FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ… (2012)

(DEN SKALDEDE FRISØR)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνε Μπίερ
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Τρίνε Ντίρχολμ, Σεμπάστιαν Γέσεν, Μόλι Μπλιξτ Έγκελιντ, Πάπρικα Στέεν, Κιμ Μπόντνια
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αυτός είναι ένας εργασιομανής χήρος, που η ειλικρίνειά του φλερτάρει άμεσα με την αγένεια. Εκείνη είναι καρκινοπαθής και μόλις έπιασε τον άνδρα της να την απατά με μία αρκετά νεότερη και ομορφότερη γυναίκα. Και οι δυο, θα ταξιδέψουν νοτιότερα προς τη Μεσόγειο για το γάμο τού γιου του με την κόρη της. Ξέχνα το «Mamma Mia!» που ήξερες.

Προτού ξεκινήσω, θέλω να τονίσω ότι η Σουζάνε Μπίερ μου αρέσει γενικά ως σκηνοθέτης. Έχει κατηγορηθεί πολλές φορές στο παρελθόν για μελοδραματική διάθεση (ακόμα και στο οσκαρικό της «Ίσως, Αύριο») και αυτό, χωρίς να είναι απαραίτητα λάθος, έχω βρει να δουλεύει θαυμάσια στις ταινίες της, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες δυναμικές και στιγμές ανάμεσα στους χαρακτήρες. Παράλληλα, ειδικά στα πρώτα χρόνια της καριέρας της, παρουσίασε μερικές πραγματικά ανάλαφρες και αστείες κωμωδίες (που αξίζουν προσοχή), γεγονός που δείχνει μια ικανή σκηνοθέτη σε όλες τις περιπτώσεις.

Στο «Έρωτας Είναι…» (ο πρωτότυπος τίτλος μεταφράζεται ως… «Η Φαλακρή Κομμώτρια»!), όμως, τα πράγματα δε φαίνεται να λειτουργούν σωστά. Επιφανειακά, όλα δείχνουν μια ανώδυνη ρομαντική κομεντί για όλες τις ηλικίες, με το νεαρό ζευγάρι να περνάει κρίση, δύο μεσήλικες να ερωτεύονται ενάντια στις καταστάσεις, όλα τα γεγονότα που μπορούν να πάνε στραβά σε ένα γάμο να… πηγαίνουν όντως στραβά, μπλεξίματα κάθε είδους μεταξύ των καλεσμένων να αναταράσσουν την ηρεμία και όλα αυτά κάτω από τον ζεστό, μεσογειακό ήλιο, που πάντα δείχνει υπέροχος στη μεγάλη οθόνη. Η δε παρουσία του Πιρς Μπρόσναν φέρνει στο μυαλό ακόμα περισσότερες συγκρίσεις με το «Mamma Mia!», απλά χωρίς τη μουσική των ABBA. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι εδώ, αντίθετα με τις τίμιες προθέσεις, όλα μοιάζουν μηχανικά, προκατασκευασμένα, σα να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες χωρίς δυνατότητες απόκλισης από τον κανόνα.

Το πιο αναγνωρίσιμο πρόσωπο του καστ είναι αναμφισβήτητα ο Πιρς Μπρόσναν. Διατηρώντας ένα ψυχρό προσωπείο, καταφέρνει να γλιστρήσει στην ελαφρότητα του ρόλου και να δημιουργήσει ένα συμπαθητικό ζευγάρι με την Τρίνε Ντίρχολμ, η οποία, όμως, κλέβει εύκολα την παράσταση παλινδρομώντας εκπληκτικά ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό – και δείχνοντας έτσι τις πραγματικές δυνατότητες του φιλμ. Αν εξαιρέσει κανείς τα άτσαλα πήγαιν’ έλα μεταξύ αγγλικής και δανέζικης γλώσσας, οι δυο τους μπορούν άξια να στηρίξουν μια ρομαντική κομεντί για το διεθνές κοινό, το οποίο δεν έχει, ειδικά καλοκαιριάτικα, πολλές κινηματογραφικές απαιτήσεις πέρα από το να περάσει καλά στη θερινή του έξοδο.

Όταν, όμως, στο δεύτερο μισό παρακολουθούμε την κατάρρευση του γάμου (δεν είναι spoiler, το καταλαβαίνει κανείς ήδη από το πρώτο ημίωρο), η ταινία παίρνει περισσότερο γραφικές παρά κωμικές διαστάσεις και πλησιάζει περισσότερο από όσο θα ήθελε στη φαρσοκωμωδία. Είναι κατανοητό το γεγονός ότι η Μπίερ ήθελε να επιστρέψει σε πιο ανάλαφρες διαδρομές, όμως, ίσως ο υπέρμετρος ενθουσιασμός να της στέρησε την αίσθηση του μέτρου. Παράλληλα, δε βοηθά το γεγονός ότι η ταινία περιέχει υλικό, ικανό να γεμίσει δύο και τρία φιλμ. Οι «ανατροπές» (αν και προβλέψιμες) έρχονται η μία μετά την άλλη χωρίς σταματημό, με προφανή στόχο να προκαλέσουν έναν ιδιότυπο συνδυασμό γέλιου και δράματος (που, συνήθως, είναι ιδιαίτερα αναζωογονητικός σε τέτοιου είδους ταινίες) αλλά αποτυγχάνει στη με συνοχή δημιουργία μιας ιστορίας με σαφή αφηγηματικό άξονα. Είναι σαν η μελοδραματική Μπίερ να προσπαθεί πάση θυσία να νικήσει την κωμική Μπίερ και οι δύο περσόνες δεν καταφέρνουν να βρουν μέχρι τέλους μια ισορροπία.

Στο τέλος, αυτό που μένει είναι μια υπέροχα φωτογραφημένη ταινία, που δεν καταφέρνει, όμως, να αποτυπωθεί πέρα από τον κινηματογραφικό φακό και στη μνήμη του θεατή, ενώ θα μπορούσε να είναι κάλλιστα η φρέσκια σκανδιναβική ανατροπή μιας μεσογειακής κωμωδίας. Δεν πειράζει, Σουζάνε, την επόμενη φορά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Της ταιριάζει της εποχής η ρομαντική κομεντί, ας ήταν μόνο όντως καλή! Δε θα συγκινηθείς ιδιαίτερα ούτε θα γελάσεις με την ψυχή σου, όμως, θα θαμπωθείς από την ομορφιά της Μεσογείου. Αλλά δε γυρίστηκε στην Ελλάδα, οπότε, ξέρεις. «Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει»…


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.