FreeCinema

Follow us

ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΠΟ ΧΡΥΣΟ (2015)

(WOMAN IN GOLD)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Κέρτις
  • ΚΑΣΤ: Έλεν Μίρεν, Ράιαν Ρέινολντς, Τατιάνα Μασλάνι, Μαξ Άιρονς, Ντάνιελ Μπρουλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η αληθινή ιστορία της ανιψιάς της Αντέλε Μπλοχ Μπάουερ, η οποία διεκδίκησε το πορτρέτο της θείας της που είχε ζωγραφίσει ο Γκούσταφ Κλιμτ, σέρνοντας στα δικαστήρια το μουσείο Belvedere και όλη την Αυστρία μαζί!

Η ζωή γεννάει ιστορίες υπέροχες ή ανατριχιαστικές, που δεν θα μπορούσε να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Όπως αυτού του κοριτσιού, που μεγάλωσε με ένα πορτρέτο της θείας της στο σπιτικό της, στη Βιέννη. Το είχε ζωγραφίσει ένας κάποιος Κλιμτ κι αξία είχε μονάχα συναισθηματική. Αλλά κάμποσα χρόνια αργότερα, οι Ναζί μπήκαν στην πόλη, κυνήγησαν τους Εβραίους (όπως και την οικογένειά της) και έκλεψαν τις περιουσίες τους. Μαζί με μερικά έργα αυτού του κυρίου Κλιμτ… Η Μαρία Άλτμαν, μόλις παντρεμένη τότε, κατάφερε να φυγαδευτεί με τον σύντροφό της και να εγκατασταθεί για πάντα στην Αμερική, στο Λος Άντζελες. Ώσπου, ως γηραιά κυρία και κάτοχος μιας boutique γυναικείων ενδυμάτων, αποφάσισε να διεκδικήσει ένα πράγμα που της έλειπε από τη ζωή και τη βασάνιζε στη θύμηση: εκείνο το πορτρέτο της θείας Αντέλε Μπλοχ Μπάουερ.

Αυτές οι καταπληκτικές ιστορίες, οι… βγαλμένες από τη ζωή, για να γίνουν και όμορφες κινηματογραφικές ιστορίες, συνήθως απαιτούν ένα προσεγμένο και καλά δομημένο σενάριο, καθώς συχνά… μπλέκουν τα μπούτια τους στα μπρος-πίσω γυρίσματα στον χρόνο, κι ύστερα έναν εξίσου συναρπαστικό σκηνοθέτη. Όταν αυτά δεν καταφέρνουν να δουλέψουν σωστά μαζί, η ιστορία μένει κάπως… «λαβωμένη» από ένα «based on a true story» φιλμ και, μοιραία, η τελευταία ξεχνιέται. Η αληθινή ιστορία, πάλι, όχι!

Έχουμε, λοιπόν, την εξιστόρηση της θριαμβευτικής επιστροφής ενός από τα πιο γνωστά έργα του Κλιμτ, της «Μόνα Λίζα της Αυστρίας», από τα εκθετήρια του μουσείου Belvedere στα χέρια της κυρίας Άλτμαν. Κανένα spoiler εδώ, το γεγονός / αποτέλεσμα της πολυετούς δίκης είναι γνωστό, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Σάιμον Κέρτις θα… καδράρει την κινηματογραφική «Γυναίκα από Χρυσό», η οποία σεναριακά, ατυχώς, δεν πιάνει ουσία αλλά… μεταξοτυπία. Παίζοντας σε διάφορα tableau, ο Αλέξι Κέι Κάμπελ μπλέκει στη σεναριακή του διασκευή της ιστορίας το ζήτημα της διεκδίκησης της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τα κατοχικά τραύματα των Εβραίων, κάποιες ανθρώπινες πινελιές που φλερτάρουν άτεχνα με το melo (ειδικά στην απόπειρα σύνδεσης του γάμου του δικηγόρου στο L.A. με την παρελθούσα οικογένεια στη Βιέννη) και μια πλοκή δικονομική που αποκτά πτυχές «κυνηγιού θησαυρού» (η αξία του συγκεκριμένου πίνακα ξεπερνούσε τα 100.000.000 δολάρια…).

Χωρίς να αποτελεί ήττα, η ταινία δεν ξεφεύγει από κάτι το προβλέψιμο ή παλαιομοδίτικο στην αφήγηση, δεν «ζωγραφίζει» κάτι ζηλευτό κινηματογραφικά. Ακόμη και η Έλεν Μίρεν μοιάζει να… παίρνει τη βόλτα της (με πραγματική άνεση) μπροστά από τον φακό, χωρίς να σου μεταφέρει ένα ίχνος πραγματικού πάθους ώστε να κατανοήσεις λίγο καλύτερα την κεντρική ηρωίδα του φιλμ (άλλωστε, στο σενάριο υπάρχει και ένα τεράστιο κενό γύρω από τη ζωή της, με το που φτάνει στις ΗΠΑ), το πείσμα της ή και την αναποφασιστικότητά της, ενίοτε. Ευτύχημα, πάντως, αποτελεί ο σεβασμός της γλώσσας, με τα flashback στην Αυστρία να έχουν γερμανικούς διαλόγους, χωρίς να υποχρεώνεται το καστ να μιλά αγγλικά με… σπασμένη προφορά (τυπικό). Εύγε γι’ αυτό! Για τα υπόλοιπα, ένας καλύτερος συνήγορος ήταν απαραίτητος…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι κυρίες κάποιας ηλικίας, ας κλείσουν από τώρα πουλμανάκι με τις φίλες τους! Το κοινό που συγκινείται με δράματα Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, θα βρει κάτι αξιοπρεπές εδώ. Οι οσκαρολόγοι μην πατήσουν τόσο έντονα πάνω στην παρουσία / ερμηνεία της Μίρεν. Γενικά, ένα ευχάριστο στη θέασή του έργο, που αδικεί κάπως την ιστορία του.


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια γριέντζω και θυμάται στα τελευταία της ότι θέλει ντε και καλά έναν πίνακα αξίας που δείχνει τη θειά της, αλλά τον κρατάει με το ζόρι ένα μουσείο. Κακούργα κενωνία, γιατί δε μ’ έκανες κληρονόμο;