FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΒΑΛΣ (2011)

(TAKE THIS WALTZ)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάρα Πόλεϊ
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Γουίλιαμς, Λουκ Κέρμπι, Σεθ Ρόγκεν, Σάρα Σίλβερμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Φαινομενικά ευτυχισμένη παντρεμένη νεαρά ερωτεύεται θρασύ συνταξιδιώτη της που αποδεικνύεται οδηγός χειράμαξας, καλλιτέχνης και… ο απέναντι γείτονας!

Μια από τις σημαντικότερες και πιο παραγνωρισμένες στο Χόλιγουντ ηθοποιούς της γενιάς της, η Καναδή, 33χρονη Πόλεϊ («Ζωή Χωρίς Εμένα») άφησε τις καλύτερες υποσχέσεις για τη δημιουργική της πορεία πίσω από τη κάμερα, 6 χρόνια πριν, με «Το Υστερόγραφο Μιας Σχέσης». Εκείνο το αθόρυβο, απέριττο, σεμνό και αφοπλιστικό (υποψήφιο για δύο Όσκαρ), φιλμικό ποίημα, που ιχνηλατούσε εύστοχα την αστείρευτη, αγέραστη ανθρώπινη ανάγκη για επαφή, συντροφικότητα, συν-αποδοχή – ή αλλιώς, με μια λέξη, αγάπη. Εκείνη, την ενστικτώδη και ακαταμάχητη, που όντως πεθαίνει τελευταία – μετά τη μνήμη και, ναι, την ελπίδα…

Όσο, όμως, αθόρυβο, απέριττο, σεμνό και εύστοχο ήταν το παραπάνω, σκηνοθετικό ντεμπούτο της, τόσο επιτηδευμένο, φλύαρο, αυτάρεσκο και άστοχο είναι αυτό το «Βαλς». Γεμάτο (πάρε βαθιά ανάσα) πανέμορφα καδραρισμένες και χρωματισμένες εικόνες, που συλλαμβάνουν και αναδεικνύουν όλη την (μποέμ) ομορφιά του Τορόντο, υπέροχες σεκάνς διαλόγου (το εξ αποστάσεως, με τις λέξεις, σεξ στο bar), ατόφιας, γυμνής, αληθινής ζωής (στα γυναικεία ντους, στη πισίνα) ή λυρικής καταγραφής της εξέλιξης μιας σχέσης μέσα στο χρόνο / οδοστρωτήρα (η κάμερα που γυρίζει γύρω – γύρω από το ζευγάρι στο κέντρο ενός σταδιακά γεμάτου διαμερίσματος, καθώς περνούν οι στιγμές, οι εποχές, οι πειραματισμοί και ο μεγάλος έρωτας), που μόνο η κάθε μια από μόνη της θα μπορούσε να αποτελεί (παραλίγο) αριστουργηματική ταινία μικρού μήκους, και τουλάχιστον τρία (τόσα μέτρησα, εξουθενωμένη…) εν δυνάμει φινάλε.

Με άλλα λόγια… άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Το αποτέλεσμα είναι ένα ομοιογενές – μόνο στο μάτι – σύνολο, που δεν λέει να βάλει τελεία, ενώ δοκιμάζει να πει τα πάντα για να καταλήξει στο… απόλυτο τίποτα. Γιατί όσο κι αν προσπαθεί η συγκλονιστικά χαμαιλεόντεια ηθοποιός Γουίλιαμς (που από ταινία σε ταινία δεν αλλάζει μόνο ρόλους, αλλά, θαρρείς, ακόμη και δέρμα!), η ηρωίδα της δεν προκύπτει ως τίποτε περισσότερο από μια ανώριμη γυναίκα που απλά βαριέται τη ζωή της. Και αντί να επιδιώξει την αυτοεκπλήρωση, αναλώνεται σε ενοχικά φλερτ με τον (κάθε) τολμηρό γείτονα. Τώρα που το σκέφτομαι, μήπως η – περίφημη για τον ακτιβισμό της – Πόλεϊ ήθελε εμμέσως πλην σαφώς να καταδείξει την ανάγκη του φεμινισμού και τα «δεινά» που επιφυλάσσει η υποταγή στο απέθαντο, φαλλοκρατικό, κοινωνικό μοντέλο; Μπα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ευάερο και ευήλιο, αλλά κατά τα άλλα… μαντάρα ρομαντικό δράμα, που δεν ευστοχεί ούτε ως σπουδή χαρακτήρων, ούτε (κυρίως) ως φεμινιστικό μανιφέστο και σου ζαλίζει αναίτια τον έρωτα μέχρι, επιτέλους, να ρίξει τίτλους τέλους. Η Γουίλιαμς βέβαια λάμπει για μια ακόμη φορά ως διαμάντι μες τη λάσπη, όπως και η Σάρα Σίλβερμαν σε μικρό, αλλά καταλυτικό ρόλο. Σου αρκούν; Δεν νομίζω.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.