FreeCinema

Follow us

ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ (2021)

(BOILING POINT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φίλιπ Μπαραντίνι
  • ΚΑΣΤ: Στίβεν Γκρέιαμ, Βινέτ Ρόμπινσον, Άλις Φίδαμ, Τζέισον Φλέμινγκ, Ρέι Πανθάκι, Χάνα Γουόλτερς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η κουζίνα ενός λονδρέζικου εστιατορίου μετατρέπεται σε πεδίο μαχών, με πρωταγωνιστές έναν chef στα όρια της κατάρρευσης, έναν υγειονομικό επιθεωρητή, καθυστερήσεις και τσακωμούς με το προσωπικό, δύστροπους πελάτες και… μία αλλεργική στους ξηρούς καρπούς!

Το διάβασα σε μερικά δημοσιεύματα του ξένου Τύπου και με (μεγάλη) έκπληξη είδα και στο imdb να χαρακτηρίζουν το «Σημείο Βρασμού» ως δράμα και… θρίλερ! Εάν δεχτούμε (γέλια στο βάθος…) ένα τέτοιο σκεπτικό, μπορώ να πω με απόλυτη υπευθυνότητα ότι η τηλεοπτική εκπομπή «Εφιάλτης στην Κουζίνα» με τον Έκτορα Μποτρίνι ανήκει / ανήκε στο genre του καθαρόαιμου horror!

Βρετανός ηθοποιός (με μία όχι και τόσο σοβαρή καριέρα στην TV), ο Φίλιπ Μπαραντίνι παρουσιάζει εδώ τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα στο σινεμά μυθοπλασίας (μετά το δευτεροκλασάτο action «Villain» του 2020, που έκανε κυρίως ιντερνετικές πρεμιέρες), υιοθετώντας το πολυφορεμένο (πια) concept του one-shot cinema. Δυστυχώς, όταν αυτό το «gimmick» αποτελεί το μοναδικό «όπλο» ενός σκηνοθέτη στην απόπειρά του να παραγάγει ένα ολοκληρωμένο φιλμ, μοιραία, αυτό το οικοδόμημα είναι καταδικασμένο να καταρρεύσει. Ο Μπαραντίνι (και συν-σεναριογράφος εδώ) θεωρεί πως η προετοιμασία της κουζίνας ενός εστιατορίου με πληρότητα «κλεισμένων» τραπεζιών για την ίδια νύχτα, φαντάζει αρκετά συναρπαστικό από μόνο του. Ενδεχομένως και να μπορούσε, εάν ο σκηνοθέτης ήταν πιο ικανός και αντιμετώπιζε το σκηνικό του μ’ έναν πιο νευρώδη ρυθμό. Τίποτε από αυτά τα δύο δεν ισχύει στο «Σημείο Βρασμού»…

Κεντρικός ήρωας της ταινίας, ο chef Άντι καταφθάνει στο εστιατόριο στο οποίο εργάζεται με ψυχολογία σχετικά αρνητική, καθώς προηγείται ένας δυσάρεστος συζυγικός τηλεφωνικός διάλογος. Η παρουσία ενός υγειονομικού επιθεωρητή που κατεβάζει το μαγαζί από πεντάστερο σε τριάστερο, προσθέτει εντάσεις. Η λογική του μονοπλάνου, όμως, εξαρχής, δεν εξυπηρετεί χωροταξικά, αφήνοντας στον θεατή μια (προ)γεύση επερχόμενης επανάληψης, αν όχι και πλήξης, καθώς οι διάφορες «υποπλοκές» δεν έχουν ουσιαστικές βάσεις εξέλιξης, με πιο «αστεία» τη λεπτομέρεια της αλλεργίας μιας πελάτισσας στους ξηρούς καρπούς (μαντέψτε τι θα γίνει λίγο αργότερα, δηλαδή…).

Ο Μπαραντίνι κοπιάζει απίστευτα για να διατηρήσει την προσοχή μας στα τεκταινόμενα, αλλά το σενάριο είναι πραγματικά ισχνό και δεν αναδεικνύει ούτε χαρακτήρες, ούτε καταστάσεις. Τα πρόσωπα πηγαίνουν κι έρχονται (όπως η κάμερα) άνευ λόγου και αιτίας, προσεγγίζονται για μια «σκηνούλα» φευγαλέα ή ξεχνιούνται στην ασημαντότητά τους, όπως ο πελάτης εστιατορίου που μάταια περιμένει να έρθει ένας σερβιτόρος και να πάρει παραγγελία από το τραπέζι. Χωρίς μια ιστορία της προκοπής, προφανώς, αντίστοιχο είναι και το φινάλε που μας επιφυλάσσει ο Μπαραντίνι. Τόσο αμήχανο, όπως η στιγμή που ο λογαριασμός μας έρχεται «φουσκωμένος» και… δεν καταλαβαίνουμε γιατί μας χρέωσε τόσα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ασήμαντη (και μη αποτελεσματική) απόπειρα εντυπωσιασμού με την τεχνική του μονοπλάνου για ολόκληρο έργο, το «Σημείο Βρασμού» σίγουρα κρύβει πίσω του πολλές προετοιμασίες, πρόβες και τρία επιπλέον takes (μέχρι ν’ αποφασίσει ο σκηνοθέτης του πως «το ‘χει»), ο κόπος φαίνεται, η ταινία τσουλάει, όμως, αυτό το εντελώς… «άνοστο» σενάριο δεν την οδηγεί πουθενά. Μονάχα για θεατές περίεργους να δουν τον τεχνικό χειρισμό του πράγματος.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.