FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΤΕΣΤ (2022)

(EL TEST)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάνι ντε λα Όρδεν
  • ΚΑΣΤ: Μίρεν Ιμπαργκίρεν, Κάρλος Σάντος, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Μπλάνκα Σουάρεθ, Αντόνιο Ρεσίνες
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Πάουλα και ο Έκτορ είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που αντιμετωπίζει αρκετά οικονομικά προβλήματα, δεδομένης και της παντελούς αποτυχίας του bar που διατηρεί εκείνος. Ένα βράδυ θα επισκεφθούν την οικία εφηβικού τους φίλου (και πάμπλουτου πλέον), ο οποίος θα τους κάνει μία αδιανόητη πρόταση: να τους δώσει εκατό χιλιάδες ευρώ εκείνη τη στιγμή ή… ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια!

Το προαναφερθέν δίλημμα είναι αρκετά προβεβλημένο τα τελευταία χρόνια, σε διάφορες μεριές του διαδικτύου, όπως αντίστοιχα και η παραλλαγή του με τα λεφτά στο χέρι άμεσα ή τις μηνιαίες πληρωμές πολύ μικρότερων ποσών, αλλά μεγαλύτερο σύνολο. Ομολογουμένως, είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα προβληματική για μία κινηματογραφική παραγωγή, προφανώς με περίσσια θεατρικότητα, όπως ακριβώς συμβαίνει κι εδώ, καθώς μιλάμε για φιλμική μεταφορά η οποία βασίζεται στο θεατρικό έργο του Χόρδι Βαγιέχο. «Το Τεστ» του πεπειραμένου στη σκηνοθεσία κωμωδίας Ντάνι ντε λα Όρδεν, αν και κάπως περιορισμένου… ταβανιού, δίνει στη μεγάλη οθόνη ζωή σε τούτο το θεατρικό, κάνοντας δυναμική έναρξη, μα χάνοντας το ρυθμό του στη συνέχεια, καταφέρνοντας μάλιστα να μας παρουσιάσει τέσσερις ολωσδιόλου αντιπαθητικούς (!) χαρακτήρες. Όχι και ό,τι καλύτερο για ένα κλασικό «four-hander» φιλμ.

Η Πάουλα είναι μια γυναίκα με πολύ ισχυρό κώδικα αξιών, αλλά υπέρμετρα (σε ενοχλητικό βαθμό!) δογματική. Δουλεύει σε μία ΜΚΟ, είναι vegan, δεν αφήνει την κόρη της να φάει γλυκά (εκείνη, όμως, αγοράζει από τους συμμαθητές της στο σχολείο), έχει fair trade κινητό, πάροχο ενέργειας και σύνδεση στο Internet. Είναι παντρεμένη εδώ και χρόνια με τον Έκτορ, έναν παλιό μουσικό του δρόμου και ροκά, παντελώς αναξιόπιστο, ο οποίος διατηρεί ένα bar που «βαράει μύγες» καθημερινά. Το δείπνο που αποτελεί το εφαλτήριο για τη θεματική της ταινίας, λαμβάνει χώρα στη βίλα του Τόνι, μέλους της παρέας πάμπολλα χρόνια πριν και καλύτερου φίλου του Έκτορ στο παρελθόν. Ο Τόνι τυγχάνει ζάμπλουτος πλέον, χάρη σε μια κληρονομιά και κάποιες επακόλουθες επενδύσεις. Το άκρατο καπιταλιστικό του πνεύμα, τα κρασιά των 1.600 ευρώ το κιβώτιο, η Alexa και τα αυτοματοποιημένα φώτα του σπιτιού που αναβοσβήνουν με παλαμάκια, είναι μερικοί από τους λόγους που θ’ αρχίσουν να τσακώνονται με την Πάουλα και τα πνεύματα θ’ αρχίσουν να οξύνονται σταδιακά.

Τουλάχιστον, έτσι νομίζαμε. Με αφορμή το βιβλίο της συντρόφου του Τόνι, Μπέρτα, που χρησιμοποιεί ως ψυχολογικό test την ερώτηση για τα 100.000 ή το 1.000.000 ευρώ, ο πρώτος θα θέσει το ερώτημα κυριολεκτικά και θα προσφέρει ακριβώς αυτή την επιλογή στην Πάουλα. Τότε είναι που η ταινία θα μετατραπεί απλά σε διαγωνισμό για το ποιος έχει τα περισσότερα και χειρότερα μυστικά μεταξύ των ηρώων, χωρίς καμία συνοχή, θυμίζοντας κάτι σαν άνισους «Τέλειους Ξένους». Όσον αφορά στην Μπέρτα, χαλαρά μιλάμε για τον πλέον αντιπαθή χαρακτήρα του φιλμ, μία ψυχολόγο η οποία θέλει να αναλύει ψυχολογικά τον κάθε άνθρωπο που έχει απέναντι της, σε πλαίσιο 24/7, με τουπέ και επίπλαστη, ειρωνική ευγένεια, δίχως να σταματά να μιλά για τις ανατυπώσεις του bestseller της.

Το κρίμα έγκειται κυρίως στην αρχική ιδέα, αλλά και το καστ που αποτελείται από εγνωσμένης αξίας ηθοποιούς του ισπανικού σινεμά, με αποκορύφωμα την ξεπέτα του εξαιρετικού Αντόνιο Ρεσίνες (στον ρόλο του παππού). Ατυχώς, αυτό το «Τεστ» κινηματογραφικά δεν πιάνει τη βάση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θιασώτες του… ό,τι να ‘ναι κι ας είναι ισπανοφερμένο (αρκετοί, πλέον, στη χώρα μας) θα περάσουν ευχάριστα. Οι υπόλοιποι, έχουμε δει απείρως (και) καλύτερες ταινίες «δωματίου».


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βρε τους άτιμους τους Ισπανούς, τι σκαρφίστηκαν! Ούτε με ελληνικές προεκλογικές υποσχέσεις δεν πέφτεις σε τέτοια διλλήματα!