FreeCinema

Follow us

AFTER BLUE: ΒΡΩΜΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (2022)

(AFTER BLUE (PARADIS SALE))

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Γουέστερν Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπερτράν Μαντικό
  • ΚΑΣΤ: Ελίνα Λόουενσον, Πόλα Λούνα, Βιμάλα Πονς, Άγκατα Μπούζεκ, Αλεξάντρα Στιούαρτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CAROUSEL FILMS

Η Ρόξι / Τόξικ είναι η κόρη της κομμώτριας σ’ ένα χωριό του πλανήτη After Blue. Μαζί με τις φίλες της, σε μια βόλτα για παιχνίδι στην παραλία, θα βρουν μια γυναίκα θαμμένη στην άμμο, με το κεφάλι της μονάχα να εξέχει πάνω από το έδαφος. Το μυστηριώδες θηλυκό που ακούει στο όνομα Κέιτ Μπους θα υποσχεθεί να εκπληρώσει τρεις κρυφές επιθυμίες της, αν την ελευθερώσει. Και το παραμύθι ξεκινά…

Η Γη ήταν άρρωστη. Σάπια. Και ο πληθυσμός της έπρεπε ν’ αναζητήσει έναν άλλο τόπο για να κατοικίσει με ασφάλεια. Αυτός ήταν ο After Blue, σ’ ένα άγνωστο σύστημα του Γαλαξία. Ένα είδος Παραδείσου, με φρούτα, ζώα, ανυπεράσπιστα πλάσματα. Αφού αποικήθηκε, οι άνθρωποι αποφάσισαν να μην επαναλάβουν τα προηγούμενα λάθη τους κι έφτιαξαν άλλους κανόνες. Ένας τρόπο ζωής δίχως μηχανές, μήκη κύματος και χημείες. Σε μικροκοινότητες όπως γνώριζαν από πριν, μαζί με άλογα που είχαν φέρει από τη Γη, με συνήθειες κυνηγών ώστε να επιβιώσουν. Οι άνδρες, όμως, πέθαναν νωρίς, καθώς οι τρίχες τους, πλέον, φύτρωναν προς τα μέσα, εξαιτίας της ατμόσφαιρας. Μονάχα όντα με ωοθήκες μπόρεσαν ν’ αντέξουν τις συνθήκες του After Blue, με τις γυναίκες να γονιμοποιούνται χρησιμοποιώντας γήινο σπέρμα.

Αυτά μας αφηγείται ο Μπερτράν Μαντικό στην εισαγωγή του «After Blue», κάνοντάς μας να αισθανθούμε πως η προηγούμενη ταινία του, τα «Άγρια Αγόρια» (2018) ήταν αρκετά πιο… κατανοητά και mainstream από τούτη εδώ! Μέσα σε περιβάλλοντα φυσικών χώρων και «θεατρινίστικης» προοπτικής σκηνικών, σε «μεταλλαγμένες» τετραχρωμίες «παραισθησιογόνων» φίλτρων, ο Μαντικό βρίσκεται στην… κοσμάρα του φιλμικού του σύμπαντος, μια trash παραζάλη σύγχρονης Τέχνης που σπάνια ενδιαφέρεται να ταυτιστεί με το format της 7ης Τέχνης, και ξετυλίγει τον μίτο ενός φανταστικού παραμυθιού ενηλίκων, το οποίο ξεφεύγει σταδιακά από το genre του sci-fi και μεταμορφώνεται σ’ ένα διαστημικό γουέστερν, μια «Αιχμάλωτος της Ερήμου» (1956) που χάνει τον ειρμό με τη λογική, σαν να έχει χαπακωθεί όλα τα acid «τριπάκια» του πλανήτη στο παρθενικό της πείραμα μαστούρας.

Η Ρόξι / Τόξικ είχε σαν πρώτη ενδόμυχη επιθυμία να «ξεφορτωθεί» τα πειράγματα που της έκαναν οι φίλες της, οπότε η Κέιτ Μπους, κατόπιν της απελευθέρωσής της, πήρε το (λανθάνον) μήνυμα να τις εξολοθρεύσει κανονικά, προκαλώντας την οργή των μανάδων τους στο χωριό. Μάνα και κόρη θα «εκδιωχθούν», με στόχο να βρουν τα ίχνη της επικηρυγμένης φόνισσας σε παρακείμενο «μαγικό» βουνό, στο οποίο θ’ αντιμετωπίσουν (μεταξύ άλλων κινδύνων) κάθε λογής παρηκμασμένες νομάδες που κυκλοφορούν με όπλα που έχουν ονόματα εμπνευσμένα από… φίρμες μεγάλων οίκων μόδας (ξεχωρίζει σε πρωταγωνιστικό «ρόλο» το πιστόλι Paul Smith!).

Οι neo-baroque εμμονές του Μαντικό κυριαρχούν στο υπερβολικό στυλιζάρισμα του κάθε πλάνου, ένας σχεδόν οργανικός «ερμαφροδιτισμός» χαρακτηρίζει τους εκτός ελέγχου συμβολισμούς του γύρω από τη σημασία (ή την ασημαντότητα) των φύλων, το γυμνό, το σεξ και η βία είναι… από άλλο πλανήτη, κι όλο αυτό το εκτροχιασμένο «όχημα» δημιουργίας δεν σταματά ποτέ να ξερνάει εικόνες μοναδικής έμπνευσης στη μεγάλη οθόνη. Σε αντίθεση με τα «Άγρια Αγόρια», ατυχώς, ο Μαντικό εδώ δεν δείχνει ικανός να συμμαζέψει το υλικό της ιστορίας του, με αποτέλεσμα το φιλμ να πλατειάζει και το αλλόκοτο της εμπειρίας να προσεγγίζει τον «ίλιγγο» της… βαρυστομαχιάς. Λες και ορεγόσουν να φας ένα κομμάτι τούρτας, μα από τη λαιμαργία σου να την «κατέβασες» ολόκληρη! Ή, όπως λέει και η ίδια η ταινία, «η αλήθεια, τελικά, πάντοτε διαλύει τις βρώμικες ψευδαισθήσεις». Πόσο αληθές!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν περιγράφεται με λόγια. Εικαστικό οπτικοακουστικό παρτούζωμα, πιο «φεύγα» από την προηγούμενη ταινία του Μπερτράν Μαντικό! Εάν είχατε δει τα «Άγρια Αγόρια», περίπου αντιλαμβάνεστε τι πρέπει να περιμένετε. Εάν μάθατε την Κέιτ Μπους από το τέταρτο season του «Stranger Things», αφήστε το, δεν είστε για εντατικές καλοκαιριάτικα…


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.