FreeCinema

Follow us

DIANA (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλιβερ Χιρσμπίγκελ
  • ΚΑΣΤ: Ναόμι Γουάτς, Ναβίν Άντριους, Τζούλιετ Στίβενσον, Ντάγκλας Χοτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η έντονη ερωτική ιστορία – και το άδοξο τέλος της – που έζησε η πριγκίπισσα Νταϊάνα τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής της με έναν Πακιστανό καρδιοχειρουργό, ο οποίος δεν άντεξε το σφυροκόπημα των paparazzi.

Η «Diana», όπως τη σκηνοθέτησε ο Όλιβερ Χιρσμπίγκελ, έχει χάσει δύο ευκαιρίες: Να είναι ένα σοβαρό δράμα για το πώς επηρεάζεται από τη διαρκή έκθεση η σύνθετη ζωή μιας διάσημης γυναίκας ή, σε εντελώς αντίθετο τόνο, να γίνει μια ένοχη απόλαυση camp κουτσομπολιού, τύπου «Lifestyles of the Rich and Famous» με βασιλικό background. Η επιτυχία τής προ δεκαετίας «Πτώσης» μοιάζει μακρινό παρελθόν (ή ευτυχής σύμπτωση) για τον Γερμανό σκηνοθέτη, αφού ο Χιρσμπίγκελ στη συνέχεια σκηνοθέτησε την ανούσια «Εισβολή» και τώρα τη «Diana» που ξεπερνά τα όρια της υπομονής του θεατή.

Κακογραμμένη (το σενάριο του Στίβεν Τζέφρις θα έπρεπε να διδάσκεται ως παράδειγμα προς αποφυγήν) και απλοϊκή πέρα από κάθε φαντασία, η ταινία αφαιρεί το όποιο στοιχείο πολυπλοκότητας από την προσωπικότητα της Νταϊάνα, κάνοντάς τη να φαίνεται ερωτοχτυπημένη έφηβη, που φέρεται σαν Κατίνα και έχει φιλανθρωπική δράση επειδή θέλει «παγκόσμια ειρήνη», σαν κάποιες άλλες εστεμμένες, αυτές των καλλιστείων. Η κόντρα με το παλάτι, το διαζύγιο με τον Κάρολο, η εγκατάλειψη της πιθανότητας να γίνει βασίλισσα, η σχέση με τα παιδιά της, περνούν ξώφαλτσα, σαν περιφερειακά γεγονότα σε έναν έρωτα για τον οποίο γνωρίζαμε πολύ λίγα πράγματα. Όχι, πάντως, ότι μάθαμε και πολύ περισσότερα από την κινηματογραφική «Diana».

Αυτό που μαθαίνουμε είναι ότι το ειδύλλιο με τον Ντόντι Αλ Φαγιέντ ήταν απλώς μια κατασκευή τής Νταϊάνα, ένα απολύτως κατευθυνόμενο «δώρο» στους paparazzi, προκειμένου να προκαλέσει τη ζήλια στον αληθινό της έρωτα, τον Πακιστανό καρδιοχειρουργό Χασνάτ Καν. Επιστήμονας, απλός, με φτηνό αυτοκίνητο, που αγαπάει την jazz και το fast food, ο Καν γοητεύει την πριγκίπισσα με την αφοσίωσή του στην επιστήμη και την ανθρωπιά, σε σημείο που να την οδηγήσει να φοράει μελαχρινές περούκες για να τον συναντήσει κρυφά, να απολαύσει την πρώτη της βόλτα σε jazz club και να μάθει τα είδη αυτής της μουσικής (απορεί βέβαια κανείς σε ποια σπηλιά ζούσε και δεν ήξερε Χριστό μέχρι τότε). Αλλά και να πάθει κρίσεις ζήλειας, απόγνωσης και εξάρτησης από έναν άνθρωπο που δεν ήξερε πώς να χειριστεί την ξαφνική δημοσιότητα και τις επιφυλάξεις τής παραδοσιακής του οικογένειας και, τελικά, να αποχωρήσει από τη σχέση.

Οι διάλογοι του ζευγαριού μοιάζουν να έρχονται από το σενάριο τριτοκλασάτης σαπουνόπερας και αν το όνομα της Νταϊάνα δεν ήταν κράχτης, η ταινία πιθανότατα δε θα έφτανε ούτε στο… straight to DVD. Η Ναόμι Γουάτς, μια ηθοποιός μεγάλων ικανοτήτων και ατρόμητη μπροστά σε δύσκολους ρόλους (βλέπε «The Impossible»), εδώ δεν μπορεί να κρύψει την αμηχανία που της προκαλεί το αφελές σενάριο και η έλλειψη κατεύθυνσης. Το κρεπαρισμένο με λακ μαλλί και το επιτυχημένο χαρακτηριστικό βάδισμα της Νταϊάνα (ειδικά στα πλάνα που τη βλέπουμε από την πλάτη) δεν αρκούν για να χτιστεί χαρακτήρας και το βλέμμα τής Γουάτς δείχνει ότι το αντιλαμβάνεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε ενδιαφέρουν τα βασιλικά κουτσομπολιά; Θα έχεις μάθει αλλού κάτι περισσότερο για τον πριγκηπικό εραστή. Αν έχεις μεγαλύτερες κινηματογραφικές απαιτήσεις, θα λυπηθείς την Νταϊάνα, για το κακό που της επιφύλαξαν η μοίρα και ο Χιρσμπίγκελ, σχεδόν όσο τη μέρα του θανάτου της.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πόσο τεκνατζού ήτανε η πριγκίπισσα Νταϊάνα; Γιατί δεν είχε βγει σε τρικάσετο τόσα χρόνια; Τι να κάνει κι αυτός ο Έλτον Τζον; Ο γαμπρός; Μια μανικιουρίστα, παλιά γνωστή, τρελό μωρό;