FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλίντα Δημητρίου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Μετά τα «Πουλιά στο Βάλτο» (2008) και τη «Ζωή στους Βράχους» (2009), καταγραφές της γυναικείας περιπέτειας στην Αντίσταση και μετέπειτα στην Εξορία, αντίστοιχα, η Αλίντα Δημητρίου ολοκληρώνει την πολύτιμη ιστορική τριλογία της με καταθέσεις γυναικών που συνελήφθησαν, βασανίστηκαν και φυλακίστηκαν κατά τη διάρκεια της Χούντας.

Χωρίς να ενδιαφέρονται για το αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά εστιάζοντας με αγωνία, καθαρά στην αποτύπωση και τη διάσωση των ανεκτίμητων μαρτυριών, τα «Κορίτσια της Βροχής» συγκινούν με την αλήθεια και την αμεσότητά τους προσφέροντας ταυτόχρονα νέα, άγνωστα κομμάτια σε ένα ιστορικό παζλ που ακόμη δεν έχει συμπληρωθεί και που ποτέ ίσως δεν έχει «ειπωθεί» από τη γυναικεία του πλευρά.

Οι αφηγήσεις των γυναικών από τα «καλύτερα χρόνια της ζωής τους», όπως τονίζουν κάποιες χαρακτηριστικά, είναι συχνά συγκλονιστικές, μεταφέροντας ολοζώντανα τα προσωπικά βιώματά τους και τον κοινωνικοπολιτικό περίγυρο, αλλά και μια βαθιά πολιτική σκέψη που εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα με την επικαιρότητά της (δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι οι περισσότερες αφηγήτριες διατηρούν στο ακέραιο την εμπλοκή τους με τα κοινά και σήμερα). Σε αυτή τη σύνδεση με το σήμερα στοχεύουν και μια σειρά από τηλεοπτικές εικόνες των πρόσφατων αντι-μνημονιακών κινητοποιήσεων, κάπως πρόχειρα τοποθετημένες είναι η αλήθεια, προτείνοντας την ανάγκη για μια νέα πολιτική δράση σε μια Ελλάδα που μοιάζει να βυθίζεται σ’ ένα νέο σκοτεινό κύκλο πολιτικών περιπετειών. Ακόμη και χωρίς αυτή την αναγωγή, τα «Κορίτσια της Βροχής» αποτελούν μια έτσι και αλλιώς σύγχρονη μαρτυρία για τον απόηχο μιας εποχής που έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη σημερινή Ελλάδα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για όσους ενδιαφέρονται έστω και στοιχειωδώς για ένα από τα πιο σκοτεινά κομμάτια της πρόσφατης ελληνικής Ιστορίας.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ντοκιμαντέρ. Με γκόμενες. Από την περίοδο της Χούντας. Και το κανάλι της Βουλής τι το’ χουμε, ρε μάνα μου;