FreeCinema

Follow us

Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΚΙΑ ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ (2017)

(LE GRAND MÉCHANT RENARD ET AUTRES CONTES…)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπενζαμέν Ρενέ, Πατρίκ Ιμπέρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Τα ζώα μιας ήσυχης φάρμας μπλέκουν σε περιπέτειες που αναστατώνουν τη βαρετή καθημερινότητά τους. Ένα μωρό που πρέπει να παραδοθεί στη σωστή διεύθυνση, τρία κοτοπουλάκια που πρέπει να επιστρέψουν στη μαμά τους, αλλά και η διάσωση του Άγιου Βασίλη φέρνουν τα πάνω-κάτω στις ζωές τους!

Έχει κάτι από τη δομή του πασίγνωστου και δημοφιλέστατου στις μικρές ηλικίες (και όχι μόνο) «Muppet Show» τούτο το γαλλικό animation. Με μια αλεπού να έχει επωμιστεί τον ρόλο του conférencier, εισάγει το κοινό σε τρεις σύντομες αυτοτελείς ιστορίες, με τους ίδιους περίπου πρωταγωνιστές σε κάθε μια εξ αυτών. Στην πρώτη, ένας βαριεστημένος πελαργός πασάρει το μωρό που πρέπει να παραδώσει σε τριπλέτα αποτελούμενη από ένα γουρούνι, μια πάπια και έναν λαγό, ώστε να βγει η υποχρέωση. Στη δεύτερη, η πονηρή αλεπού του τίτλου ανακαλύπτει πως δεν είναι ίσως και τόσο κακιά όσο πίστευε, όταν αποκτά μητρικούς δεσμούς με τα τρία κοτοπουλάκια που έχει αρπάξει από το γειτονικό κοτέτσι, ενώ στην τρίτη και τελευταία η παρέα της πρώτης ιστορίας επιστρέφει έχοντας θέσει ως στόχο να σώσει τον Άγιο Βασίλη και μαζί τη χαρά των Χριστουγέννων για όλα τα παιδιά.

Βασισμένο στο ομότιτλο παιδικό comic του ενός εκ των δύο σκηνοθετών Μπενζαμέν Ρενέ (η προηγούμενη δουλειά τού οποίου, το «Ernest & Celestine», διεκδίκησε το Όσκαρ στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων, χάνοντας από το «Ψυχρά κι Ανάποδα»), καταπιάνεται με το γνώριμο σκηνικό των πρόσφατων φιλμ του genre («Ζωούπολη», «Τραγούδα!» κι ένα σωρό άλλα, καθώς η λίστα μοιάζει ατελείωτη), όπου τα ζώα παρουσιάζονται να έχουν υιοθετήσει μια κατεξοχήν ανθρώπινη συμπεριφορά, δυσκολευόμενα να ανταποκριθούν στους φυσικούς τους ρόλους. Η σημαντική διαφορά είναι πως εδώ η οπτική φέρνει σε έναν συνδυασμό Looney Tunes και παραμυθιού, κάτι που προσδίδει μια καλοδεχούμενη αθωότητα στο εγχείρημα.

Η πρώτη ιστορία μπορεί να θυμίζει την κεντρική ιδέα των «Πελαργών» (2106), ο τρόπος όμως με τον οποίο παρουσιάζεται την κάνει να ξεφεύγει από τον σκόπελο του πουριτανισμού. Οι πελαργοί – ως γνωστόν – δεν φέρνουν τα παιδιά, ούτε όμως όταν τεμπελιάζουν τα πασάρουν σε μια κουστωδία τριών γκαφατζήδων κατοίκων μιας φάρμας που μπορεί να μπερδέψουν τη γαλλική πόλη της Αβινιόν με την… Κίνα. Με γερές δόσεις ενήλικου slapstick (έξοχη η σεκάνς της παγίδευσής τους εντός ταχυδρομικού χαρτοκιβωτίου) και πλήθος κινηματογραφικών αναφορών (και στα τρία «επεισόδια») όπως αυτή στον «Ε.Τ.», το σκηνοθετικό δίδυμο καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των ενήλικων συνοδών, άσχετα από το ότι η ταινία τους στοχεύει στο κάργα ανήλικο κοινό (για παιδιά του Δημοτικού και κάτω μιλάμε…)

Η αντιπαλότητα αλεπούς και μαμάς κότας, στη μεσαία ιστορία, είναι πολύ κοντά στο πνεύμα του Τσακ Τζόουνς, δημιουργού των περιπετειών του Coyote και του Road Runner, με τον κακό λύκο της ιστορίας να κάνει την εμφάνισή του υπό τους ήχους του… «Ο Πέτρος και ο Λύκος» προς επίρρωση της παραμυθένιας ατμόσφαιρας (με πολλές μοντέρνες πινελιές, ασφαλώς) που υπάρχει εδώ. Ο συναισθηματικός πυρήνας του φιλμ αυτό ακριβώς υποδεικνύει, καθώς τόσο η ιστορία της αλεπούς που αντί να καταβροχθίσει τους νεοσσούς καταλήγει να τους προστατεύει με κίνδυνο της ζωής της, όσο και η «τρυφερή» χριστουγεννιάτικη ιστορία που μπερδεύει τον ψεύτικο με τον αληθινό Άγιο Βασίλη, μπορεί να βρίθουν αναρχικού (ενίοτε) χιούμορ, η χρήση όμως του παραδοσιακού 2D σχεδίου καθώς και των απαλών χρωμάτων ξυπνούν αναμνήσεις από παρελθούσες, «χειροποίητες» εποχές του κινουμένου σχεδίου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έξυπνο και αστείο animation με συνεχή δράση, που μπορεί να κρύβει μια συχνά τηλεοπτική λογική, συστήνεται όμως στα παιδιά των μικρότερων ηλικιών, αποτελώντας ταυτόχρονα μια καλή εισαγωγή στη διαδικασία τού να αγαπήσουν τον κινηματογράφο. Η ζωγραφική στο χέρι και η μυρωδιά της ακουαρέλας των παιδικών χρόνων που αποπνέει εδώ, μαζί με το εύστοχο, κατανοητό από όλους χιούμορ, θα κάνουν τους ενήλικες συνοδούς να μην κοιτάνε με αγωνία τα ρολόγια τους. Η ταινία προβάλλεται μονάχα μεταγλωττισμένη (πολύ ζωντανά, μάλιστα) στα ελληνικά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.