FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλίντα Δημητρίου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Μετά τα «Πουλιά στο Βάλτο» (2008) και τη «Ζωή στους Βράχους» (2009), καταγραφές της γυναικείας περιπέτειας στην Αντίσταση και μετέπειτα στην Εξορία, αντίστοιχα, η Αλίντα Δημητρίου ολοκληρώνει την πολύτιμη ιστορική τριλογία της με καταθέσεις γυναικών που συνελήφθησαν, βασανίστηκαν και φυλακίστηκαν κατά τη διάρκεια της Χούντας.

Χωρίς να ενδιαφέρονται για το αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά εστιάζοντας με αγωνία, καθαρά στην αποτύπωση και τη διάσωση των ανεκτίμητων μαρτυριών, τα «Κορίτσια της Βροχής» συγκινούν με την αλήθεια και την αμεσότητά τους προσφέροντας ταυτόχρονα νέα, άγνωστα κομμάτια σε ένα ιστορικό παζλ που ακόμη δεν έχει συμπληρωθεί και που ποτέ ίσως δεν έχει «ειπωθεί» από τη γυναικεία του πλευρά.

Οι αφηγήσεις των γυναικών από τα «καλύτερα χρόνια της ζωής τους», όπως τονίζουν κάποιες χαρακτηριστικά, είναι συχνά συγκλονιστικές, μεταφέροντας ολοζώντανα τα προσωπικά βιώματά τους και τον κοινωνικοπολιτικό περίγυρο, αλλά και μια βαθιά πολιτική σκέψη που εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα με την επικαιρότητά της (δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι περισσότερες αφηγήτριες διατηρούν στο ακέραιο την εμπλοκή τους με τα κοινά και σήμερα). Σε αυτή τη σύνδεση με το σήμερα στοχεύουν και μια σειρά από τηλεοπτικές εικόνες των πρόσφατων αντι-μνημονιακών κινητοποιήσεων, κάπως πρόχειρα τοποθετημένες είναι η αλήθεια, προτείνοντας την ανάγκη για μια νέα πολιτική δράση σε μια Ελλάδα που μοιάζει να βυθίζεται σ’ ένα νέο σκοτεινό κύκλο πολιτικών περιπετειών. Ακόμη και χωρίς αυτή την αναγωγή, τα «Κορίτσια της Βροχής» αποτελούν μια έτσι και αλλιώς σύγχρονη μαρτυρία για τον απόηχο μιας εποχής που έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη σημερινή Ελλάδα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για όσους ενδιαφέρονται έστω και στοιχειωδώς για ένα από τα πιο σκοτεινά κομμάτια της πρόσφατης ελληνικής Ιστορίας.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ντοκιμαντέρ. Με γκόμενες. Από την περίοδο της Χούντας. Και το κανάλι της Βουλής τι το’ χουμε, ρε μάνα μου;