FreeCinema

Follow us

ΠΤΩΣΗ (2022)

(FALL)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σκοτ Μαν
  • ΚΑΣΤ: Γκρέις Κάρολαϊν Κάρεϊ, Βιρτζίνια Γκάρντνερ, Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, Μέισον Γκούντινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μετά από θανατηφόρο δυστύχημα κατά τη διάρκεια αναρρίχησης σε απόκρημνο βουνό, η Μπέκι και η Χάντερ χάνουν κάθε επαφή, με την πρώτη να έχει μετατραπεί σε μία καταθλιπτική αλκοολική εξαιτίας του χαμού του συντρόφου της. Η δεύτερη θα την αναζητήσει για να τη βοηθήσει να βρει τον παλιό της εαυτό και θα την προκαλέσει να σκαρφαλώσουν μέχρι την κορυφή ενός εγκαταλελειμμένου πύργου ύψους εξακοσίων μέτρων.

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια «ανανέωσης» των δραματικών περιπετειών επιβίωσης, οι παραγωγοί της «Πτώσης» προτείνουν ένα εντελώς άκυρο concept εγχειρήματος για τη δημιουργία… ιλιγγιώδους (#diplhs) σασπένς, που μπορεί να συγκινήσει τους θεατές οι οποίοι βασανίζονται από ακροφοβία, όμως, θα κάνει όλους τους υπόλοιπους να εύχονται οι δύο πρωταγωνίστριες να… πέσουν και να γίνουν κομμάτια, μπας και τελειώσει λίγο νωρίτερα τούτη η αδικαιολόγητης διάρκειας ταινιούλα!

Συνδυασμός extreme sports με κακοτοπιά που αν δεν λήξει γρήγορα, δεν θα έχουν αίσιο τέλος οι ήρωες του φιλμ, η «Πτώση» ξεκινά από το επεισόδιο του τραγικού θανάτου του συντρόφου της Μπέκι κατά τη διάρκεια επικίνδυνης αναρρίχησης (τι να σου πει το όλο θέαμα, εάν έχεις παρακολουθήσει το οσκαρικό ντοκιμαντέρ «Free Solo»…). Για να αποκτήσει κάποια υποψία ρεαλιστικής οντότητας και χαρακτήρα η ηρωίδα, καταρρακώνεται από την εμπειρία, το ρίχνει στον αλκοολισμό και κάποτε επανεμφανίζεται η έτερη μάρτυρας του δυστυχήματος και φίλη της, Χάντερ, η οποία θα της προτείνει ν’ ανεβούν στο υψηλότερο radio tower της Αμερικής, με απώτερο (και συμβολικά καθαρτήριο) σκοπό να σκορπίσουν τη στάχτη του μακαρίτη.

Φυσικά, ο πύργος βρίσκεται στη μέση του πουθενά, μέρος της σκάλας που οδηγεί στην κορυφή του θα διαλυθεί και οι δύο κοπέλες θα παγιδευτούν σ’ ένα εξωφρενικό υψόμετρο, δίχως πολλά εφόδια και τρόπο να επικοινωνήσουν με τον υπόλοιπο κόσμο, αφού δεν έχουν καν σήμα για τα κινητά τους. Ο Σκοτ Μαν επισημαίνει διάφορες «απειλές» που πρόκειται ν’ αντιμετωπίσουν η Μπέκι και η Χάντερ στην ανάβασή τους (σκουριασμένα μέταλλα, βίδες που οριακά στέκονται στη θέση τους, τη φωλιά ενός όρνεου), όμως, δεν ασχολείται μαζί τους με συνέπεια, ούτε και στήνει κάτι ευρηματικό σκηνοθετικά, πέραν του τετριμμένου του να κρέμεται κάποιος στο κενό και ο θεατής να οδηγείται στην άκρη του καθίσματός του (όχι και τόσο εδώ…).

Οι ώρες που (υποτίθεται ότι) περνούν οι δυο κοπέλες στην κορυφή του πύργου κάνουν την ταινία να βρίθει απιθανοτήτων, το μοντάζ σέρνεται και οι διάλογοι (για να περάσει η ώρα…) σε κάνουν να ελπίζεις ότι θα μπορούσες να σαμποτάρεις την πανύψηλη μεταλλική κατασκευή δίχως δεύτερη σκέψη. Άσε που προϋπήρχε και το πιο διασκεδαστικό «Frozen» (2010), με παγιδευμένους σε αναβατήρα χιονοδρομικού κέντρου και πολύ πιο τρομακτικές (και gory) επιπτώσεις. Η ανατροπή της αφήγησης κάνα μισάωρο πριν το φινάλε είναι ύπουλη, όμως, δεν αρκεί σαν αντίβαρο για να σώσει το σύνολο της ταινίας, το οποίο βρίσκεται από ώρα σε ελεύθερη… πτώση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις θεματάκια με τα ύψη, ενίοτε κάνει δουλίτσα και θα… φας κανένα νύχι! Η γενική εντύπωση, όμως, είναι αρνητική, καθώς ούτε το σενάριο αξιοποιεί ή προτείνει γερό σασπένς, ούτε και η σκηνοθεσία υπηρετεί κάτι ευρηματικά αξιομνημόνευτο. Το PG-13 εδώ «μεταφράζεται» σε multiplex και πιτσιρικαρία με τόνους popcorn ανά χείρας, έτοιμη να «μασήσει» αφέλεια και ευκολάκια «έντασης».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.