FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ (2011)

(LES NEIGES DU KILIMANDJARO)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπέρ Γκεντιγκιάν
  • ΚΑΣΤ: Ζαν-Πιερ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαρίντ, Ζεράρ Μεϊλάν, Μαριλίν Καντό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Εκπρόσωπος των εργατών σε ναυπηγείο της Μασσαλίας, βάζει τον εαυτό του σε κλήρωση μείωσης προσωπικού και χάνει τη δουλειά του. Αργότερα, θα πέσει θύμα ληστείας, με ληστή έναν από τους απολυμένους συναδέλφους του και θα βρεθεί στο δίλημμα αν πρέπει να ζητήσει την τιμωρία του ή όχι.

Σοσιαλιστικών πολιτικών πεποιθήσεων ο Γκεντιγκιάν, αλλά τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» δεν έρχονται με ξύλινο λόγο ή με τη σφραγίδα του… ΠΑΜΕ. Στην ιστορία ηθικής και μπέσας που έχει γυρίσει στην πατρίδα του, τη Μασσαλία, τον πρώτο λόγο έχουν η ανθρωπιά και τα αισθήματα, γι’ αυτό και οι χαρακτήρες, οι προβληματισμοί και τα επιχειρήματά τους πείθουν και συγκινούν.

Βασισμένο σ’ ένα ποίημα του Ουγκό που αναφέρεται στην καλοσύνη των φτωχών, το σενάριο παρακολουθεί τα διαρκή διλήμματα του Μισέλ, του κεντρικού ήρωα, πατέρα, παππού και εργάτη, με έγνοια για τους άλλους. Ποια είναι η καλύτερη λύση για να σωθούν οι θέσεις εργασίας; Είναι η κλήρωση; Κι αν ναι, πρέπει να είναι κι αυτός μέσα ως εκπρόσωπος; Όταν κι εκείνος χάσει τη δουλειά του, τού επιτρέπεται να χαρεί ένα όνειρο ζωής, ένα ταξίδι στην Τανζανία με τη γυναίκα του; Και όταν δεχτεί την επίθεση και ανακαλύψει το ληστή, την έλλειψη μεταμέλειας, αλλά και τα δύο μικρά του αδέλφια, τι πρέπει να κάνει;

Τα διλήμματα μεταξύ ηθικής, καλοσύνης και τιμωρίας είναι απανωτά. Για το ζευγάρι του Μισέλ και της Μαρί-Κλερ, όμως, το σημαντικότερο είναι να τα έχουν εντάξει με τη συνείδησή τους. Έστω κι αν μερικές φορές διαλέγουν το λάθος τρόπο. Ο Γκεντιγκιάν πλησιάζει την υπερβολή όταν βάζει το Μισέλ ν’ αναρωτιέται αν η θέση του συνδικαλιστή τον έχει οδηγήσει στη μπουρζουαζία, όμως, η ταινία δε χάνει τον ειρμό της, ούτε παύει να είναι γειωμένη, εξαιτίας των ερμηνειών του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Ο Ζαν-Πιερ Νταρουσέν (σταθερός συνεργάτης του Γαλλο-αρμένιου σκηνοθέτη) και η Αριάν Ασκαρίντ δίνουν με σιγουριά την αίσθηση του παντρεμένου επί δεκαετίες ζευγαριού, με βλέμματα και διστακτικές κουβέντες που περισσότερο υπονοούν παρά ανακοινώνουν τον ανθρωπισμό που τους διακρίνει. Σε αντίθεση με την πολιτική – κοινωνική της θέση, η κινηματογράφηση της ταινίας είναι αρκετά συντηρητική, αλλά παρακολουθεί αποτελεσματικά τις καλές προθέσεις των ηρώων της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεγαλύτεροι σε ηλικία θεατές ή εκείνοι που αγαπούν μια ανθρώπινη ιστορία αλτρουισμού με ηθικό κέντρο βάρους, θα εκτιμήσουν τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», παρά τη συμβατική τους κινηματογράφηση.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Παίζει ένας την απόλυσή του σε κλήρωση. Και χάνει. Σε ναυπηγείο της Μασσαλίας δούλευε, μην παίρνεις τα όπλα!