FreeCinema

Follow us

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΓΟΝΤΑΙ (2022)

(HISTORIAS PARA NO CONTAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεσκ Γκάι
  • ΚΑΣΤ: Άννα Καστίγιο, Τσίνο Νταρίν, Χαβιέρ Ρέι, Άλεξ Μπρεντεμούλ, Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μαρία Λεόν, Μαριμπέλ Βερντού, Αλεξάντρα Χιμένεθ, Νόρα Νάβας, Χοσέ Κορονάδο, Αλεχάντρα Ονιέβα, Χαβιέρ Κάμαρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Μία τυχαία συνάντηση στο πάρκο μεταξύ δύο γειτόνων που έχουν να ειδωθούν καιρό. Ένας χωρισμένος άνδρας που δεν μπορεί να ξεπεράσει την πρώην γυναίκα του, αλλά γνωρίζει μία κοπέλα στο bar. Τρεις γυναίκες που συναντιούνται σε μία audition και λένε τα νέα τους. Ένας μεσήλικας που ετοιμάζεται να ζητήσει από τη νέα του σχέση να συζήσουν. Ένας τύπος που περιμένει παιδί με τη σύντροφό του, αλλά έχει κι ένα μεγάλο μυστικό.

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Σεσκ Γκάι επιστρέφει μετά τις δύο τελευταίες του ταινίες που είχαν βρει ένα κάποιο κοινό στη χώρα μας («Truman» και «Οι Γείτονες από Πάνω»), με τούτη τη φορά να παρουσιάζει πέντε σπονδυλωτές ιστορίες στην καρδιά της Βαρκελώνης, χρησιμοποιώντας για κεντρικό θέμα και μοτίβο τις ιστορίες που δεν λέμε σε κανέναν – ακόμα και στον εαυτό μας! Χωρίς να λειτουργεί πραγματικά ως κωμωδία σε κανένα σημείο, πέραν μεμονωμένων περιπτώσεων, αλλά ούτε και ως σοβαρή μελέτη των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων (είτε αυτοί είναι σύντροφοι, είτε φίλοι), το «Αυτά που δεν Λέγονται» επωφελείται από το εξαιρετικό (και πλούσιο) all-star καστ πρωταγωνιστών της Ιβηρικής το οποίο έχει συγκεντρώσει, ώστε να «γλυκάνει» (ελάχιστα…) τη γεύση που αφήνει στο τέλος.

Αυτό που θέλει να μας πει ο (επί της ουσίας) Καταλανός είναι ότι τα μυστικά μεταξύ ανθρώπων που πολλές φορές μένουν ανείπωτα… ίσως είναι καλύτερο να μένουν έτσι. Στην πρώτη ιστορία, παρακολουθούμε μία εξωσυζυγική υπόθεση που συνυπάρχει μ’ έναν γάμο ο οποίος δεν δουλεύει εδώ και καιρό. Στη δεύτερη, μία νέα γνωριμία με χαρακτηριστικά έξω από τα παραδοσιακά πρότυπα που επιτάσσει η κοινωνία, από γεννησιμιού της. Στην περίπτωση των τριών γυναικών στην audition, η κάθε μία απ’ αυτές είτε είναι ανειλικρινής με τις άλλες δύο φίλες της, είτε απλά έχει φροντίσει ν’ αποσιωπεί επιμελώς τις ακριβείς λεπτομέρειες πίσω από τα εκάστοτε γεγονότα. Στην περίπτωση του μεσήλικα, η διαφορά ηλικίας είναι πολύ πιο αμείλικτο απ’ όσο αφελώς πιστεύει ο πρωταγωνιστής, ενώ ο ήρωας της τελευταίας ιστορίας κρατά ένα μυστικό που δεν γνωρίζει η έγκυος κοπέλα του (ή, τουλάχιστον, έτσι νομίζει).

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μία ιδιαίτερα «πεζή» δομή ιστοριών, στην πλειοψηφία των οποίων γνωρίζουμε ήδη το μυστικό που πρόκειται ν’ αποκαλυφθεί (και δεν αποτελεί και τίποτα το τρομερό ως εύρημα), ενώ επίσης φαίνεται πάρα πολύ εύκολο (και σαχλό!) το ν’ αποτελεί plot mechanic μία trans γυναίκα – σε πρώτη ανάγνωση, έστω, καθώς στο τέλος το φιλμ το χειρίζεται καλύτερα.

Ποια ταινία, ασύγκριτα καλύτερη και laugh-out loud, θα ήθελε να είναι το «Αυτά που δεν Λέγονται»; Το υπέροχο «Ιστορίες για Αγρίους» (2014) του Νταμιάν Σιφρόν. Δηλαδή, ένα φιλμ που πήγε την αφήγηση των σπονδυλωτών κωμικών ιστοριών σε άλλο επίπεδο, και με άπλετη δόση τρέλας. Στην περίπτωση της ταινίας του Γκάι, αυτά… δεν λέγονται!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θιασώτες του ισπανικού κινηματογράφου σίγουρα θα ψυχαγωγηθούν με την αφρόκρεμα του industry που παρελαύνει επί της οθόνης, αλλά… από ουσία; Αυτό καλύτερα να τ’ αφήσουμε ως… άλλη μία ιστορία που δεν λέγεται.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;