FreeCinema

Follow us

Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ (2012)

(UN BONHEUR N’ ARRIVE JAMAIS SEUL)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Ιούτ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Γκαντ Ελμαλέ, Μορίς Μπαρτελεμί, Φρανσουά Μπερλεάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Έχοντας γνωρίσει επεισοδιακά θεά γκαλερίστα, που έχει όμως και (από δύο γάμους) τρόικα «σκασμένων», φανατικός εργένης, τζινγκλίστας την ημέρα, πιανίστας σε jazz bar το βράδυ, πάει τσιφ από ξεπέτα σε καψούρα. Αμοιβαία τα αισθήματα εκείνης και των μινιόν, αλλά ο κολλητός του (γιατί παλεύουν μαζί μιούζικαλ) κι ο πρώην της (κάτι σα σκυλιασμένος Δάκης Ιωάννου) θα τους αφήσουν να χαρούν το amour fou τους;

Στο δεύτερο μισό αυτής της ταινίας, ο Παριζιάνος ήρωας ανεβάζει ένα μουσικοχορευτικό – pet project στη Νέα Υόρκη (ίντριγκα που χωρίζει, πρόσκαιρα, το ζεύγος της ταινίας). Ηλίου φαεινότερη η «προβολή» τής συναφούς, κινηματογραφικώ τω τρόπω, φιλοδοξίας του δημιουργού του και, διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, δε θ’ αργήσει η μέρα που ο Ιούτ θα περάσει τον Ατλαντικό. Το αν θα το πράξει για κάτι σαν την προηγούμενη ταινία του, τον live (που λέει ο λόγος) action «Λούκι Λουκ», ή quelque chose παραπλήσια slapstick (τώρα στις παρυφές του screwball) αλλά, όπως εν προκειμένω, ρομαντικό με χάδια family, μικρή σημασία – όχι για το Χόλιγουντ, για εμάς – θα έχει, αν εξακολουθήσει να απευθύνεται στο mainstream κοινό αίσθημα, έστω με όχι ανέραστο τρόπο.

D’ accord, αρκεί μια σαβούρδα με τα μούτρα εν κατακλυσμώ και μια αφίσα του «Καζαμπλάνκα» επάνω απ’ τα κρεβάτια και του αρσενικού και του θηλυκού για να στήσεις ένα boy meets girl (ιδίως αν εμπνέεσαι πλάι στη γυναίκα σου – η συνσεναριογράφος Σόνια Σιλίτο), αλλά τι γίνεται όταν αρχίσουν οι κουτσουκέλες; Η ματσωμένη power mom σε girly κρούσματα αδεξιότητας, η ακαριαία και οιονεί αυταπόδεικτη τροπή daddy cool (ενός ως χθες σιμπεμόλ ζιγκουάλα με, κατά δήλωσή του, παιδοφοβία), το άσχημο «σκάσιμο» νοιαξίματος των δύο προκατόχων του (ένας γυμναστής που του τρίζει τα δόντια ενώ έχει «πουλήσει» τη γυναίκα του στο δεύτερο, έναν υπολογιστή μεγιστάνα της Τέχνης που εξιλεώνεται όψιμα μ’ ένα εν πολλοίς ξεκάρφωτο «Αυτή η οικογένεια είναι όλη μου η ζωή»), η επιστήθιου δακτύλου ρήξη – μεταμέλεια – υπέρβαση αντιξοοτήτων – επανασύνδεση πιτσουνακίων (με το r’n’b feelgood soundtrack να καταπίνεται με δυσκολία – ώσπου πέφτει η Έτα Τζέιμς και το «At Last», και ξερνάς όπως ο βενιαμίν, τύπου Ντέιμιαν της «Προφητείας» αλλά ξανθόψειρας).

(Τα ανήλικα σε απαρτία έχουν την πρέπουσα αγωγή αλλά είναι) αυτός και οι διαβολιές του, όπως η επαναληπτική τριάδα των στριγγλιών και ο χορός πάνω στο κρεβάτι, η σολφέζ επαγγελματική επένδυση λεγάμενου, οι εντυπωσιακές χρονώσεις στα γκαγκ ή τα τρικ μπούφλας με κορυφαίο ένα υδραυλικό φεύγα νιπτήρα στον πωπό της Μαρσό (σχεδόν σωτήριο για το ξελόγιασμα του θεατή το εμφανισιακά διαρκούν «La Boum» της, όπως και του Ελμαλέ), η οποία πέφτει τέλεια επίσης απ’ τις σκάλες, και πεταχτά μάκια (τα ταχυδακτυλουργικά του προκομμένου για τους «σπόρους» σίγουρα, η 90χρονη Εβραία αλλά σκαμπρόζα γιαγιά με τη μάσκα οξυγόνου σίγουρα όχι)… εισπράττονται. Αλλά «Η Αγάπη Δεν Έρχεται Εδώ Μόνη», φέρνει και μία φιλμοφιλική απογοήτευση. Θα το ρισκάρεις, για μερικά φιλιά α λα γαλλικά, να σου ραγίσουν (πάλι) την καρδιά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σκιρτάς για το genre και το «γο»; Θα το ξαπλώσεις άνετα, να μη σου πω ότι μπορεί και να το λατρέψεις. Δεν μπορείς άλλα κανονισμένα ραντεβού στο εκράν; Το πηδάς και δεν τρέχει μία.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.