FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ (2011)

(THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Φίντσερ
  • ΚΑΣΤ: Ντάνιελ Κρεγκ, Ρούνεϊ Μάρα, Κρίστοφερ Πλάμερ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 158’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Δημοσιογράφος – μπελάς αναζητά τα ίχνη της χαμένης εδώ και 40 χρόνια ανιψιάς ενός μεγαλοβιομήχανου, με την απρόσμενη βοήθεια μιας απλησίαστης hacker.

Μεταφορά του πρώτου μέρους της περίφημης «Millennium» τριλογίας βιβλίων του Στιγκ Λάρσον ή remake του ομώνυμου σουηδικού φιλμ του 2009 που βασίστηκε στο ίδιο βιβλίο; Ιδιόρρυθμο το ερώτημα, πόσω μάλλον το προς τα πού γέρνει η πιο δίκαιη απάντηση. Προσωπικά, το ζητούμενο εδώ είναι το κινηματογραφικό προϊόν, άρα, χωρίς να απαιτούμε από τον κάθε θεατή να έχει διαβάσει από πριν ένα βιβλίο που γίνεται ταινία, θα πρέπει να κάνω τη… μοιραία σύγκριση ανάμεσα στα δύο φιλμ και όχι την πηγή τους.

Η ταινία του Νιλς Άρντεν Όπλεφ, η οποία προηγήθηκε, ήταν ένα μεστό θρίλερ μυστηρίου, χωρίς κορυφώσεις, εξάρσεις ή φιγούρες στη σκηνοθεσία, με αφήγηση ικανή να σε κρατήσει στο κάθισμα δίχως παράπονο για 152’. Το πρόβλημα της διασκευής του Ντέιβιντ Φίντσερ εντοπίζεται όχι μόνο στο déjà vu της (πιθανής) κινηματογραφικής επαφής με τη version του 2009, αλλά και σε μια αίσθηση πως βρίσκεσαι σε χωράφια γνώριμα για το σκηνοθέτη (βλέπε «Seven» και «Zodiac»), τα οποία εδώ απλά ανακυκλώνονται, δίχως ν’ αποκτά ποτέ τη δική του φιλμική προσωπικότητα το «Κορίτσι με το Τατουάζ» (με μεγάλο κερδισμένο την πρωταγωνίστρια Ρούνεϊ Μάρα, που δίνει άνισο αγώνα για να σε κάνει να ξεχάσεις την προκάτοχό της στο ρόλο της hacker, Νούμι Ραπάς).

Η τόσο έντονη ομοιότητα των δύο φιλμ τα «καταδικάζει» σε μια κρίση… στα σημεία, που, και πάλι, ελάχιστο προβάδισμα θα δώσει τον τίτλο του νικητή στον Φίντσερ, για λόγους αρτιότητας στα τεχνικά. Όλως περιέργως, η έμπειρη πένα του Στίβεν Ζέιλιαν, μάλλον σε μια… αγκομαχητού απόπειρα να «πειράξει» μικρολεπτομέρειες από την πρώτη ταινία έτσι ώστε να διαφοροποιήσει το τελικό αποτέλεσμα, οδηγεί σε αστοχίες δεσίματος κομματιών του παζλ της πλοκής αλλά και ψυχολογικής σύνθεσης των ηρώων. Σε πιο δευτερεύοντα ρόλο, η ατυχής εμφάνιση – πέρασμα της κόρης του συγγραφέα (δικαίως ανύπαρκτη στην πρώτη κινηματογραφική μεταφορά) που «δίνει» στον πατέρα της το «κλειδί» της σύνδεσης των δολοφονημένων γυναικών από το παρελθόν, και πλέον ουσιαστικότερα στο spoiler της… «καυτής» κατακλείδας με τον δολοφόνο, που δένει εξαιρετικά με συμβάν το οποίο στιγμάτισε καίρια τον χαρακτήρα της hacker στα παιδικά της χρόνια (και που ο Φίντσερ εξανεμίζει στο πουθενά της δικής του ταινίας). Όσο για το… δεύτερο φινάλε – επίλογο, το σχεδόν τζεϊμσμποντικό και κοσμοπολίτικο στήσιμο μοιάζει με λάθος συρραφή σκηνών από άλλο έργο, κάτι που μετριάζει κι άλλο την τελική ετυμηγορία, αν ρωτάς κι εμένα.

Οι στιγμές όπου το αμερικανικό «Κορίτσι με το Τατουάζ» απογειώνεται είναι όσες σκηνές εμπεριέχουν σεξουαλική διαστροφή και ανεξέλεγκτες τάσεις σαδισμού, κάτι το οποίο δεν πρόκειται να προκαλέσει καμία απολύτως έκπληξη στους λάτρεις του σκηνοθέτη. Στο πλαίσιο μιας μεγάλης, στουντιακής παραγωγής, φυσικά, τα όρια του επιτρεπτού δε βεβηλώνονται ποτέ σε πρωτόγνωρο βαθμό, φέρνοντάς μας στα πρώτα μου λόγια: κάπου το έχουμε ξαναδεί το έργο, το έχουμε χωνέψει από παλιά, μας άρεσε (ευτυχώς), οπότε δεν προσβάλλει και κανέναν η επανάληψη (λέγε με και «παραγγελιά»)…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν είσαι οπαδός του Φίντσερ, δεν μπήκες καν στον κόπο να διαβάσεις μέχρι εδώ. Εάν έχεις δει το σουηδικό «Κορίτσι με το Τατουάζ», δεν υπάρχει τίποτε καινούριο για σένα εδώ… Ακόμη κι αν η αμερικανική version κερδίζει στο photo finish.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ήταν ένας δημοσιογράφος που έψαχνε μιά γκόμενα από τα παλιά, που περνούσε του Τρίτου Ράιχ με το σόι της, σκάει και μιά «δίπορτη» χακερού για βοήθεια και σεξάκι, kinky φάση, γαμώ τα αγγλικά μιλάνε στη Σουηδία, cool.