FreeCinema

Follow us

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ (2023)

(A HAUNTING IN VENICE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
  • ΚΑΣΤ: Κένεθ Μπράνα, Τίνα Φέι, Κέλι Ράιλι, Καμίγ Κοτέν, Τζέιμι Ντόρναν, Τζουντ Χιλ, Ρικάρντο Σκαμάρτσο, Έμμα Λερντ, Αλί Καν, Κάιλ Άλεν, Μισέλ Γεό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Ηρακλής Πουαρό επιχειρεί να ξεμπροστιάσει ένα διάσημο medium που έχει προσκληθεί στη Βενετία για να συμμετάσχει σε μια seance, έτσι ώστε μια τραγουδίστριας της opera να επικοινωνήσει με τη νεκρή κόρη της, η οποία ενδέχεται να δολοφονήθηκε.

Σας ορκίζομαι. Κόντεψα να λιποθυμήσω από το χασμουρητό! Θυμάστε γιατί κάθε καλοκαίρι διαβάζατε (ξανά και ξανά) τα βιβλία της Άγκαθα Κρίστι; Διότι ήταν ψυχαγωγικά. Τον ίδιο σκοπό θα έπρεπε να έχουν και οι ταινίες που βασίζονται σε αυτά, όμως, ο Κένεθ Μπράνα (μετά το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» και το «Έγκλημα στον Νείλο») το πάει… από το κακό στο χειρότερο, σκοτώνοντας κάθε έννοια του entertainment στο σινεμά, εδώ (και) με μια ψευδαίσθηση ότι κάνει Τέχνη. Το μόνο πράγμα που «διασώζει» (και καλά) το «Μυστήριο στη Βενετία» είναι η… πλήρης άγνοια του βιβλίου (που στις ελληνικές του εκδόσεις έχει αλλάξει ουκ ολίγους τίτλους, από «Το Πάρτι» μέχρι «Πάρτι για Δολοφόνους», και πλέον «υιοθετεί» τον τίτλο και τούτου του φιλμ), άρα ο θεατής δεν (θα) θυμάται τι πρόκειται να παρακολουθήσει ή ποιος είναι ο δολοφόνος. Ατυχώς, το θύμα στην προκειμένη είναι η ίδια η ταινία. Και ο δολοφόνος είναι προφανής.

Παίρνοντας τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά, ο Μπράνα τοποθετεί δράση και ρυθμό σ’ ένα πλαίσιο που περισσότερο θυμίζει… «Θάνατος στη Βενετία» (!) παρά θρίλερ μυστηρίου, τονίζοντας το δραματικό στοιχείο που βαραίνει την ιστορία (ένα φημολογούμενα στοιχειωμένο palazzo όπου στο παρελθόν βρήκαν φρικτό θάνατο κάμποσα ανήλικα παιδιά) και τους χαρακτήρες (ήταν αυτοκτονία, ατύχημα ή φόνος η αιτία του θανάτου της κόρης της οικοδέσποινας), όλα μαζί πασπαλισμένα με μια essence μεταφυσικού τρόμου, που όμως ο (σχεδόν αποσυρμένος μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου) Ηρακλής Πουαρό επιδιώκει να απομυθοποιήσει.

Τα πρόσωπα τούτου του «Μυστηρίου» είναι λιγοστά και διόλου ενδιαφέροντα για να χτίσουν ένα κάποιο σασπένς και να τοποθετήσουν τον θεατή στο κλασικό αγκαθακριστικό μοτίβο ερωτήματος του «Ποιος το έκανε;», ενώ κατόπιν της εμφάνισης ενός δολοφονημένου πτώματος (αποφεύγω και το παραμικρό #spoiler) – χαρακτήρα που μάλλον ήταν σε θέση ν’ αποκαλύψει τι είχε συμβεί στη νεκρή κόρη, και με επιπλέον «άλλοθι» μια τρομερή καταιγίδα που χτυπά την «πλωτή» πόλη, το φιλμ εγκλωβίζεται σε σκοτεινούς εσωτερικούς χώρους του palazzo, στερώντας από τη μεγάλη οθόνη κάθε ίχνος απόλαυσης του location (κάτι που συχνά πουλούσε εξωτισμό και μια γεύση «ταξιδιωτικού οδηγού» στις κινηματογραφικές μεταφορές των βιβλίων της Κρίστι).

Το casting είναι κάκιστο (ειδικά η Τίνα Φέι είναι για γέλια), ίσως επειδή κανένας σοβαρός ηθοποιός που διάβασε αυτό το σενάριο δεν θα καταδεχόταν να συμμετάσχει σε τέτοιο «ναυάγιο», με τον Μπράνα να μην έχει αποφασίσει προς τα πού να κατευθύνει τους ηθοποιούς του, τους οποίους καταπλακώνει με κοντινά πλάνα δραματικής φόρτισης και υπερβολής, μετατρέποντας στιγμές του φιλμ σε παρωδία υπαρξιακού ψυχοδράματος με μεταφυσικές προεκτάσεις! Εν ολίγοις, όσο περνά η ώρα, μόνο για την επίλυση του μυστηρίου δεν θα ενδιαφέρεστε, καθώς ποτέ δεν θα αισθανθείτε πως αυτό είναι που πρωταγωνιστεί εδώ. Το ξημέρωμα δεν θα είναι λυτρωτικό για τους ήρωες, αλλά για… το βλέμμα των θεατών που, επιτέλους, θα δουν λίγο φως αληθινό και… μάλλον θα ξυπνήσουν!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τρίτωσε. Και χειροτέρεψε. Πολύ! Αν στο «Οριάν Εξπρές» ξαναμπήκατε για το φαντασμαγορικό καστ και στο ποταμόπλοιο του «Νείλου» για το θαυμαστά τετράχρωμο μιας κάποιας τουριστικής διάθεσης, εδώ θα… εκλιπαρείτε για να βγείτε έξω (από το σινεμά, πόσω μάλλον εάν είναι και αίθουσα)! Ελάχιστο ενδιαφέρον παρουσιάζει το spooky background της ιστορίας από το παρελθόν με τα παιδάκια, αλλά εκτός του ότι είναι σαν να… μπήκε από άλλη ταινία, από ένα σημείο κι έπειτα αναζητείται στα απολεσθέντα του σεναρίου. Με λίγα λόγια, είναι αδιανόητα πληκτικό. Ούτε καν campy κακό (αυτό θα το έκανε διασκεδαστικό, έστω για τους λάθος λόγους)! Κύριε Μπράνα, κάντε μας η χάρη και γυρίστε… τηλεταινία την επόμενη φορά.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!