FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ (2012)

(THE RAVEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς ΜακΤιγκ
  • ΚΑΣΤ: Τζον Κιούζακ, Λουκ Έβανς, Άλις Ιβ, Μπρένταν Γκλίσον, Κέβιν ΜακΝάλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Όταν, στη Βαλτιμόρη του 19ου αιώνα, ένας serial killer σκορπίζει το θάνατο αντλώντας έμπνευση από τις μακάβριες ιστορίες του Έντγκαρ Άλαν Πόου, ο νεαρός αστυνομικός που αναλαμβάνει την υπόθεση ζητά την ενεργή βοήθεια του τελευταίου.

Μυθιστορηματική προσέγγιση των τελευταίων ημερών ενός από τους πιο εμβληματικούς Αμερικάνους ποιητές και διηγηματογράφους της Ιστορίας, ο οποίος πέθανε μυστηριωδώς στα 40 του χρόνια. Για τις αιτίες του θανάτου του υπάρχουν πολλές υποθέσεις: αλκοόλ, ναρκωτικά, εγκεφαλικό, καρδιακό, χολέρα, φυματίωση, λύσσα (!), αυτοκτονία… Γεγονός που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ιδανική πηγή – αφετηρία για μια ορμητική και γενναία δημιουργική φαντασία. Δυστυχώς, όμως, τέτοια δε διαθέτουν ούτε οι τηλεοπτικών καταβολών σεναριογράφοι, Μπεν Λίβινγκστον («Boardwalk Empire») και Χάνα Σαίξπηρ («Ghost Whisperer»), ούτε ο ΜακΤιγκ (που και εδώ δεν προκύπτει αντάξιος του εντυπωσιακού ντεμπούτου του, «V for Vendetta»).

Το «Κοράκι» τους έχει καλές προθέσεις, κάποιες καλές ιδέες, υποβλητική (αισθητικά, τουλάχιστον) ατμόσφαιρα και ευπρεπές καστ. Τίποτα λιγότερο, αλλά και τίποτα περισσότερο από αυτά. Το σενάριο δεν αποφεύγει τις αφηγηματικές τρύπες (αν καταλάβεις τους ακριβείς λόγους που ο Πόου πρέπει να ολοκληρώνει στην εφημερίδα την «ιστορία» κάθε εγκλήματος του δολοφόνου, πες τους και σε μένα), τις ανώδυνες ευκολίες (ο Ποου προάγεται από ύποπτος σε έμπιστος, ένοπλος, συνεργάτης της αστυνομίας σε χρόνο – ρεκόρ) ή τις – στο βωμό ενός καταχρηστικού λυρισμού – ανακολουθίες (γιατί λίγο πριν από το τέλος ο Πόου δε μένει στον τόπο του εγκλήματος για να αποκαλύψει στην αστυνομία την ταυτότητα του δολοφόνου και προτιμά βόλτα στο πάρκο;). Και όλα αυτά δε θα ήταν ασυγχώρητα αν έχτιζε ένα στοιχειώδες σασπένς. Ή αν σκαρφιζόταν έναν ισάξιο του Πόου, ευφάνταστο serial killer, αντί της απογοητευτικής αποκλιμάκωσης, καταφεύγοντας στην άνευρη λύση ενός εντελώς απρόβλεπτου, αλλά και παντελώς αδιάφορου… ψυχάκια της σειράς (και της σχολής του «δε φταίω εγώ, αλλά το βιβλίο, το σινεμά, η TV, το video game…»).

Η σκηνοθεσία από την άλλη δεν τα καταφέρνει άσχημα στην αποτύπωση της εποχής. Δεν καταγράφει, όμως, πάντα ευανάγνωστα τη δράση (συχνά χάνει ο θύτης το θύμα, το θύμα το θύτη, και ο θεατής το… ποιος κυνηγά ποιον!), δε μεταφράζει με θάρρος στην οθόνη τη χαρακτηριστική μακάβρια προοπτική του Πόου, δε δοκιμάζει καν να αμβλύνει τις αδυναμίες του σεναρίου, οπλίζοντας με, ίχνη έστω, βάθους ή ποιότητας χαρακτήρα τους ήρωές της και δεν κοινωνεί ούτε στο ελάχιστο τη χημεία του έρωτα μεταξύ του συγγραφέα και της Έμιλι, που μοιάζει ουρανοκατέβατος και βιαστικός, σαν κάθε άλλη διαπροσωπική σχέση στο φιλμ. Μα, πάνω απ’ όλα, αστοχεί στο βασικότερο: ο Πόου του Κιούζακ δεν είναι ο «εξαιρετικά μεγαλοφυής» και «υπερβολικά δυστυχής» άνθρωπος που περιγράφει επί της οθόνης ο εκδότης του. Ο Πόου του Κιούζακ δεν είναι καταραμένος ως όφειλε, αλλά απλά… αλαφιασμένος.


MORE REVIEWS

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

MR KLEIN

MR KLEIN

Εντάξει, έγκλημα δεν ήτανε, αλλά μου’ κανε κάτι σε «Zodiac», κάτι σε «Σέρλοκ Χολμς»… Κι ήτανε σάπιος και ο φονιάς, μην τρελαθούμε! Ωραία σπλατεριά η φάση με το εκκρεμές!