FreeCinema

Follow us

ΒΕΡΟΛΙΝΟ, Σ’ ΑΓΑΠΩ (2019)

(BERLIN, I LOVE YOU)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταϊάνα Άγκρον, Πίτερ Τσέλσομ, Φερνάντο Έιμπκε, Τζάστιν Φράνκλιν, Ντένις Γκάνζελ, Ντάνι Λέβι, Ντάνιελ Λβόβσκι, Γιόζεφ Ρούσνακ, Τιλ Σβάιγκερ, Μάσι Τατζεντίν, Γκαμπριέλα Τσέρνιακ
  • ΚΑΣΤ: Έλεν Μίρεν, Κίρα Νάιτλι, Λουκ Γουίλσον, Τζιμ Στέρτζες, Μίκι Ρουρκ, Ντιέγκο Λούνα, Τζένα Ντιούαν, Χέιντεν Πανετιέρ, Νταϊάνα Άγκρον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σπονδυλωτή ταινία με διάφορες δραματικές, ερωτικές και άλλες ιστορίες που διαδραματίζονται στο σύγχρονο Βερολίνο.

Όταν ένα κινηματογραφικό είδος που από μόνο του είναι αρκετά προβληματικό, όπως αυτό της σπονδυλωτής ταινίας, μετατρέπεται σε franchise, η κατάσταση εξελίσσεται σε… ανυπόφορη. Μετά το «Παρίσι, Σ’ Αγαπώ» του 2006 (άντε, ας πάει στο καλό), είχαμε το «Νέα Υόρκη, Σ’ Αγαπώ» (2008), το «Ρίο, Σ’ Αγαπώ» και το «Τιφλίδα, Σ’ Αγαπώ» (και τα δύο του 2014), αν και ευτυχώς για το τελευταίο κάποιος μας λυπήθηκε και δεν βγήκε στις ελληνικές αίθουσες. Τώρα μας βρήκε το «Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ»! Μη βιάζεσαι να χαρείς, δεν τελειώνει εδώ η ιστορία. Ήδη ετοιμάζεται το «Σαγκάη, Σ’ Αγαπώ», ενώ σχεδιάζεται να ακολουθήσουν ακόμη περισσότερες «Αγάπες», που αν δεν γίνονται για τη λήψη διαφόρων χρηματοδοτήσεων ή φορολογικών απαλλαγών (ακόμη και στο website των Cities of Love αναφέρεται ξεκάθαρα με bold γράμματα ότι όσοι συμμετέχουν, γλιτώνουν φόρους), δεν ξέρω για ποιον λόγο γίνονται. Σίγουρα όχι για τη δημιουργία αξιόλογου καλλιτεχνικού έργου. Από την πρώτη ταινία στο Παρίσι, που ας πούμε ότι μπορούσες να τη δεις κάπως συμπαθητικά, το franchise παίρνει ακόμη μεγαλύτερη κατηφόρα με κάθε επόμενο φιλμ. Τα ονόματα των σκηνοθετών γίνονται λιγότερα διάσημα, οι stars αρχίζουν να αραιώνουν. Από μόνο του αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αποτέλεσμα της ταινίας θα είναι κακό. Γίνεται σαφές, όμως, ότι δεν υπάρχει κεντρικό όραμα, πυρήνας ή συνολική επίβλεψη, αλλά ένα σκορπομάζεμα ιστοριών που το μόνο που τις συνδέει είναι το όνομα της πόλης.

Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη, οι μια στο καρφί και μια στο πέταλο ιστορίες παρακολουθούν: έναν τύπο που τον παράτησε η γκόμενά του για τον αδελφό του και μοιράζεται τον πόνο του με ένα αυτοκίνητο που μιλάει. Μια Αγγλίδα που δουλεύει σε καταυλισμό προσφύγων και παίρνει κοντά της ένα προσφυγάκι παρά την έκπληξη και την αρχική αντίρρηση της μητέρας της. Έναν πιτσιρικά που την πέφτει σε μια trans για ένα φιλί. Έναν παραμορφωμένο ηλικιωμένο (αν δεν το κατάλαβες από την περιγραφή, πρόκειται για τον Μίκι Ρουρκ…) που κάνει καμάκι σε μια νεαρή ξανθιά, αλλά θα προκύψει ότι ήδη υπάρχει μια σχέση μεταξύ τους. Έναν πέφτουλα casting director που μπαίνει σε ένα πλυντήριο για να δεχτεί ομαδική επίθεση από μια ομάδα γυναικών (female power, yeah… αλλά σε πλυντήριο;). Έναν χολιγουντιανό παραγωγό που «έχει χάσει τον εαυτό του» και ξαναβρίσκει την ανθρωπιά του βλέποντας μαριονέτες. Υπάρχουν κι άλλες ιστορίες, αλλά θα σου τις αφήσω για «έκπληξη». Όλα αυτά τα συνδέει ένα ζευγάρι πλανόδιων καλλιτεχνών, μιας κοπέλας που τραγουδά γλυκά άσματα με την κιθάρα της κι ενός τύπου που στέκει ακίνητος φορώντας λευκά φτερά, σε μια «διακριτική» αναφορά στα «Φτερά του Έρωτα» (πφφφ… μού ‘πεσε βαρύ το βερολινέζικο currywurst και ανακατεύτηκα λίγο).

Δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς. Σχεδόν όλα τα επεισόδια είναι κακογραμμένα, μέτρια ή κακά σκηνοθετημένα και με προφανή έλλειψη καθοδήγησης των ηθοποιών. Άσε που αν βγάλεις μερικά τουριστικά πλάνα της Potsdamer Platz, της Siegessaule και της Πύλης του Βρανδεμβούργου, η ταινία θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε όνομα πόλης πριν το «Σ’ Αγαπώ»! Για να επιστρέψουμε στις γαλλικές ρίζες της πρώτης ταινίας, «Je t’ Aime… Moi Non Plus».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν έχεις την περιέργεια να παρακολουθήσεις την εξέλιξη ενός franchise που αφορά κυρίως τον παραγωγό του. Αν χάσεις την ευκαιρία, μη χαλιέσαι. Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει ένα ακόμη «Σ’ Αγαπώ»… απ’ του διαόλου τη μάνα!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.