FreeCinema

Follow us

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (2023)

(ROTER HIMMEL)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστιαν Πέτσολντ
  • ΚΑΣΤ: Τόμας Σούμπερτ, Πάουλα Μπερ, Λάνγκστον Ουιμπέλ, Ματίας Μπραντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Ο Λέον και ο Φέλιξ κατευθύνονται προς το εξοχικό της μητέρας του δεύτερου, σε παραθαλάσσια περιοχή της Βαλτικής. Αναζητούν την ησυχία, ώστε ν’ αφιερωθούν στα projects τους, αλλά θα βρεθούν προ εκπλήξεως όταν ανακαλύψουν μία άγνωστη «συγκάτοικο» στο σπίτι. Παράλληλα, μια πυρκαγιά σε κοντινό δάσος διαρκώς πλησιάζει…

Εάν θα έπρεπε να υφίστανται ταινίες που θέτουν το ερώτημα… «Γιατί υπάρχω;», τότε ο «Κόκκινος Ουρανός» είναι ο πλέον σοβαρός διεκδικητής του βραβείου της πιο ακραίας περίπτωσης για τούτη την κινηματογραφική σεζόν (μέχρι στιγμής)!

Αν και προσιτό ή ακόμα και ευχάριστο στο ξεκίνημά του (φέρνοντας αμυδρά στον νου τις καλοκαιρινές κι ανέμελες καταστασιακά ιστορίες του Ερίκ Ρομέρ), το φιλμ του Κρίστιαν Πέτσολντ, άμα τη εμφανίσει της θελκτικής Νάντια, μπλέκει τα μπούτια του σεναριακά (από την άγνοια της ύπαρξής της στο σπίτι, μέχρι το flirt της με τον ντόπιο ναυαγοσώστη ή την εντελώς άκυρη πληροφορία ότι… εργάζεται στην περιοχή!), χάνει το έτσι κι αλλιώς ήδη ισχνό χιούμορ του (γύρω από τις αντιθέσεις των δύο φίλων) και βουλιάζει σταδιακά σε μια νωθρή αφήγηση που επικεντρώνει στον εγωισμό και την «παραξενιά» του Λέον, ο οποίος προσπαθεί να ολοκληρώσει το δεύτερο μυθιστόρημά του, με την ανησυχία ότι πρόκειται για κορυφαίο φιάσκο που πιθανότατα θα απορρίψει ο εκδότης του.

Οι μεταστροφές των χαρακτήρων είναι αλλοπρόσαλλες (πιο εξωφρενικό θα έλεγα πως είναι το σεξουαλικό ταίριασμα του Φέλιξ με τον ναυαγοσώστη!) και η απουσία μιας κάποιας στοιχειώδους πλοκής σε κάνει να χάνεις κάθε ενδιαφέρον γι’ αυτά που κουβεντιάζουν οι βασικοί ήρωες. Ρόλο κύριας «υποπλοκής» λαμβάνει η στα πέριξ πυρκαγιά, που όχι μόνο δεν απασχολεί δραματουργικά (πέραν κάποιας «ανατροπής»… από το πουθενά, λίγο πριν το φινάλε), αλλά δίνει και την εντύπωση πως ο Πέτσολντ όχι μόνο δεν έχει βρεθεί ποτέ στη ζωή του κοντά σε φωτιά η οποία κατακαίει δασική έκταση, αλλά δεν έχει ψάξει καν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της!

Ο «Κόκκινος Ουρανός» θα μπορούσε να είναι μία απλή κομεντί ευτράπελων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όμως, ο Πέτσολντ είναι ένας φεστιβαλικός «δημιουργός» με… σοβαρό έργο, οπότε ο θεατής καλείται εδώ να ψάξει για υποτιθέμενες «αλληγορίες» γύρω από την ψυχολογία και τη συμπεριφορά των ανθρώπων στην πρόσφατη περίοδο καραντίνας της πανδημίας (μία πιθανή οπτική «ανάγνωσης», τύπου… να ‘χαμε να λέγαμε). Όποιος το «βρει» όλο αυτό και το «αποκωδικοποιήσει», παρακαλείται να μου το αναπτύξει στα σχόλια. Στην τελική, επειδή μιλάμε περί συνολικού φιλμικού «καψίματος», θα αντι-πρότεινα ως τίτλο του έργου το… «Κάψε το Σενάριο»! Δύσμοιρε Λέον, για το σινεμά έπρεπε να γράφεις. Εκεί γίνεται αποδεκτή ακόμη και η πιο βαρετή κι ανώφελη απιθανότητα γραφής.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γιατί; Γιατί; Γιατί (το είδα αυτό το πράμα);


MORE REVIEWS

ΧΙΟΝΑΤΗ

Αφού έχει αποφύγει τη θανάτωση, η Χιονάτη κρύβεται στο δάσος και βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι επτά… νάνων, οι οποίοι θα τη φροντίσουν μέχρι να αποφασίσει να διεκδικήσει και να απελευθερώσει το χαμένο της βασίλειο από τη σατανική μητριά της.

WISHBONE

Σεκιουριτάς νοσοκομείου σε άθλια οικονομική κατάσταση, με κίνδυνο να χαθεί το σπίτι της μάνας του λόγω χρεών στην τράπεζα, βλέπει τον αδελφό του να «φεύγει» άδικα από ξαφνικό ανεύρυσμα και επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο αναλαμβάνοντας την κηδεμονία της ανήλικης ανιψιάς του. Η πρόταση ενός τραυματιοφορέα για συμμετοχή σε κομπίνες δικαστικών αποζημιώσεων θα φέρει καλύτερες μέρες;

ΝΟΒΟΚΑΪΝΗ

Υποδιευθυντής τραπέζης βλέπει την υπάλληλο με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος να πιάνεται όμηρος ληστών και κάνει τα πάντα για να την εντοπίσει και να την ελευθερώσει. Βασικό (και μοναδικό) του ατού; Δεν μπορεί να νιώσει σωματικό πόνο!

ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΧΩΡΑ

Έχοντας ξεμείνει στην Αθήνα δίχως χρήματα και χαρτιά, και με όνειρο τη φυγή για Γερμανία, δύο πρόσφυγες από την Παλαιστίνη καταφεύγουν σε άκρως ριψοκίνδυνη λύση, προκειμένου να βγάλουν πλαστά διαβατήρια για τη «Γη της Επαγγελίας».

LOCKED

Μικροκακοποιός μπουκάρει σε χλιδάτο κι αφύλαχτο SUV και δεν βρίσκει τρόπο να βγει απ’ αυτό, ανυποψίαστος ότι επρόκειτο για… θανάσιμη παγίδα!

MR KLEIN

MR KLEIN

«Κάψτα όλα», όπως είχε πει σοφά και η Λαίδη στα έιτιζ και στο άσφαλτα τιτλοφορούμενο «Κανόνισέ το».