FreeCinema

Follow us

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (2015)

(RELÈVE: HISTOIRE D'UNE CRÉATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τιερί Ντεμεζιέρ, Αλμπάν Τερλέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Η καταγραφή της πρώτης παράστασης που χορογράφησε ο Μπέντζαμιν Μιλπιέ ως νέος Διευθυντής του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού.

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τον χορό διαθέτει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να έχει πλούσιες, ωραίες, εντυπωσιακές εικόνες. Από την άλλη πλευρά, μια ταινία, με όποιο θέμα και όποιο φορμά κι αν έχει, χρειάζεται ιστορία. Το ντοκιμαντέρ των Ντεμεζιέρ και Τερλέ πάσχει σε αυτόν τον τομέα και γι’ αυτό χάνει το ενδιαφέρον του θεατή που ο χορός δεν είναι ένα από τα κεντρικά του ενδιαφέροντα. Από την εταιρεία διανομής ενημερωθήκαμε ότι προγραμματίστηκε μια ειδική προβολή (στις 17 Δεκεμβρίου) με ομιλητή τον Διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνο Ρήγο. Μια τέτοια εκδήλωση είναι ο κατάλληλος τόπος για την προβολή της ταινίας, χρονολογίας 2015, της οποίας διαφορετικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τον λόγο προγραμματισμού της στις αίθουσες… τρία χρόνια αργότερα.

Η «Ιστορία μιας Πρεμιέρας» παρακολουθεί το ανέβασμα της πρώτης παραγωγής του Μπέντζαμιν Μιλπιέ στην Όπερα Γκαρνιέ του Παρισιού. Η τοποθέτησή του στη θέση του Διευθυντή ήταν μια έκπληξη, αφού ήταν γνωστός χορευτής και χορογράφος στην Αμερική για χρόνια, αλλά δεν είχε μια αντίστοιχη διοικητική διαδρομή. Στον κόσμο εκτός μπαλέτου ήταν περισσότερο γνωστός ως ο χορογράφος του «Μαύρου Κύκνου» (και σύζυγος της Νάταλι Πόρτμαν). Επίσης, ο Μιλπιέ δεν έμεινε για μεγάλο διάστημα στη θέση. Παραιτήθηκε μόλις ενάμισι χρόνο μετά, αφού δεν κατάφερε να συντονίσει τη δική του διάθεση εκσυγχρονισμού με την αυστηρή παράδοση ενός κλασικού οργανισμού.

Στο ντοκιμαντέρ, όλο αυτό το δράμα δεν περνάει. Υπάρχουν κάποιες στιγμές όπου υποψιάζεσαι την ένταση (όπως με τις φυλετικές αλλαγές στο κεντρικό καστ, διοικητικές τροποποιήσεις, ατυχήματα, απειλές για απεργία), όμως εκεί που περιμένεις να εξελιχθεί κάποια δράση, όλα αυτά περνάνε εντελώς ξώφαλτσα, σαν πιρουέτα που εξελίσσεται σε στραβοπάτημα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι λάτρης του μπαλέτου, ίσως θα βρεις κάτι να σου τραβήξει την προσοχή, αλλά όχι τις εσωτερικές λεπτομέρειες που θα περίμενες από ένα εξειδικευμένο ντοκιμαντέρ. Αν ανήκεις σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία θεατή, η ταινία δεν πρόκειται να σε κερδίσει.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.