεται άλλο ένα φιλμ κινουμένων σχεδίων (μετά την «Κλεμμένη Πριγκίπισσα») που φιλοδοξεί να «κλέψει» ό,τι περισσότερο μπορεί από τη μερίδα του λέοντος του ελληνικού κινηματογραφικού κοινού ή, για να ακριβολογούμε, των παιδιών τους. Αυτή τη φορά, παραδόξως, το αποτέλεσμα (και η ποιότητα) του «Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους» δεν είναι τόσο πρόχειρο και διεκπεραιωτικό όσο μας έχουν συνηθίσει τα… αδειάσματα ραφιών των ντόπιων γραφείων διανομής, όμως, δεν παύουμε να μιλάμε για μια ταινία που ακολουθεί την κλασική πεπατημένη των animated έργων με μύθους, η οποία απλά διανθίζεται με κάποια στοιχεία ουκρανικού folklore.

Η εναρκτήρια σκηνή του «Μάβκα», όσο και ακόμη μία προς το τέλος του φιλμ, χρησιμοποιώντας αμφότερες την τεχνική του hand-drawn είδους κινηματογράφησης κινουμένων σχεδίων και, θυμίζοντας (κατά μία μακρινή έννοια) τα εξαίρετα παραδείγματα των ταινιών του ιρλανδικού στούντιο Cartoon Saloon («The Secret of Kells», «Song of the Sea» και «Wolfwalkers»), είναι ξεκάθαρα το πιο αξιόλογο στοιχείο της όλης δουλειάς εδώ, μαζί με τον σχεδιασμό των τοπίων, αλλά και κάποιων αρκούντως cute χαρακτήρων, κυρίως λιλιπούτειων ζώων. Από την άλλη μεριά, κάθε (μα κάθε!) ανθρώπινος χαρακτήρας μοιάζει απόλυτα ανέμπνευστος, σχεδόν σαν να έχει βγει από «τράπεζα» stock εικόνων – και μάλιστα κακοφτιαγμένων. Γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στην περίπτωση του Λούκας (που είναι και ο συμπρωταγωνιστής!), αλλά γενικότερα όλα τα μοντέλα ανθρώπων στο φιλμ χρειάζονταν δουλειά (και είναι κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει τους παραγωγούς στο μέλλον).

Κάποια στοιχεία folk μύθων της Ουκρανίας, αλλά και της μουσικής της παράδοσης, λειτουργούν σε αρκετές στιγμές, έστω και σαν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, όμως, σε τελική ανάλυση, έχουμε να κάνουμε μ’ έναν αρχετυπικό animation μύθο που δεν προσφέρει τίποτα το καινούργιο. Το παρθένο, ανέγγιχτο και «καρποφόρο» μυστικό δάσος, η αθώα κάτοικος του δάσους που πιστεύει αφελώς στους ανθρώπους κι ερωτεύεται έναν απ’ αυτούς, μαζί με μια υποπλοκή στην οποία πιστεύει ότι εκείνος την πρόδωσε (μέχρι να μάθει πως κάτι τέτοιο δεν συνέβη). Απλά, καθίστε κι αναλογιστείτε πόσες ταινίες μπορούν να χωράνε στην εν λόγω περιγραφή και… θα καταλάβετε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ταινία κινουμένων στοιχείων με κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία, που σίγουρα δεν είναι του πεταματού, αλλά προορίζεται κυρίως για… αρκετά μικρά σε ηλικία παιδιά, χωρίς πολλές απαιτήσεις. Επόμενη;


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!