FreeCinema

Follow us

FAST & FURIOUS 9: ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ (2021)

(F9: THE FAST SAGA)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάστιν Λιν
  • ΚΑΣΤ: Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Τζορντάνα Μπρούστερ, Ταϊρίς Γκίμπσον, Λούντακρις, Νάταλι Εμάνιουελ, Σαρλίζ Θέρον, Τζον Σένα, Φιν Κόουλ, Σουνγκ Κανγκ, Άννα Σαγουάι, Έλεν Μίρεν, Κερτ Ράσελ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 145'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Γιος κροίσου ονειρεύεται ν’ αποκτήσει σατανική χακεροσυσκευή με την οποία (τι άλλο;) θα κυριεύσει τον πλανήτη. Στο πλευρό του έχει… τον μικρό αδελφό του Τορέτο (έκπληξη!), που έρχεται από το (σεναριακό) πουθενά για ν’ αναμετρηθεί με το παρελθόν τους. Και κάπου ανάμεσα, κλειδωμένη σ’ ένα «κλουβί» ασφαλείας, η Σάιφερ καταστρώνει τα δικά της σχέδια…

Μην ξεχνιόμαστε. Το πρώτο φιλμ που είδαν ποτέ άνθρωποι σε κινηματογράφο διαρκούσε σχεδόν ένα λεπτό και απεικόνιζε τον ερχομό ενός… τρένου! Αυτό. Μόνο. Κι όμως, πολλοί από τους θεατές πεταγόντουσαν από τις θέσεις τους, σχεδόν έντρομοι, πιστεύοντας ότι έρχεται καταπάνω τους! Αυτά συνέβησαν στο πολύ μακρινό 1895. Όρισαν, όμως, την ψυχαγωγική σημασία της 7ης Τέχνης. Έτσι έμαθε ο κόσμος το σινεμά. Και πόσο μπορεί να εντυπωσιάζεται από το θέαμά του. Καταλάβατε που το πάω, έτσι;

Το franchise του «The Fast and the Furious» υπήρξε εξαρχής αγαπητό στο κοινό, άρα και αρκετά επιτυχημένο στο (παγκόσμιο) box-office. Για μένα, όμως, μέχρι το 2011, ήταν απλά μια οριακά «δεύτερη» (αν και αξιοπρεπούς production value) περιπέτεια με αμάξια που ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα έχει τόσες συνέχειες. Εκείνη τη χρονιά, μια μεγάλη ληστεία τραπέζης στο Ρίο ανέβασε έξαφνα τις μετοχές της συμμορίας του Ντόμινικ Τορέτο, αλλά το 2015, με το «Furious 7», ήταν που τα πράγματα σοβάρεψαν για τα καλά. Σίγουρα ήταν δύσκολο να ξεπεραστεί εκείνο το sequel, όμως, οι παραγωγοί της σειράς δεν έδειξαν ότι πρόκειται να το βάλουν κάτω και με κάθε επόμενο φιλμ προσπάθησαν να ξεπεράσουν οτιδήποτε… εξωφρενικό έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη, ανεβάζοντας παράλληλα και τον πήχη στον τομέα του casting (το να βλέπεις μέχρι και την Έλεν Μίρεν να κάνει χαβαλέ σε τέτοιο έργο, δεν είναι και λίγο!), για να φτάσουμε στο (υπερ)θέαμα που προσφέρει φέτος το «F9».

Μετά από 145 λεπτά (επιτέλους ξανά!) μπροστά στο μέγεθος της κινηματογραφικής οθόνης, αισθάνθηκα χαρούμενος και χορτασμένος με το αποτέλεσμα της όγδοης συνέχειας τούτης της σειράς, την οποία σέβομαι γι’ αυτά που προσφέρει εδώ και χρόνια. Κανένα κόμπλεξ περί ψυχαγωγικού σινεμά (και βαθμολογικά τίμιας αξιολόγησής του) από εμένα, γνωστά πράγματα όλα αυτά.

