FreeCinema

Follow us

STEP UP ALL IN (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Χορευτική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τρις Σι
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Γκουζμάν, Μπριάνα Έβιγκαν, Άνταμ Τζι Σεβάνι, Μίσα Γκάμπριελ Χάμιλτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Καθώς οι εκ του Μαϊάμι MOB, απογοητευμένοι από αμέτρητες άκαρπες auditions, διαλύονται, ο – πωρωμένος με την επιτυχία – επικεφαλής τους, Σον, δημιουργεί νέα ομάδα, με παλιούς γνώριμους (από όλες τις προηγούμενες, τέσσερις ταινίες της σειράς), για να λάβει μέρος σε… σούπερ-ντούπερ διαγωνισμό χορού στο Λας Βέγκας.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. Σε πείσμα της κριτικής, που ποτέ δε στάθηκε πραγματικά γενναιόδωρη με κάποια από της ταινίες της (με πρώτη εκείνη του 2006, με τον άσημο ακόμα Τσάνινγκ Τέιτουμ και τη μέλλουσα τότε σύζυγό του, Τζένα Ντιούαν). Όπου κολόνια, αυτή η κινηματογραφική σειρά, που εξακολουθεί να καθηλώνει και να σημειώνει τόση επιτυχία στα ταμεία (ιδιαίτερα σε συνάρτηση με το μηδαμινό, για τα δεδομένα του Χόλιγουντ, κόστος της) ώστε να συνεχίζει να… χορεύει, σχεδόν μια δεκαετία τώρα. Έχει, όμως, και η κριτική τα δίκια της…

Όπως και – λιγότερο ή περισσότερο – στα προηγούμενα «Step Up», έτσι και σ’ αυτό το καινούργιο, πλοκή δεν υπάρχει. Ή πιο σωστά δε θα έπρεπε να υπάρχει. Γιατί η λίγη ιστορία, η οποία εξελίσσεται (παραγεμίζοντας το χρόνο) μεταξύ των χορευτικών, είναι τόσο αφελής και αδιανόητα προβλέψιμη, που γίνεται κουραστική και κατά λάθος αστεία. Άσε που ως παύσεις στο μουσικοχορευτικό υπερθέαμα σου επιτρέπει να συνειδητοποιήσεις τη μετριότητα των – αστεριών μόνο στο χορό – πρωταγωνιστών στην ηθοποιία, αλλά και να αποπροσανατολιστείς με το πόσο μοιάζουν (ως κακέκτυπα) στην όψη, στη γλώσσα του σώματος και στη φωνή οι Έβιγκαν και Ιζαμπέλα Μίκο (στο ρόλο της diva της pop, Αλέξα Βέγκα) με τις Ντεμί Μουρ και Μισέλ Φάιφερ, αντίστοιχα!

Έχει, όμως, και το (φανατικό) κοινό τα δίκια του… Τα χορευτικά, αν και πλέον αποκλειστικά σε κλειστούς χώρους, και όχι πια (και) στους δρόμους (όπως της Νέας Υόρκης ή του Μαϊάμι, σε προηγούμενα φιλμ), εξακολουθούν να αποπλανούν και να συνεπαίρνουν. Από τα αποσπασματικά, κωμικά, των τίτλων της αρχής, και το video που ετοιμάζει η ομάδα για το διαγωνισμό (αποδομώντας άφοβα το μύθο του δρος Φρανκενστάιν!), μέχρι τις μάχες στο ring, και το αποκορύφωμα της πολυπρόσωπης, πολυδιάστατης χορογραφίας του φινάλε, δύσκολα θα αποχωριστείς το επίμονο χαμόγελο στο πρόσωπό σου, με τα… πανευτυχή μάτια, και το ρυθμικό κούνημα στα πόδια, στα χέρια, στο σώμα ολόκληρο, μη σου πω. Την όλη εμπειρία κάνει ακόμα επιβλητικότερη το 3D, που (όπως και στο αριστουργηματικό «Pina» του Βιμ Βέντερς) σε βάζει όσο πιο μέσα στο χορό γίνεται, χωρίς να κλέβει την παράσταση απ’ αυτόν (αν και 3-4 φορές, θα σου ‘ρθουν κατά πρόσωπο, ως χαριτωμενιά, καπέλα, σπασμένα γυαλιά, και άλλα αντικείμενα).

Μα δε βρίσκεται ένας θαρραλέος άνθρωπος να φτιάξει ένα «Step Up» μόνο με χορό, μουσική και τίποτα άλλο;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναι (φυσικά), αν είσαι fan της συγκεκριμένης σειράς ταινιών, ή αν γουστάρεις, έστω και στο ελάχιστο, την τέχνη του χορού όλων των ειδών, ενώ ταυτόχρονα είσαι διατεθειμένος να παραβλέψεις (και να κάνεις υπομονή κατά τη διάρκειά της) την υποτιθέμενη πλοκή. Με λίγα λόγια, ναι αν θες να δεις χορό, όχι (σε καμία περίπτωση) αν θες να δεις σινεμά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εγώ «Όλα Μέσα» διάβασα και μπήκα, αλλά στο έργο σαβουρντιζόντουσαν με κάτι ακροβατικά, και καλά χορευτικές φιγούρες. Απάτη!