FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ: ΚΑΖΙΝΟ (2017)

(THE HOUSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντριου Τζέι Κόεν
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Φέρελ, Έιμι Πόλερ, Τζέισον Μαντζούκας, Ράιαν Σίμκινς, Νικ Κρολ, Άλισον Τόλμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης ακυρώνει το budget για την υποτροφία της πολυαγαπημένης μοναχοκόρης τους, ο Σκοτ και η Κέιτ βρίσκουν έναν αναπάντεχο σύμμαχο στο πρόσωπο ενός γείτονά τους ο οποίος προθυμοποιείται να μετατρέψει την οικία του σε… παράνομο casino, έτσι ώστε να συγκεντρώσουν το απαραίτητο ποσό.

Η κίνηση του studio της Warner να μην πραγματοποιήσει δημοσιογραφικές προβολές για τούτο το φιλμ στις ΗΠΑ ακολουθήθηκε (προφανώς ως εντολή από το εξωτερικό) και από το εγχώριο γραφείο διανομής, «σπιλώνοντας» ακόμη περισσότερο τη φήμη του «The House». Ίσως λίγο άδικα, διότι δεν πρόκειται περί τερατουργήματος αλλά απλής αστοχίας. Εάν οι χολιγουντιανοί executives ήθελαν να μάθουν πραγματικά τι εστί «τέρας» για το genre της κωμωδίας, καλύτερα να ερχόντουσαν για μερικές μέρες διακοπών στην Αθήνα. Θα χαιρόμουν να τους ξεναγήσω στα θερινά μας σινεμά…

Η ιστορία έχει ενδιαφέρον, είναι αυτό που λες υποσχόμενη, και με τέτοιους πρωταγωνιστές (ή και μερικές γνωστές φάτσες κωμικών σε δεύτερους ρόλους) περιμένεις κάμποσο γέλιο και… καφριλίκι. Μαθαίνεις εξαρχής ότι το Δημοτικό Συμβούλιο απέρριψε πλειοψηφικά το κονδύλι για μια ετήσια υποτροφία πανεπιστημίου, έτσι ώστε να δαπανήσει τα χρήματα σε ένα σουρεάλ σχέδιο δημιουργίας συγκροτήματος… πισινών για όλους τους δημότες της πόλης. Οι γονείς της ατυχούς νεαράς ελπίζουν σε κέρδη από τον τζόγο, έμπνευση φίλου και γείτονά τους που είναι εθισμένος στα τυχερά παιχνίδια (και σχεδόν έχει διαλύσει τον γάμο του εξαιτίας τους), πάνε σε ένα casino και, φυσικά, τα χάνουν όλα. Η ιδέα ότι το «house» δεν χάνει ποτέ, εξελίσσεται στην υλοποίηση ενός… οικιακού, «underground» casino που θα σώσει τις ζωές και των τριών. Όχι τόσο εύκολα όσο το σκέφτονται, βέβαια.

Το πλάνο είναι αστείο, αλλά το σενάριο δεν το υποστηρίζει καταστασιακά και η συνέχεια προκύπτει μάλλον ρουτινιάρικη, με λιγοστές εξάρσεις ανατροπών ή σκηνών με κωμική έμπνευση. Το μείγμα αυτών των δύο, όμως, δίνει ένα συνολικά άνευρο αποτέλεσμα που χαντακώνει και τις κάποιες πετυχημένες στιγμές, οι οποίες επίσης ξενίζουν ενίοτε (χαρακτηριστικότερα τα δύο «ατυχήματα»… διαμελισμού που πνίγονται στο αίμα και ξεκαρδίζουν, αλλά σίγουρα θα ενοχλήσουν και μερίδα θεατών). Η υποπλοκή του διεφθαρμένου εκπροσώπου του Δήμου και των ηλίθιων Αρχών είναι ισχνή για να χτίσει σωστά την ιστορία, ενώ η εμπλοκή του οργανωμένου εγκλήματος στο τελευταίο μέρος του φιλμ και πολύ αργά κάνει την εμφάνισή της και μοιάζει σαν να «χώθηκε» κατά λάθος από άλλη ταινία!

Αυτό που λείπει από την «Επιχείρηση: Καζίνο», τελικά, ήταν ένα πιο δυνατό σε πλοκή σενάριο, ένας εντονότερος κοινωνικός σχολιασμός γύρω από τη σχέση της ηθικής της αστικής τάξης και των «άλλοθι» παραβατικότητας, κι ένας ικανότερος συντονισμός των καλών στοιχείων που υπάρχουν εδώ, δηλαδή… το διαβόητο αλλά σπάνια λειτουργικό στο σημερινό σινεμά «κωμικό timing», βρε αδελφέ. Αντ’ αυτού, θα χασκογελάσεις με το homage του Γουίλ Φέρελ στο «Καζίνο» (1995) του Μάρτιν Σκορσέζε. Τι θα κάνεις όλη την υπόλοιπη ώρα, όμως;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εγγυημένο επίπεδο παραγωγής από στουντιακή «αμερικανιά», καλό καστ που αγαπάμε από το είδος της κωμωδίας, αλλά ελάχιστα ενδιαφέρουσα η ιστορία και κάπως ξεκούρδιστοι οι ρυθμοί. Προσφέρεται για κάτι το ανάλαφρο, αλλά είχε φόντα για μεγαλύτερο χαβαλέ. Η φάση με το «fight club» και τα στοιχήματα, αλλά και οι δύο… κάργα αιματοβαμμένες (!) σκηνές (εγώ γέλασα, αλλά δεν είμαι ο μέσος θεατής) με το τσεκούρι θα ξενίσουν (ή θα σοκάρουν) κάποιους ευαίσθητους σε τέτοια θεάματα. Εάν έχετε συνηθίσει τη γαλλική αξάν των κομεντί του καλοκαιριού, καλύτερα να «τζογάρετε» αλλού.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι τρεις γείτονες και φτιάχνουν το Λουτράκι ολόκληρο σε σπιτικό σαλονάκι! Όνειρο η ιδέα, αλλά το εργάκι είναι σαν να έχεις παραγγείλει ποτό και να σου το φέρνουν μετά από μια ώρα. Και χωρίς ξηροκάρπι!