Το βασικό χαρακτηριστικό του «F9» είναι (ίσως όσο ποτέ ξανά) η έννοια της οικογένειας, στοιχείο έντονο σ’ αυτό το franchise, ειδικά στην ταινία του 2015. Εδώ συναντάμε ένα πάντρεμα χαρακτήρων από τα προηγούμενα κεφάλαια, «νεκραναστάσεις», επανενώσεις και flashbacks από το πιο μακρινό παρελθόν που φέρνουν στο προσκήνιο κι άλλους χαρακτήρες. Κύριο πρόσωπο είναι, φυσικά, ο αδελφός του Τορέτο, ο Τζέικομπ (Τζον Σένα), ο οποίος ανήκει στο μέτωπο των κακών και το σενάριο εξηγεί την προϊστορία της κόντρας τους. Η εισαγωγή από τα 80’s (ακόμη και το φθαρμένο, σαν από φιλμ logo της Universal που εμφανίζεται από τα τότε εξαρχής, σε προειδοποιεί για ένα «ταξίδι» πίσω στο χρόνο) μας εισάγει στη σχέση των δύο αδελφών, όταν ο ραλίστας πατέρας τους σκοτώθηκε σε ατύχημα στην πίστα, γεγονός που τους χώρισε με αναπάντεχα βίαιο τρόπο. Κάπως έτσι, ο μικρότερος Τζέικομπ έμενε πάντοτε στη «σκιά» του Ντομ, αφήνοντας ψυχολογικά τραύματα που σε τούτο το φιλμ ξεσπούν και πρέπει να λυτρωθούν.

Είναι σημαντικό το ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από το δημιουργικό κομμάτι αυτού του franchise φροντίζουν να στήνουν ιστορίες ανθρώπων γύρω από κάθε εγκληματικό plotline της κάθε συνέχειας. Στο background, η δράση έχει γίνει λίγο περισσότερο πρακτορική, σαν μια εντελώς πιο «αλήτικη» και «του δρόμου» εκδοχή των περιπετειών του 007, ενώ η αδιανόητη υπερβολή σε κάνει να ξεφεύγεις εντελώς από την (ενίοτε αυστηρότερη) κρίση του αναληθοφανούς, πια. Δε σε νοιάζει! Θέλεις να βλέπεις τις πιο τρελές απιθανότητες! Και το γνωρίζουν και οι παραγωγοί αυτό, προσθέτοντας δόσεις χιούμορ, αυτοσαρκασμό και τρολάρισμα προς κάθε κατεύθυνση (ο διάλογος σε σχέση με το «Star Wars» είναι classic, η αναφορά στα Minions… epic!). Θα ολοκληρώσω λέγοντας ότι μία υποπλοκή που αφορά σε αποστολή διδύμου της συμμορίας του Τορέτο μου έφερε στο νου το… «Moonraker» (γέλια στο βάθος)!

Δεν θα ήθελα ν’ απαριθμήσω πόσες σκηνές ανθολογίας περιλαμβάνει το ένατο «Fast & Furious», ούτε πόσες καταδιώξεις και καταστροφές θα χορτάσει το μάτι σας (αν και υπάρχουν πολύ πιο αδιανόητες πρακτικά, ομολογώ πως τα γκάζια στο κυνήγι τεσσάρων τροχών πάνω σε… ναρκοπέδιο ήταν η πιο απολαυστική). Απλά, θα προσθέσω πως τούτο εδώ είναι ένα από τα δυο-τρία καλύτερα έργα που μας έδωσε το συγκεκριμένο franchise. «It delivers», που λένε και στην αλλοδαπή. Κι αυτό είναι που περιμένεις (ή απαιτείς) από μια τέτοια ταινία. Στα 1895, δε, οι θεατές θα ήταν εκείνοι που θα είχαν… γκρεμίσει το σινεμά!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Fragoulis approved. Εντελώς! Γνήσια και τσαμπουκαλεμένη διασκέδαση, τρελά εφέ και τέτοια παράνοια δράσης που νομίζεις ότι το franchise έπαθε… Looney Tunes, δραματικές εντάσεις, δυνατό καστ που βγάζει (μέχρι και) ψυχή και οργιάζει αυτοσαρκαστικά για την παρουσία του σε τέτοιο φιλμ. Μην ακούτε τη… δυσκοιλιότητα της κριτικής για τέτοια έργα. Έχουν τη δική τους αξία και πρέπει να τ’ αντιμετωπίζουμε ακριβώς σαν αυτό που είναι. Και, ειλικρινά, δεν είναι καθόλου σκουπίδια. Μετά από τόσους μήνες κατ’ οίκον εγκλεισμού και απουσίας της μεγάλης οθόνης, το «F9» μου φάνηκε πως ήρθε σαν δώρο. Συγκρίσεις άλλες αδυνατώ να κάνω, ναρκωτικά… δεν «κάνω»! Εσείς που θεωρείτε πως παρακολουθώντας τέτοια ταινία θα σφίγγεστε στο κάθισμα λες και είναι η λεκάνη σας, μάθετε κάποτε τι εστί και το σινεμά των ειδών.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.