FreeCinema

Follow us

Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΗ ΛΕΡΑ (2016)

(BAD SANTA 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Γουότερς
  • ΚΑΣΤ: Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Κάθι Μπέιτς, Τόνι Κοξ, Κριστίνα Χέντρικς, Μπρετ Κέλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Οι δύο άσπονδοι φίλοι, ο πάντα μεθυσμένος Γουίλι και ο έχων εγκληματικό μυαλό Μάρκους, ξαναφοράνε τα αγιοβασιλιάτικα, προκειμένου να ληστέψουν αυτή τη φορά φιλανθρωπική οργάνωση η οποία, μέρες που είναι, μαζεύει πολύ χρήμα στα ταμεία της.

Δεύτερη σερί χριστουγεννιάτικη κωμωδία για φέτος, η οποία αφενός πετυχαίνει το «θαύμα» να κάνει την αμέσως προηγούμενη «Office Christmas Party» να μοιάζει βγαλμένη μέσα από τις πιο φίνες στιγμές του Μπίλι Γουάιλντερ (!), αφετέρου δείχνει ικανή να εγείρει ζήτημα μέχρι και… κατάργησης των Χριστουγέννων, προκειμένου να προφυλαχτεί στο μέλλον το φιλοθεάμον κοινό από εορταστικές ταινίες σαν και τούτη.

Το «Ο Άι Βασίλης Είναι Λέρα» (2003) ήταν μια μαύρη σάτιρα του εορταστικού πνεύματος των Χριστουγέννων, αφού παρουσίαζε μια μη πολιτικά ορθή εκδοχή του αγαπημένου αγίου των παιδιών, δείχνοντάς τον ως μισάνθρωπο και αθυρόστομο μεθύστακα. Απευθυνόμενη σε μια μερίδα ανθρώπων, στους οποίους η «υποχρεωτική» χαρά των γιορτινών ημερών φέρνει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα / συναισθήματα, κατάφερνε να πετύχει τον στόχο της, αφού είχε έξυπνο χιούμορ που δεν στεκόταν απλά στη βωμολοχία του κεντρικού ήρωα. Το sequel που έρχεται δεκατρία χρόνια μετά, μοιάζει αποφασισμένο να διαγράψει όποια καλή ανάμνηση είχε αφήσει το πρώτο φιλμ, αφού αναλώνεται σε ένα ρεσιτάλ κακογουστιάς και χιούμορ εμπνευσμένου, θαρρεί κανείς, από παρακολούθηση footage πενταήμερης σχολικής εκδρομής.

To μόνο που φαίνεται να απασχόλησε τους σεναριογράφους (να σημειωθεί πως τόσο αυτοί όσο και ο σκηνοθέτης δεν είναι οι ίδιοι με την πρώτη ταινία) είναι να συμπεριλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερες προσβολές στους διαλόγους, καθώς οι ατάκες μοιάζουν με ένα ατελείωτο ping pong μείωσης της προσωπικότητας του καθενός από τους πρωταγωνιστές, μέσω χαρακτηρισμών και καταστάσεων που είναι αδύνατον να προκαλέσουν όχι το γέλιο αλλά ούτε ένα ελαφρό μειδίαμα. Η μόνη ουσιαστική διαφορά στην υπόθεση, σε σχέση με την ταινία του 2003, είναι η προσθήκη του χαρακτήρα της μητέρας του Γουίλι, με την οποία αυτός πρέπει να συνεργαστεί στην επικείμενη ληστεία, κάτι που δεν υλοποιεί με τόση χαρά, καθώς οι σχέσεις τους απέχουν από το να χαρακτηριστούν ιδανικές. Στον ρόλο αυτόν συναντάμε την Κάθι Μπέιτς, που προφανώς αποφάσισε να εμπλουτίσει την πλούσια συλλογή της από Όσκαρ και Emmy με το βαρύτιμο Χρυσό Βατόμουρο, αφού η ενδεχόμενη μη βράβευσή της γι’ αυτό που πετυχαίνει εδώ θα στοιχειοθετεί σκάνδαλο μεγατόνων.

Η μόνιμη σεξουαλική ορμή του… Άι Βασίλη δεν λείπει από το sequel, χτυπάει κόκκινο μάλιστα, άπαξ της συνάντησής του με την υπεύθυνη του ιδρύματος το οποίο σκοπεύει να «ξαλαφρώσει» από περιττά χρηματικά βάρη. Σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, η πρόθεσή του να την ξαλαφρώσει και από τα ρούχα της δικαιολογείται, καθώς η περί ης ο λόγος είναι η Κριστίνα Χέντρικς, σε μια εμφάνιση όμως που πέραν του ότι προσφέρει τα πλούσια κάλλη της, μόνον οίκτο για τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου έχει να προκαλέσει.

Στα ίδια επίπεδα και η παρουσία του έφηβου πια Θέρμαν, ο οποίος συνεχίζει να βλέπει στο πρόσωπο του Γουίλι την πατρική φιγούρα που τόσο του λείπει, με έναν nerd τρόπο, όμως, που απέχει χιλιόμετρα από την παλιά του παιδική αθωότητα. Μια από τις πιο ανατρεπτικές σκηνές της πρώτης ταινίας, με τον μεθυσμένο Άι Βασίλη να ακούει υπομονετικά όλες τις πιθανές και απίθανες επιθυμίες των παιδιών έχοντάς τα καθισμένα στα γόνατά του, επαναλαμβάνεται κι εδώ, λειτουργώντας σχετικά καλά, αν και φέρνοντας στο μυαλό το κατά το κοινώς λεγόμενο «περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις». Τουλάχιστον σε αυτό το τελευταίο, «Ο Άι Βασίλης Είναι Πολλή Λέρα» πετυχαίνει διάνα, μιας και το γοερό κλάμα του άμοιρου θεατή που θα τολμήσει να μπει στην αίθουσα είναι εγγυημένο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν πιστεύετε πως ο κινηματογράφος πέθανε με το τέλος της ελληνικής βιντεοκασέτας, τότε ήρθε επιτέλους η ταινία που περιμένατε όλο αυτό το διάστημα! Στην πλέον πιθανή περίπτωση να μην συμμερίζεστε κάτι τέτοιο, τότε καλύτερα να προφυλαχθείτε από το βασανιστήριο αυτής της… ο Θεός (και ο Άι Βασίλης) να την κάνει κωμωδία.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.