FreeCinema

Follow us

ΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΠΟΙΟΝ; (2016)

(CIEN ANOS DE PERDON)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Καλπαρσόρο
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Τοσάρ, Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER / ΦΛΟΙΣΒΟΣ

Έξι ένοπλοι άνδρες χτυπάνε μια τράπεζα στο κέντρο της Βαλένθια. Στόχος τους, οι θυρίδες των πελατών της, αλλά κυρίως εκείνη ενός γνωστού πολιτικού της κυβέρνησης, η οποία κρύβει μέσα της σκληρό δίσκο με περιεχόμενο που μπορεί να προκαλέσει μέγα σκάνδαλο. Με τον τρόπο διαφυγής τους να έχει «βουλιάξει» κυριολεκτικά, πώς θα μπορέσουν να βγουν από εκεί μέσα;

Υπάρχουν καλά συστατικά στο «Ποιος Κλέβει Ποιον», όμως, ούτε η σκηνοθετική ματιά του Ντανιέλ Καλπαρσόρο τα υποστηρίζει με αβανταδόρικο τρόπο (για τον θεατή), ούτε και το σενάριο ανατρέπει έξυπνα τα δεδομένα, έχοντας ανοίξει τα χαρτιά του πολύ νωρίτερα απ’ όσο θα έπρεπε κι αφήνοντας το φιλμ έρμαιο ενός σασπένς που ελάχιστα θυμάται τον ρόλο του στα τελευταία (σα να λέμε μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού…) λεπτά της δράσης του.

Τηρουμένων των… πολιτικών καταστάσεων και εξελίξεων που μαστίζουν την Ισπανία (όσο και εμάς), το σενάριο προσθέτει στο τυπικό στόρι μιας heist movie το στοιχείο της κυβερνητικής διαφθοράς και τη βρώμικη ανάμειξη των τραπεζών στα όσα βιώνει η κοινωνία, αλλά στην τελική χάνει το όποιο focus ενδιαφέροντος, προσθέτοντας διαρκώς χαρακτήρες οι οποίοι δεν οδηγούν ουσιαστικά τις εξελίξεις, όσο και να προσπαθούν να ανανεώνουν το ενδιαφέρον μας. Η υπεύθυνη της τράπεζας που περιμένει την απόλυσή της «καίγεται» γρήγορα στην όλη πλοκή, οι (αρκετοί) όμηροι – πελάτες μένουν πάντα διακοσμητικοί, από την πλευρά των Αρχών τα νέα πρόσωπα που εμφανίζονται δεν δικαιολογούν ολοκληρωμένα τις σχέσεις τους με την πολιτική εξουσία ή και τα media, ενώ ο κυβερνητικός «σύμβουλος», που προσπαθεί να κινήσει τα νήματα και να προστατεύσει τους εργοδότες του από το σκάνδαλο που πάει να σκάσει, παραμένει ασαφής και αδύναμος ως «πιόνι» (ίσως να φταίει και το κάστινγκ εδώ).

Από την πλευρά των πρωταγωνιστών – ληστών, και εκεί υπάρχει πρόβλημα χαρακτήρων, προθέσεων και σκιαγράφησης, με την πλοκή να εστιάζει περισσότερο σε τρία μέλη της συμμορίας, τους δύο «αρχηγούς» και έναν μάλλον εκνευριστικό τύπο που λειτουργεί από comic relief έως και αιτία δεινών. Οι δύο προηγούμενοι δεν κοντράρονται όπως είθισται σε φιλμ του είδους, δεν κρατάνε «κρυμμένα» χαρτιά και το παίξιμο των Λουίς Τοσάρ και Ροντρίγκο Ντε λα Σέρνα είναι υπερβολικό και φωνακλάδικο, ενδεχομένως γιατί ο Καλπαρσόρο ρίχνει μεγάλο βάρος της έντασης σε αυτούς. Χωρίς να εισπράττει κάτι το φιλμ, όμως…

Ληστές, αστυνομικοί, πολιτικοί και τραπεζίτες, όλοι μαζί σαν ένας αχταρμάς προσπαθούν να παραπλανήσουν τον θεατή, αλλά η αλήθεια είναι πως το «Ποιος Κλέβει Ποιον» δεν κάνει ποτέ την έκπληξη, δεν ανατρέπει στα σωστά σημεία την πλοκή και οδηγείται σε ένα φινάλε όχι και τόσο έξυπνο. Είναι ωραίο να βλέπουμε τις απόπειρες του ισπανικού σινεμά σε τόσο διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, δίχως κόμπλεξ «κατωτερότητας» απέναντι στο μεγάλο θέαμα που προσφέρει το Χόλιγουντ. Αν, όμως, βάλεις από δίπλα ακόμη και τον – όχι απόλυτα επιτυχημένο – «Υποκινητή» (2006) του Σπάικ Λι, θα καταλάβεις ότι το genre απαιτεί πολλά κότσια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Απόπειρα εκτέλεσης φιλμ είδους από την παραγωγικότατη και τολμηρή σε προθέσεις ισπανική κινηματογραφία, που σκοντάφτει στην απούσα θριλερική ένταση του σκηνοθέτη και τις όχι σωστά «χρονισμένες» ανατροπές (αν μπορούμε να πούμε ότι υφίστανται τέτοιες στην πλοκή). Προσφέρεται για ανάλαφρη διασκέδαση σε ένα θερινό σινεμά, όμωςκσήμερα βλέπεις σπουδαιότερα πράγματα ακόμη και από την αμερικανική τηλεόραση…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι άχρηστοι και πάνε να κλέψουν μια τράπεζα στην Ισπανία. Στην Ισπανία, ρε φίλε! Τράπεζα! Χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα…