FreeCinema

Follow us

ELIZABETH: Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ (2007)

(ELIZABETH: THE GOLDEN AGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Ιστορικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεκάρ Καπούρ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπλάνσετ, Κλάιβ Όουεν, Σαμάνθα Μόρτον, Τζέφρι Ρας, Ρις Ίφανς, Έντι Ρεντμέιν, Άμπι Κόρνις, Λόρενς Φοξ, Τζον Σράπνελ, Σούζαν Λιντς, Τομ Χολάντερ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η εξαδέλφη της θέλει να της φάει το στέμμα, οι Ισπανοί της ετοιμάζουν ιερό πόλεμο και η Βασίλισσα Ελισάβετ θυμάται πως είναι και γυναίκα. Παρθένος. Παρακαλώ!

Ναι, ακόμη και μια ιστορική ταινία εποχής μπορεί να έχει το… sequel της, με το σκηνοθέτη Σεκάρ Καπούρ και την πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ να επιστρέφουν από το 1998 για να μας «διδάξουν» (στο περίπου) πως εξελίχθηκε ο βίος της Ελισάβετ της Πρώτης κατά την αποκαλούμενη «χρυσή περίοδό» της. Το αποτέλεσμα μπορεί να διολισθαίνει ελαφρώς οπισθοδρομικά σε σχέση με το προηγούμενο φιλμ, όμως, το glamour ουδείς εμίσησε, τη σαπουνόπερα επίσης!

Το σενάριο των Γουίλιαμ Νίκολσον και Μάικλ Χιρστ εστιάζει στο ρομάντζο με τον τυχοδιώκτη Σερ Γουόλτερ Ράλεϊ (ο Κλάιβ Όουεν σαν macho punk μετενσάρκωση του Ντάγκλας Φέρμπανκς Τζούνιορ) και έχει γυαλίσει αιχμηρά και απολαυστικά τους διαλόγους του με την… ξαναμμένη Βασίλισσα, δημιουργώντας ένα εμπόλεμο ντουέτο που, σαφώς, σε κερδίζει στο πανί, ακόμη κι αν αισθανθείς πως η Μπλάνσετ μανιερίζει στο όρια μιας Κάθριν Χέπμπορν, η οποία από λεπτό προς λεπτό πρόκειται να πετάξει στέμμα και γκαρνταρόμπα για να παίξει σε screwball σύγκρουση των δύο φύλων! Μοιραία, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της πλοκής περιορίζονται σε ρόλους background, που ξεπετάγονται στην επιφάνεια μονάχα όποτε ο σκηνοθέτης έχει θυμηθεί να προσθέσει και ολίγη από δολοπλοκία ή «επικό» θέαμα στο φιλμ.

Όλως περιέργως, προτού ωριμάσει οποιαδήποτε αμφιβολία ή αντίρρησή σας γύρω από το φιλμ, εκείνο έχει φτάσει στα credits τέλους και σας αποχαιρετά με μια διάθεση ευχαρίστησης, κάτι σαν στάχτη στα μάτια κοινώς, επίτευγμα που θα χρέωνα κυρίως στα κοστούμια της δώστε-μου-από-τώρα-το-Όσκαρ-και-μην-το-κουράζουμε Αλεξάντρα Μπερν, στην αλά φωτοστέφανο διεύθυνση φωτογραφίας του Ρεμί Αντεφαρασίν και, προφανώς, στο καστ το οποίο φροντίζει διαρκώς να απορροφά στοιχεία από την κινηματογραφική μαγεία του περίγυρου. Κι ας λέει το ρητό πως… «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Την επόμενη χρονιά, η βράβευση της Αλεξάντρα Μπερν με το Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών μου πρόσφερε απόλυτη δικαίωση και χαρά. Γι’ αυτή την υπέροχη δουλειά θα θυμόμαστε κυρίως τούτη την ταινία, η οποία υποστηρίχθηκε και από μία δυνατή κι ονομαστή ομάδα πρωταγωνιστών.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.