FreeCinema

Follow us

Ο ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΜΟΡΙΣ (2022)

(THE AMAZING MAURICE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμπι Γκένκελ, Φλόριαν Βέστερμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Ο Μορίς, ένας πανέξυπνος γάτος του δρόμου, έχει σκεφτεί την τέλεια απάτη για να βγάζει λεφτά: παρέα μ’ έναν νεαρό αυλητή, τον Κιθ, πάνε από πόλη σε πόλη και πείθουν τους κατοίκους της ν’ αναλάβουν (με το αζημίωτο, φυσικά) την απομάκρυνση ενοχλητικών αρουραίων. Αυτό που δεν τους λένε, βέβαια, είναι ότι οι εν λόγω αρουραίοι αποτελούν… μέρος της απάτης! Πρόκειται για φίλους τους, οι οποίοι εντελώς βολικά, έπειτα από την παρέμβαση του Μορίς και του Κιθ, «απαλλάσσουν» τους κατοίκους από την παρουσία τους και… από τα λεφτά τους!

Προϊόν της ανεξάντλητης, εκκεντρικής φαντασίας του τεράστιου Τέρι Πράτσετ (συγκεκριμένα, το ομότιτλο μυθιστόρημα του, «The Amazing Maurice and His Educated Rodents»), αλλά και του σεναριογράφου του «Shrek», Τέρι Ρόσιο, «Ο Απίθανος Μορίς» έρχεται στους ελληνικούς κινηματογράφους με μια κάποια καθυστέρηση για να μας παρουσιάσει μια διαφορετική ταινία κινουμένων σχεδίων, απόρροια (και) των ιδιότυπων συντελεστών που το «υπογράφουν». Σε μια «μπασταρδεμένη» (ας μας επιτραπεί ο όρος) εκδοχή του λαϊκού γερμανικού παραμυθιού, «Ο Αυλητής του Χάμελιν», το γερμανικό σκηνοθετικό δίδυμο των Φλόριαν Βέστερμαν και Τόμπι Γκένκελ παραδίδει ένα φιλμ το οποίο ξεφεύγει από την πεπατημένη του παιδικού animation, κι αυτό από μόνο του λογίζεται ως επιτυχία.

Βέβαια, για ν’ αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, στις μέρες μας η μεταστροφή και το twist στις κλασικές μανιέρες των ταινιών κινουμένων σχεδίων (άχρωμες ιστορίες με τετριμμένα διδάγματα στο τέλος και, γενικότερα, φιλμ που θυμίζουν εργοστασιακά φωτοαντίγραφα) πιστώνεται κατά τεράστιο ποσοστό στη σεναριακή ομάδα, μιας και το δίδυμο σκηνοθετών κάθε άλλο παρά θέλγει, με το στυλ του animation να καταλήγει να είναι το κύριο στοιχείο που μας «πετά» έξω από τον «Απίθανο Μορίς». Κατά τα άλλα, είναι ανάσα φρεσκάδας και μια ζητούμενη «νέα πνοή» αυτή η μάλλον jazzy ιστορία του «περπατημένου» γάτου με street smarts, αλλά και της ομάδας των αρουραίων του, που μας θυμίζουν πόσο «γράφουν» στη μεγάλη οθόνη τα όχι και τόσο συμπαθή τρωκτικά: είχαμε να το θυμηθούμε από τον αριστουργηματικό «Ρατατούη» (2007).

Κι αν η εκκεντρικότητα, το slapstick χιούμορ και, γενικότερα, όλη η περιρρέουσα «ανοησία» των καταστάσεων που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια μας, είναι μερικά από τα στοιχεία που διέπουν το φιλμ και βγάζουν αβίαστο γέλιο, ένα έτερο σήμα κατατεθέν του «Απίθανου Μορίς» δεν είναι άλλο από τη διανομή των φωνών. Ακόμη ένα σημάδι πως, όταν γίνεται σωστή δουλειά, οι Βρετανοί είναι αξεπέραστοι σ’ αυτό το κομμάτι. Όπως και να το κάνουμε, είναι διαφορετικό ν’ ακούς τον Χιου Λόρι και τον Ντέιβιντ Τέναντ, πολιτιστικούς «θησαυρούς» της Γηραιάς Αλβιώνας, να δανείζουν τις φωνές του στους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες, κάτι που δυστυχώς δεν θα έχουμε την ευκαιρία ν’ απολαύσουμε στη χώρα μας, μιας και η ταινία προβάλλεται αποκλειστικά με μεταγλωττισμένες κόπιες.

Πάνω στο τελευταίο, έγκειται και το μεγαλύτερο πρόβλημα του «Απίθανου Μορίς»: η σοβαρή πιθανότητα να φανεί πιο εκκεντρικός από τα γούστα του… αρκετά μικρού (σε ηλικία) κοινού και παραπάνω παιδικός από τ’ αντίστοιχα των ενήλικων… συνοδών.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οτιδήποτε ξεφεύγει από τον συρφετό των ταινιών κινουμένων σχεδίων που φτάνει από… «τα ράφια» στα σινεμά κάθε χρόνο, είναι απολύτως ευπρόσδεκτο. Ίσως τα πολύ μικρά παιδιά να μην κατορθώσουν να «μπουν» ποτέ στο ουσιαστικό πνεύμα του φιλμ, όμως.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!