FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΙΣΙ, 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ (2021)

(LES OLYMPIADES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζακ Οντιάρ
  • ΚΑΣΤ: Λουσί Ζανγκ, Μακίτα Σαμπά, Νοεμί Μερλάν, Τζένι Μπεθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η Εμιλί γουστάρει να τα φτιάξει με τον Καμίλ. Ο Καμίλ σκέφτεται περισσότερο πως θα τα ρίξει στη Νορά. Η Νορά αποκτά εξάρτηση στο chat με την Άμπερ. Υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει ερωτικά κάποιος από αυτούς τους συνδυασμούς;

«Είμαι βαρετή», λέει σε μία από τις σκηνές ερωτισμού του φιλμ η Νορά. «Όχι, κούκλα μου», ήθελα να φωνάξω προς το μέρος της, «η ταινία είναι βαρετή»! Επί ματαίω, φυσικά. Διότι, ακόμη κι αν μπορούσα να (εισ)ακουστώ στο φιλμικό σύμπαν του «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα», ο Ζακ Οντιάρ δεν θα μπορούσε να διασώσει το παραμικρό μ’ ένα τέτοιο σενάριο, όσο σεξ και να πρόσθετε επί της οθόνης!

Στην ουσία, τέσσερις short stories του Αμερικανού cartoonist Έιντριαν Τόμιν αγωνίζονται να συνθέσουν ένα κοινό σενάριο γι’ αυτούς τους τέσσερις χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν «μετακομίσει» στο Παρίσι, ζουν εκεί «αποχρωματισμένα» (το μαυρόασπρο αποκτά ειρωνικές διαστάσεις που γυρνάνε σαν boomerang πάνω στο ίδιο το έργο) και αδυνατούν να συνάψουν σοβαρές σχέσεις ή να μοιραστούν ανθρώπινα συναισθήματα. Υπάρχει το flirt, υπάρχει το περιστασιακό σεξ, αλλά δεν παρουσιάζονται προθέσεις για κάτι μόνιμο. Σχεδόν δεν ακούγεται ποτέ η λέξη «αγάπη».

Όλοι τους χαρακτηρίζονται από μία συναισθηματική «αναπηρία», την οποία το φιλμ καταγράφει σαν απλός θεατής, με πλήρη απάθεια, δίχως ν’ αποπειράται να σκιαγραφήσει τους ήρωες πέραν του επιδερμικού. Ελαφρά διαφέρει η περίπτωση της γενικά συνεσταλμένης Νορά, η οποία πέφτει θύμα παρεξήγησης στο Πανεπιστήμιο που φοιτά, όταν ένας συμφοιτητής της μπερδεύει την ταυτότητά της μ’ εκείνην μιας διαδικτυακής porn star με το «καλλιτεχνικό» ψευδώνυμο Άμπερ Σουίτ. Όταν η Νορά αντιληφθεί τι συμβαίνει, θα αποτραβηχτεί ακόμη περισσότερο στον εαυτό της, αλλά θα επιχειρήσει να έρθει και σε online επαφή με το… κατά λάθος «alter ego» της, για ν’ ανακαλύψει ακόμη μία «προβληματική» προσωπικότητα των αδιεξόδων του σήμερα.

Ο Οντιάρ προσπαθεί να καλύψει τα ελαττώματα του σεναρίου και της αφήγησης του φιλμ μέσω της υπερβολικής φλυαρίας των κεντρικών του χαρακτήρων, που δεν βάζουν γλώσσα μέσα (σε γαλλική ταινία βρισκόμαστε, τι περιμένατε;), αλλά δε λένε και τίποτα το σημαντικό ταυτόχρονα. Οι υποπλοκές, με τη γιαγιά της Εμιλί που πάσχει από Alzheimer και την αδελφή του Καμίλ που κεκεδίζει  αλλά θέλει να γίνει stand-up κωμικός, κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο… αδιάφορα και βαρετά, μέχρι να οδηγηθούμε σ’ ένα βεβιασμένο happy end που σε κάνει να χαρείς μονάχα επειδή… τέλειωσε το μαρτύριο!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κατάντημα για τον Ζακ Οντιάρ, μ’ ένα ατυχέστατο κι άνευ λόγου ύπαρξης φιλμ που μοιάζει περισσότερο μ’ ένα… ντουβάρι που κοιτάς αποσβολωμένος, σε φάσεις στις οποίες δεν έχεις τίποτα να πεις ή να κάνεις.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.