FreeCinema

Follow us

ΜΙΚΡΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ (Ή 15 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΑ ΣΟΥ) (2022)

(PETITE FLEUR)

  • ΕΙΔΟΣ: Μαύρη Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σαντιάγκο Μίτρε
  • ΚΑΣΤ: Ντανιέλ Χέντλερ, Βιμάλα Πονς, Μελβίλ Πουπό, Σέρτζι Λόπεζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Λουσί και ο Χοσέ είναι ένα αγαπημένο ζευγάρι που ζει στη Γαλλία και, προσφάτως, έχουν φέρει στη ζωή την πρωτότοκη κόρη τους, επτά μηνών πλέον. Όταν ο δεύτερος μένει άνεργος κι αναλαμβάνει τη φροντίδα του μωρού στο σπίτι, ενόσω η Λουσί δουλεύει, η ρουτίνα δεν αργεί να εμφανιστεί στην καθημερινότητά τους, μ’ εκείνη να αποφασίζει να συναντήσει έναν ψυχαναλυτή και τον Χοσέ… τον γείτονά τους, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα.

Με νωπές τις μνήμες από την οσκαρική υποψηφιότητά του στην κατηγορία του ξενόγλωσσου για το «Argentina, 1985», ο Σαντιάγκο Μίτρε γύρισε ακόμα μία… πολύ, πολύ διαφορετική ταινία το περασμένο έτος του 2022, και συγκεκριμένα την πρώτη του γαλλο-αργεντίνικη παραγωγή, ονόματι «Μικρό Λουλούδι (Ή 15 Τρόποι να Σκοτώσεις το Γείτονα Σου)». Αν ρωτάτε εμάς, εμφανώς καλύτερη επιλογή τίτλου από την kitsch «ξεπέτα» του αγγλικού τίτλου (που ήταν σκέτη η παρενθετική πρόταση). Σε μία πραγματικά αξιοπερίεργη περίπτωση φιλμ, που έχει κάτι από μαύρη κωμωδία, ολίγη από «Μέρα της Μαρμότας» και ψήγματα από «American Psycho», ο Αργεντίνος σκηνοθέτης πετυχαίνει στο να μας δώσει ένα διασκεδαστικό πορτρέτο μιας σχέσης και της δυσκολίας του να συνυπάρχεις με κάποιον, παρότι εμφανώς το όλο πράγμα «χωλαίνει» στο δεύτερο μισό, με τις ανολοκλήρωτες ιδέες να διαδέχονται η μία την άλλη.

Εκείνη Γαλλίδα, αυτός Αργεντίνος, η Λουσί κι ο Χοσέ είναι πολύ αγαπημένοι, πόσω μάλλον τώρα που η κόρη τους έχει γεννηθεί και καταλαμβάνει συντριπτικό μέρος της καθημερινότητας τους. Κι αν, με βεβαιότητα, οι ανάγκες του νέου μέλους της οικογένειάς τους έχουν καταπονήσει, φέρνοντας μία νέα δυναμική στη σχέση τους, η απόλυση του Χοσέ από τη δουλειά του ως σχεδιαστή κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα, μιας και ο – εξ ημισείας – ήρωάς μας γίνεται stay at home dad και τα πάντα γρήγορα χάνουν την όποια σπίθα έχει απομείνει. Έτσι, το ζευγάρι αποφασίζει να κάνει κάτι γι’ αυτό, με την Λουσί ν’ αποφασίζει να δει έναν ψυχαναλυτή, ενώ ο Χοσέ βρίσκει κάτι το παράδοξα ψυχοθεραπευτικό στις επισκέψεις της οικίας του γείτονά τους (απολαυστικός ο Μελβίλ Πουπό), ο οποίος θα αποτελέσει και το κύριο όχημα / τέχνασμα της ταινίας.

Παρότι, λοιπόν, από εκεί κι έπειτα οι ιδέες φαίνονται ατάκτως ερριμμένες και μοιάζουν με κράμα cool και weird ώστε να κάνουν το φιλμ να ξεχωρίσει σαν μια αλληγορία της ρουτίνας σε πλαίσιο «του παραλόγου», η δουλειά του Μίτρε είναι ιδιαίτερη και μας αφήνει υποσχέσεις, ιδίως αν προσμετρήσουμε την ικανότητά του σε τόσο διαφορετικά φιλμικά είδη (όπως το πιο πρόσφατο πολιτικό του θρίλερ). Σίγουρα, το δεύτερο μισό του «Μικρού Λουλουδιού» έχει αρκετά ζητήματα, κυρίως με υποπλοκές και χαρακτήρες που δεν δουλεύουν ή δεν αναπτύσσονται επαρκώς, μα και πάλι πρόκειται για μία πρώτης τάξεως κινηματογραφική διασκέδαση κι ένα super πρωταγωνιστικό τρίο (Χέντλερ, Πονς, Πουπό, χωρίς ν’ αδικούμε και τον καλοκουρδισμένο απατεωνίσκο «θεραπευτή» του Λόπεζ). Α, και φυσικά την jazz! Λογική επιλογή για τόσο… «τζαζεμένη» ταινία!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιδιαίτερη (και παλαβή) περίπτωση ταινίας, σίγουρα θ’ αποκτήσει ένα κάποιο κοινό στα θερινά, παρά τα σεναριακά της αδιέξοδα. Μεγάλο ερώτημα, βέβαια, το τι είδους word of mouth θα προκύψει από κόσμο που (θα) περίμενε κάτι «διαφορετικό» σε πιο βατό πλαίσιο ή είχε άλλες προσδοκίες από την πορεία της πλοκής. Highlight, πάντως, είναι σίγουρα οι… φόνοι αστείρευτης έμπνευσης που ενίοτε προκύπτουν ξεκαρδιστικοί κι ολότελα γραφικοί.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!