FreeCinema

Follow us

RIVER (2022)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζένιφερ Πίντομ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Το «River» εξετάζει την άρρηκτη σχέση μεταξύ του ανθρώπου και των ποταμών, μέσα σ’ ένα ντοκιμαντέρ με την υποβλητική αφήγηση του Γουίλεμ Νταφόου, τη μουσική των Radiohead, αλλά και τη συμμετοχή της Αυστραλιανής Ορχήστρας Δωματίου.

Μετά τα ιδιαίτερα αξιόλογα «Mountain» (2017) και «Sherpa» (2015), η έμπειρη και πολυβραβευμένη ντοκιμαντερίστρια Τζένιφερ Πίντομ επιστρέφει με άλλο ένα πόνημα στο οποίο χρησιμοποιεί τον φυσικό πλούτο του πλανήτη ως απόλυτο πρωταγωνιστή, συνεργαζόμενη εκ νέου με τον Γουίλεμ Νταφόου και την Αυστραλιανή Ορχήστρα Δωματίου. Το «River», περί ου ο λόγος, διαθέτει εκπληκτικές εικόνες και τοπία (ξεκάθαρα ένα φιλμ που επιδεικνύει τις αρετές του στο έπακρο σε κινηματογραφική οθόνη), αλλά η τελική αίσθηση μοιάζει περισσότερο με τετριμμένο κήρυγμα τύπου «κοιτάξτε πως κάνατε τον πλανήτη», με βλοσυρό επιτηρητή τον προαναφερθέντα διάσημο Αμερικανό ηθοποιό.

Στα (οικονομικότατα είναι η αλήθεια) 75 λεπτά της ταινίας, θα γίνουμε μάρτυρες εικόνων άγριας ομορφιάς σε τριάντα εννέα ολόκληρες διαφορετικές χώρες, από τη Ζάμπια μέχρι τη Μιανμάρ, από επιβλητικά ποτάμια σε βουνοκορφές, μέχρι πάλαι ποτέ «παραδείσους» που πλέον στέκονται ξεροί και κατεστραμμένοι, απόρροια της καταστροφικής μανίας του ανθρώπου (το δίχως άλλο). Η απόσταση, όμως, μεταξύ αυτού, της θεσπέσιας δουλειάς του location scouting και της διεύθυνσης φωτογραφίας, απέναντι σ’ έναν ιδιότυπο διδακτισμό που μας κουνά το δάχτυλο σαν άτεγκτος επιτηρητής μιας μοντέρνας εκδοχής του «Εμείς κι ο Κόσμος», είναι ιδιαίτερα σημαντική. Πολλώ δε μάλλον, όταν (πλέον) βρισκόμαστε σε μια κατάσταση χωρίς επιστροφή, όσον αφορά στον φυσικό πλούτο του πλανήτη μας και την κλιματική αλλαγή.

Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε ν’ αναγνωρίσουμε πως το «River» είναι εντυπωσιακό σε όλα του τα επιμέρους κομμάτια (ειδικά τεχνικά, οπτικά και μουσικά). Ειδικότερα η συμμετοχή της Αυστραλιανής Ορχήστρας Δωματίου (είχαμε δει πόσο λειτουργούσε και στο προηγούμενο φιλμ της Πίντομ, το «Mountain»), αλλά και της μουσικής επένδυσης από τους Radiohead (και του μέλους της μπάντας, Τζόνι Γκρίνγουντ, πλέον αναγνωρισμένου και για τις κινηματογραφικές του συνθέσεις), δίνουν την ιδανική συντροφιά στο footage της Αυστραλιανής, η οποία αναδεικνύεται σε household name της φυσιολατρικής ντοκιμαντεριστικής σκηνής. Εν προκειμένω, μάλλον έχουμε να κάνουμε με τη λιγότερο επιτυχημένη δουλειά της, πέφτοντας σ’ ένα «τριπάκι» αρκετά εύκολο να παγιδευτείς, πόσω μάλλον για το είδος με το οποίο καταπιάνεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εραστές της άγριας φύσης ή / και του «εμένα μου άρεσε γιατί είχε ωραία τοπία» (οι αναγνώστες του site, γνωρίζετε…), θα περάσετε υπέροχα. Οι υπόλοιποι, μάλλον θα πείτε… το νερό, νεράκι (συγγνώμη, ε;).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μια ταινία που δείχνει ποτάμια. Από μια τύπισσα που πριν μας έδειχνε βουνά. Την προκαλώ να δοκιμάσει και πηγάδια.