FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΔΟΞΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ (2022)

(THE ESTATE)

  • ΕΙΔΟΣ: Μαύρη Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντιν Κρεγκ
  • ΚΑΣΤ: Τόνι Κολέτ, Άννα Φάρις, Ντέιβιντ Ντουκόβνι, Ρόουζμαρι ΝτεΓουίτ, Κάθλιν Τέρνερ, Ρον Λίβινγκστον, Ντάνι Βίνσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Δύο αδελφές ελπίζουν να λύσουν τα οικονομικά τους προβλήματα με την κληρονομιά μιας ετοιμοθάνατης θείας τους, όμως, μια εξωφρενική κουστωδία άπληστων συγγενών συρρέει μαζί τους γύρω από το «νεκροκρέβατο», με στόχο ν’ αποδείξει πόσο περισσότερο (θα) την αγαπά… με το άνοιγμα της διαθήκης της.

Πολλές φορές έχω υποστηρίξει την banalité ως πρωταγωνιστικό στοιχείο της φαρσοκωμωδίας, ειδικά όταν αυτή βάζει στο στόχαστρο την (σχεδόν λογοκριτική) καταπίεση της «πολιτικής ορθότητας» του σήμερα. Στους «Επίδοξους Κληρονόμους», δεν τίθεται λόγος συμπόρευσης ή «προστασίας» ενός σεναρίου που εκπροσωπεί μία άσχημη μορφή του κοινωνικού λουμπεναριού της Αμερικής (και όχι μόνο…), όσο εμπνευσμένο (και εντελώς λάθος σκηνοθετημένο!) κι αν είναι το καστ της ταινίας.

Αρχικά, θέλει… κότσια για να δεχτείς πως η (πάντοτε αξιοπρεπής και ενίοτε εξαιρετική) Τόνι Κολέτ υποδύεται την αδελφή της (πάντοτε εκνευριστικής, ακόμη και στο άκουσμα της φωνής της) Άννα Φάρις. Χτυπημένες από τη μοίρα και οι δύο, μαθαίνουν πως μία ιδιαιτέρως ευκατάστατη θεία τους βρίσκεται στα τελευταία της και αντιμετωπίζουν το θέμα σαν ευκαιρία για τη δική τους σωτηρία, αρκεί να φροντίσουν να γίνουν ξανά συμπαθείς στον… ανθρωποδιώχτη που ήταν ανέκαθεν η αδελφή της μάνας τους. Δυστυχώς, παρόμοιες ιδέες κουβαλάνε και κάμποσα ξαδέλφια ακόμη, τα οποία «μετακομίζουν» στην έπαυλη της θείας Χίλντα (η Κάθλιν Τέρνερ σε μία πραγματικά δυσάρεστη εμφάνιση, η οποία σε κάνει να τρομάζεις για τις φθορές που προκαλεί το πέρασμα του χρόνου) και ξεκινούν έναν κυριολεκτικό μαραθώνιο… καλοσύνης, ελπίζοντας να επιβραβευθεί (μέσω της επερχόμενης διαθήκης) ο καλύτερος.

Τα χειρότερα έρχονται όταν η (άγνωστον για πόσα χρόνια) αγάμητη θεία νοσταλγεί συμμαθητή της από την εποχή του Γυμνασίου και οι δύο ανιψιές σκαρφίζονται να τον εντοπίσουν και να της τον κουβαλήσουν στο σπίτι για να την ευχαριστήσουν, χωρίς να γνωρίζουν πως ο πιθανότατα γοητευτικός στο παρελθόν Ντάνι, σήμερα είναι ένας λεχρίτης με πλούσιο μητρώο σεξουαλικών παραβάσεων!

Βρισκόμαστε ήδη στα μισά του έργου και το γέλιο… παγώνει στα χείλη, με τον Ντιν Κρεγκ (πιο γνωστός ως σεναριογράφος του παρόμοια… άγαρμπου «Ένας Θάνατος σε μια Κηδεία» του 2007, το οποίο είχε ένα πολύ χειρότερο remake το 2010) να μην αντιλαμβάνεται με σαφήνεια τους κώδικες της κωμωδίας, πόσω μάλλον στις υποχρεώσεις της σκηνοθετικής καθοδήγησης των πρωταγωνιστών του, που κάνουν αξιέπαινες προσπάθειες να μη γίνουν «ρόμπες» σε σεκάνς όπως η απόπειρα να τραβήξουν με κινητό μία… dick pic του Ντάνι.

Ίσως όλα αυτά να γίνονταν πιο ανεκτά εάν το tempo και η διάθεση του φιλμ προσέγγιζαν με τιμιότητα το ύφος που μετέτρεψε σε τεράστιες φίρμες τους αδελφούς Φαρέλι, ακόμη και στις… χειρότερες στιγμές της φιλμογραφίας τους. Ο Κρεγκ, όμως, δεν έχει το θάρρος να κανιβαλίσει όπως / όσο θα έπρεπε το σεναριακό του υλικό, οι ήρωές του αποτελούν μονάχα στερεότυπα βάναυσα άξεστης και κακόγουστης συμπεριφοράς, με τους ερμηνευτές τους ν’ αρνούνται να υποστηρίξουν κάτι αντίστοιχο και να περιορίζονται στο να φωνασκούν ή να γουρλώνουν με υπερβολή μπροστά στην άσχημη έκπληξη του… που έχουν μπλέξει!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Προσοχή στο κενό μεταξύ του άθλια κακού και του κάκιστα άθλιου χιούμορ. Εδώ είναι… εντελώς το ίδιο πράγμα! Σε ένα μικρό ποσοστό, οι ηθοποιοί διασώζουν το φιλμ από τον χαρακτηρισμό του απόλυτου «ναυαγίου».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.