FreeCinema

Follow us

Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (2011)

(PERFECT SENSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Μακένζι
  • ΚΑΣΤ: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Εύα Γκριν, Κόνι Νίλσεν, Γιούεν Μπρέμνερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Μια επιδημιολόγος κι ένας σεφ ερωτεύονται και αναπτύσσουν ουσιαστική σχέση, ενώ ένας άγνωστος, ακατανίκητος ιός εξαπλώνεται στον πλανήτη, στερώντας σταδιακά από τους ανθρώπους τις τέσσερις (κατά σειρά, οσμή, γεύση, ακοή, όραση) από τις πέντε αισθήσεις τους.

Καλλιτεχνικών προσδοκιών, πολυταξιδεμένο στα ανά τον κόσμο φεστιβάλ, αλλά εντελώς άστοχο φιλμ ενός κάποτε πολλά υποσχόμενου («Ο Νεαρός Αδάμ», «Ημερολόγιο Ενός Ρομαντικού Ηδονοβλεψία»), Βρετανού σκηνοθέτη, το οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει θαυμάσια μόνο είτε ως ποίημα (αφαιρώντας τις εικόνες από την αφήγηση της Γκριν και περνώντας την αυτόνομη σε χαρτί), είτε ως ταινία μικρού μήκους (αποδεσμεύοντας το ρομάντζο μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού από την επεξηγηματική αφήγηση και ένθετα στιγμιότυπα από ειδήσεις και ντοκιμαντέρ).

Ανοικονόμητο, αναίτιο και αποπροσανατολισμένο (αμπελο)φιλοσοφικό δοκίμιο, φέρνει άμεσα στο μυαλό – αλλά και χάνει στα σημεία από – την έτσι κι αλλιώς μέτρια κινηματογραφική μεταφορά του εξαιρετικού μυθιστορήματος του Ζοζέ Σαραμάγκου, «Περί Τυφλότητας», και παραμένει μέχρι τέλους παγερά αδιάφορο και άσκοπο για το θεατή, αφού τίποτε από όσα θέλει να κοινωνήσει δε βρίσκει το στόχο του. Ούτε η όποια αλληγορία (που όφειλε να προκύπτει από την απώλεια των αισθήσεων, ούτε η ερωτική ιστορία, ούτε οι λοιπές, πλατωνικές, επαγγελματικές, φιλικές και οικογενειακές σχέσεις καθενός από τα μέλη του ζευγαριού, ούτε ο συσχετισμός των προσωπικών – συλλογικών αντιδράσεων στην αιφνίδια και ανεξήγητη επιδημία.

Ως έχει, μόνο λιγοστά placebo παρηγοριάς προσφέρει στον (άμοιρο) θεατή: τον άμεσο και περιστασιακά παιχνιδιάρικο τρόπο κινηματογράφησης (που δε διστάζει να βάλει την κάμερα ακόμη και πάνω στο ποδήλατο του ΜακΓκρέγκορ), τις κάθε άλλο παρά επιτηδευμένες ή στιλιζαρισμένες ερωτικές σκηνές και τη γοητευτική ίντριγκα που ξεκινά αλλά ελάχιστα αναπτύσσει, συνταιριάζοντας τη θλίψη με την απώλεια της οσμής, την οργή με την απώλεια της ακοής και την εκδήλωση περιχαρούς αγάπης και τρυφερότητας με την απώλεια της όρασης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χωρίς την έξοδο κινδύνου του χαβαλέ και του «φάτε μάτια ψάρια» που συνήθως προσφέρει μια χολιγουντιανή υπερπαραγωγή… καταστροφολογίας, αυτό το κατά φαντασίαν αλληγορικό, «κουλτούρα να φύγουμε», υπαρξιακό δράμα, γίνεται υποφερτό με το ζόρι.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Έχει σκάσει μια καινούργια επιδημία που χτυπάει στις αισθήσεις. Και δε μυρίζουν, δε γεύονται, δεν ακούνε και δε βλέπουν. Και δε βλέπεται κιόλας.