FreeCinema

Follow us

ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΟΣ (2023)

(CONSECRATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Σμιθ
  • ΚΑΣΤ: Τζένα Μαλόουν, Ντάνι Χιούστον, Τζάνετ Σούζμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Η Γκρέις, μία επιτυχημένη οφθαλμίατρος στο Λονδίνο, καλείται στη Μονή του Όρους του Σωτήρα, βαθιά στα Χάιλαντς της Σκωτίας, έπειτα από τον ξαφνικό και μυστηριώδη θάνατο του αδελφού της, ο οποίος ήταν ιερέας. Αρνούμενη ν’ αποδεχθεί την επιμονή του μοναστηριού ότι αυτοκτόνησε και αποφασισμένη ν’ ανακαλύψει τι του συνέβη πραγματικά, η Γκρέις ξεκινά τη δική της έρευνα για τον θάνατό του, ενώ οι μοναχές ετοιμάζουν μια τελετή καθαγιασμού για να εξαγνίσουν τον ιερό χώρο.

Κλασική περίπτωση σκηνοθέτη «είδους», όπως αρεσκόμαστε να λέμε, ο Κρίστοφερ Σμιθ μας έχει χαρίσει (μεταξύ άλλων) το εξόχως διασκεδαστικό «Black Death» (2010) και το «Triangle» (2009), αλλά το γεγονός πως και οι δύο αυτές επιτυχίες του προέρχονται από τη «μακρινή» δεκαετία των late ‘00s, μάλλον θα έπρεπε να μας λέει κάτι… Το δημιουργικό τέλμα του Βρετανού σκηνοθέτη συνεχίζεται κι εδώ, στον «Καθαγιασμό» (αν και πρόκειται για φιλμ αισθητά πιο βελτιωμένο από τα προηγούμενα πονήματά του), με θέμα μια περίεργη υπόθεση θανάτου υπό το πρίσμα της Καθολικής Εκκλησίας.

Εδώ, πρωταγωνίστριά μας είναι η Γκρέις, μία οφθαλμίατρος με όχι και τόσο διακριτικό όνομα σε σχέση με την υπόθεση, όσο κι αν τίποτα (και ποτέ!) δεν θα ξεπεράσει το σκύλο ονόματι Μοναξιά στο «Αν…» (2012) του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Στον κεντρικό ρόλο συναντάμε τη θεάρα Τζένα Μαλόουν, ξεκάθαρα το μεγαλύτερο ατού (και καλύτερο στοιχείο) του φιλμ. Χωρίς να είναι πεπεισμένη (το κάθε άλλο…) από τα αίτια γύρω από τον μυστηριώδη θάνατο του αδελφού της σε μία σκωτσέζικη μονή, θα πάρει το νόμο στα χέρια της (τρόπον τινά) για να ερευνήσει τι πραγματικά συνέβη. Σ’ εκείνο το σημείο, η Γκρέις θ’ αρχίσει να αμφισβητεί τα πάντα, ακόμα και τον ίδιο της τον εαυτό, ενώ σίγουρα δεν την πείθει η ηγουμένη της μονής, αλλά και ο Πάτερ Ρομέρο – πως θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, άλλωστε, όταν τον τελευταίο ερμηνεύει ο αποκλείεται-να-μην-είμαι-villain (και προσωπική αδυναμία του γράφοντα) Ντάνι Χιούστον.

Ξεκάθαρα, αυτό που θέλει ο Σμιθ είναι να μας παρουσιάσει μια ταινία «υποδόριου τρόμου», πως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται και το κακό παραμονεύει σε κάθε χαραμάδα φωτός και (φαινομενικής) αθωότητας, ένα προσφιλές θέμα στη φιλμογραφία του. Το επιμύθιο εδώ, όμως, είναι πως τα πάντα φαίνονται τόσο, μα τόσο… τετριμμένα, που πραγματικά ο «Καθαγιασμός» δεν μας προσφέρει τίποτα παραπάνω από τα χίλια μύρια φιλμ τρόμου με «όχημα» την Καθολική Εκκλησία, απόρροια και του ολίγον τι «μπερδεμένου» σεναρίου που συνέγραψε ο σκηνοθέτης μαζί με τον Λόρι Κουκ.

Τα έχουμε ξαναπεί πολλάκις για το genre του τρόμου, γνωρίζουμε πως πρόκειται για crowd-pleaser και η ποσότητα είναι πάντοτε μεγαλύτερη από την ποιότητα. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, είμαστε και περισσότερο αυστηροί. Και ο «Καθαγιασμός» εμπίπτει στις ταινίες που… θα ξεχάσουμε πολύ γρήγορα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αυστηρά και μόνο για πωρωμένους «horror-άκηδες» που θέλουν να βλέπουν κάθε νέο release στο σινεμά, αλλά… ποιον κοροϊδεύουμε; Όλοι ξέρουμε πως το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού του είδους είναι πωρωμένοι θαμώνες των… τορεντάδικων!


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!