FreeCinema

Follow us

Ο ΚΥΝΗΓΗΜΕΝΟΣ (2012)

(THE EXPATRIATE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κατασκοπευτικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φίλιπ Στελτσλ
  • ΚΑΣΤ: Άαρον Έκχαρτ, Λιάνα Λιμπεράτο, Όλγκα Κουριλένκο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Πρώην πράκτορας της CIA δοκιμάζει μια καινούργια αρχή δουλειάς, ζωής και σχέσης με την αποξενωμένη κόρη του, στο Βέλγιο. Το παρελθόν του, όμως, επιστρέφει δριμύτερο για τον στοιχειώσει και να φέρει τα απομεινάρια της οικογένειάς του μια ανάσα μακριά από την ανυπαρξία.

Αμερικάνικη, καναδέζικη, βελγική και βρετανική συμπαραγωγή, με Γερμανό σκηνοθέτη, Αμερικάνο πρωταγωνιστή και διεθνές καστ, που θέλει να βγάλει γλώσσα στο Χόλιγουντ, και να πείσει πως υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια. Όπου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, πορτοκαλιές οι κινηματογραφικές βιομηχανίες, και πορτοκάλια τα κατασκοπευτικά θρίλερ με δράση, δράμα και πολύ σασπένς.

Επιλέγοντας και επιμένοντας σε μια μονοχρωματική παλέτα του γκρι, σε συνδυασμό με την προφανώς (οι διαρκώς τσαλακωμένοι, λερωμένοι και ματωμένοι πατέρας και κόρη) ή λανθανόντως (το ξεπλυμένο, θαρρείς, εδώ και αυστηρό, πιο γειωμένο από ποτέ, κορίτσι του Μποντ, Κουριλένκο) τσακισμένη εικονογράφηση των ηρώων του, ο Στελτσλ εμβολιάζει το φιλμ του με ταιριαστό, υποβλητικό ρεαλισμό: στο πανί δεν αναπνέουν αλεξίσφαιροι, δαιμόνιοι υπέρ-κατάσκοποι, αλλά άνθρωποι σαν κι εμάς, που παλεύουν απελπισμένα, με όσα αποθέματα εφευρετικότητας διαθέτουν, να παραμείνουν ζωντανοί. Ως τέτοιοι, γίνονται ουκ ολίγον συναρπαστικοί και ακαταμάχητοι, ώστε να σε συμπαρασύρουν, χωρίς πολλά – πολλά στο ασυνήθιστο, περιπετειώδες δράμα τους. Χαίρουν εξάλλου απόλυτης συνέργειας / υποστήριξης από τις ντόμπρες ερμηνείες των ηθοποιών, το εύστοχα νωχελικό – στην αποκάλυψη των χαρτιών του – σενάριο και το εύλογα χτισμένο σασπένς.

Εκείνο του οποίου ήρωες και ταινία δε χαίρουν, όμως, είναι η πρωτοτυπία. Όταν μετά τον Τζέισον Μπορν ακόμα και ο Τζέιμς Μποντ, στο «Skyfall», πάτησε, επιτέλους, γερά τα πόδια του σε έδαφος… ρεαλιστικό, και ενώ ο Λίαμ Νίσον έχει κινήσει ήδη δύο φορές γη και ουρανό για να διασώσει την κόρη του, αλλά και τη μεταξύ τους σχέση στο «Η Αρπαγή» (την περίληψη του οποίου, παρεμπιπτόντως, μοιάζει να έχει αντιγράψει, παραλίγο κατά γράμμα αυτή του «Ο Κυνηγημένος» στο imdb.com) και τη γυναίκα του στην περσινή συνέχειά της, πόσο φρέσκα ή «βιταμινούχα» μπορεί να είναι αυτά τα πορτοκάλια;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άνευ μεγάλων προσδοκιών ή ανανεωτικών ιδεών, αυτό το αξιοπρεπές και καλοφτιαγμένο θρίλερ made in Europe, δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από 101 χαλαρά λεπτά, ανούσιας και φευγαλέας διασκέδασης.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.