FreeCinema

Follow us

Η ΑΠΟΙΚΙΑ (2016)

(COLONIA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φλόριαν Γκάλενμπεργκερ
  • ΚΑΣΤ: Έμμα Γουότσον, Ντάνιελ Μπρουλ, Μίκαελ Νίκβιστ, Ρισέντα Κάρεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Με το ξέσπασμα του πραξικοπήματος Πινοτσέ στη Χιλή, δυο Γερμανοί πολίτες, ο Ντάνιελ και η Λένα, μένουν αποκλεισμένοι και καταλήγουν με διαφορετικό τρόπο σε μια παράξενη κοινότητα – αίρεση, η οποία συνεργάζεται με το καθεστώς.

Αν περιμένεις στην «Αποικία» να δεις μια πολιτική ταινία, με αυθεντικότητα και κάποια ανάλυση για το τι συνέβη στη Χιλή και στους κατοίκους της κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του Πινοτσέ, διάλεξες λάθος φιλμ. Μια ιστορία που δείχνει τόσο ενδιαφέρουσα, έχει καταλήξει σε ένα αμφιλεγόμενο θρίλερ κακογραμμένων κλισέ, που υποστηρίζεται μονάχα από ένα κάποιο έντονο (κατά σημεία) σασπένς. Το χειρότερο μ’ αυτή την ταινία είναι ότι εκθέτει τόσο την ιστορία που παρουσιάζει, η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, αλλά και τους ηθοποιούς της, που ενώ δείχνουν ότι κάνουν μια προσπάθεια (όχι ότι δικαιολογούνται απόλυτα, αφού ήξεραν κι αυτοί τι διάβαζαν όταν πήραν το σενάριο), τελικά μοιάζουν να μιμούνται και να παίζουν με… γκριμάτσες (ειδικά ο «καθυστερημένος» κατόπιν βασανιστηρίων Μπρουλ).

Η αποικία του τίτλου, η Colonia Dignidad ή «Αποικία της Αξιοπρέπειας», ήταν μια κοινότητα στην επαρχία της Χιλής, στην οποία αρχηγός είχε (αυτο)ανακηρυχθεί ο Πολ Σέφερ, πρώην Ναζί, που βρήκε καταφύγιο στη Λατινική Αμερική και μαζί με μερικούς άλλους συμπατριώτες του έστησε αυτή τη «χριστιανική» κοινότητα, στην οποία παρίστανε τον εκλεκτό του Θεού, βάζοντας τα μέλη / τροφίμους να κάνουν τις χειρωνακτικές εργασίες, τις γυναίκες να μένουν χωριστά από τους άνδρες, το ίδιο και τα παιδιά (μετά τον τρίτο μόλις μήνα της ζωής τους), τα οποία ο Σέφερ κακοποιούσε συστηματικά (γεγονός που περνά στα «ψιλά γράμματα» του φιλμ). Όταν στην εξουσία ανέβηκε ο Πινοτσέ, κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι. Στην Αποικία φιλοξενούνταν οι πιο απάνθρωποι βασανιστές και οι κρατούμενοί τους υποβάλλονταν σε παραδειγματικά μαρτύρια, ενώ υπήρχε και συμφωνία με τον δικτάτορα να κατασκευάζεται εκεί οπλισμός αλλά και θανατηφόρα αέρια (στην καλύτερη… γερμανική παράδοση).

Όλα αυτά στην ταινία του Γκάλενμπεργκερ περνάνε μάλλον ξώφαλτσα και μοιάζουν με δημιούργημα νοσηρής, σεναριακής φαντασίας που υπηρετεί μια παλιομοδίτικη περιπετειούλα του τύπου (ας πούμε) «Απόδραση από τη Χιλή». Το γεγονός ότι οι βασικοί ήρωες, ο Ντάνιελ και η Λένα, δυο Γερμανοί (που μιλούν αγγλικά) κάνουν επαναστατικό τουρισμό στη Χιλή και βρίσκονται κρατούμενοι, εκείνος επειδή συλλαμβάνεται και εκείνη οικειοθελώς, για να βρει τον αγαπημένο της, μπορεί να δίνει έναν international αέρα στην παραγωγή, αλλά δεν βοηθά στην πειστική απόδοση των όσων συνέβησαν εκεί. Η τετριμμένη διαδοχή ερωτευμένο ζευγάρι-μπλέκει σε ξένη χώρα-εκείνη θυσιάζεται για να σώσει τον αγαπημένο-περνούν τα πάνδεινα-αποδρούν (βάλε μια δόση από «Argo» εδώ), θα σε κάνει να καγχάσεις με σαρκασμό, αν όχι και να θυμώσεις λίγο, από πολιτικής πλευράς.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άκουσες «Χιλή», «Πινοτσέ» και «βασανιστήρια» και περιμένεις ιστορικό δράμα; Λυπάμαι, αλλά κυρίως εσύ θα βασανιστείς. «Η Αποικία» είναι ένα ολίγον αλλόκοτο στην πλοκή του (για να είναι αληθινό!) θρίλερ με ρομαντικό, κλισεδιάρικο background, που καταφέρνει να δημιουργεί εντάσεις ενίοτε, όμως πάντοτε παγιδεύεται σε στερεότυπα ανατροπών που ευτελίζουν την περίοδο, η οποία σου αποκαλύπτεται σχεδόν σοκαριστικά ως ρεαλιστική με τους τίτλους τέλους. Οι παραλληλισμοί του τόπου αναφοράς με τακτικές που παραπέμπουν στον ναζισμό είναι ένα πραγματικά ενδιαφέρον στοιχείο, που αδικείται από το σενάριο. Εάν θυμάσαι με ικανοποίηση το τηλεοπτικό «Lost», μπορεί και να βρεις κάτι που θα σε διασκεδάσει εδώ!


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια αεροσυνοδός κι ένας μορφονιός εκ Γερμανίας στη Χιλή και σκάει πραξικόπημα και καταλήγουν σε κουλή «φάρμα» ναζιστών που το παίζουν και θρήσκοι. Θυμάσαι το τελευταίο επεισόδιο του «Lost»; Όχι; Αυτό!