FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ (2011)

(LES NEIGES DU KILIMANDJARO)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπέρ Γκεντιγκιάν
  • ΚΑΣΤ: Ζαν-Πιερ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαρίντ, Ζεράρ Μεϊλάν, Μαριλίν Καντό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Εκπρόσωπος των εργατών σε ναυπηγείο της Μασσαλίας, βάζει τον εαυτό του σε κλήρωση μείωσης προσωπικού και χάνει τη δουλειά του. Αργότερα, θα πέσει θύμα ληστείας, με ληστή έναν από τους απολυμένους συναδέλφους του και θα βρεθεί στο δίλημμα αν πρέπει να ζητήσει την τιμωρία του ή όχι.

Σοσιαλιστικών πολιτικών πεποιθήσεων ο Γκεντιγκιάν, αλλά τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» δεν έρχονται με ξύλινο λόγο ή με τη σφραγίδα του… ΠΑΜΕ. Στην ιστορία ηθικής και μπέσας που έχει γυρίσει στην πατρίδα του, τη Μασσαλία, τον πρώτο λόγο έχουν η ανθρωπιά και τα αισθήματα, γι’ αυτό και οι χαρακτήρες, οι προβληματισμοί και τα επιχειρήματά τους πείθουν και συγκινούν.

Βασισμένο σ’ ένα ποίημα του Ουγκό που αναφέρεται στην καλοσύνη των φτωχών, το σενάριο παρακολουθεί τα διαρκή διλήμματα του Μισέλ, του κεντρικού ήρωα, πατέρα, παππού και εργάτη, με έγνοια για τους άλλους. Ποια είναι η καλύτερη λύση για να σωθούν οι θέσεις εργασίας; Είναι η κλήρωση; Κι αν ναι, πρέπει να είναι κι αυτός μέσα ως εκπρόσωπος; Όταν κι εκείνος χάσει τη δουλειά του, τού επιτρέπεται να χαρεί ένα όνειρο ζωής, ένα ταξίδι στην Τανζανία με τη γυναίκα του; Και όταν δεχτεί την επίθεση και ανακαλύψει το ληστή, την έλλειψη μεταμέλειας, αλλά και τα δύο μικρά του αδέλφια, τι πρέπει να κάνει;

Τα διλήμματα μεταξύ ηθικής, καλοσύνης και τιμωρίας είναι απανωτά. Για το ζευγάρι του Μισέλ και της Μαρί-Κλερ, όμως, το σημαντικότερο είναι να τα έχουν εντάξει με τη συνείδησή τους. Έστω κι αν μερικές φορές διαλέγουν το λάθος τρόπο. Ο Γκεντιγκιάν πλησιάζει την υπερβολή όταν βάζει το Μισέλ ν’ αναρωτιέται αν η θέση του συνδικαλιστή τον έχει οδηγήσει στη μπουρζουαζία, όμως, η ταινία δε χάνει τον ειρμό της, ούτε παύει να είναι γειωμένη, εξαιτίας των ερμηνειών του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ο Ζαν-Πιερ Νταρουσέν (σταθερός συνεργάτης του Γαλλο-αρμένιου σκηνοθέτη) και η Αριάν Ασκαρίντ δίνουν με σιγουριά την αίσθηση του παντρεμένου επί δεκαετίες ζευγαριού, με βλέμματα και διστακτικές κουβέντες που περισσότερο υπονοούν παρά ανακοινώνουν τον ανθρωπισμό που τους διακρίνει. Σε αντίθεση με την πολιτική – κοινωνική της θέση, η κινηματογράφηση της ταινίας είναι αρκετά συντηρητική, αλλά παρακολουθεί αποτελεσματικά τις καλές προθέσεις των ηρώων της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεγαλύτεροι σε ηλικία θεατές ή εκείνοι που αγαπούν μια ανθρώπινη ιστορία αλτρουισμού με ηθικό κέντρο βάρους, θα εκτιμήσουν τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», παρά τη συμβατική τους κινηματογράφηση.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Παίζει ένας την απόλυσή του σε κλήρωση. Και χάνει. Σε ναυπηγείο της Μασσαλίας δούλευε, μην παίρνεις τα όπλα!