FreeCinema

Follow us

ΡΑΜΟΝΑ (2022)

(RAMONA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντρεα Μπάγκνι
  • ΚΑΣΤ: Λούρντες Χερνάντεζ, Μπρούνο Λάστρα, Φραντσέσκο Καρίλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Νεαρή καλλονή που φέρει το όνομα Ραμόνα, επιστρέφει στη Μαδρίτη με σύντροφο, μετά από πολλά χρόνια διαμονής στο Λονδίνο. Μετά από audition, θα πέσει πάνω στον Μπρούνο που είναι σκηνοθέτης και τη θέλει στο φιλμ, μιας και τη γουστάρει. Θα πάρει το ρόλο αξιοκρατικά και θα χαρεί την εμπειρία του επερχόμενου φιλμ, χωρίς όμως να λείψει η αμηχανία που θα προκύψει λόγω επαγγελματικών επιλογών, αλλά και ερωτικού τριγώνου.

Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της Άντρεα Μπάγκνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Λούρντες Χερνάντεζ, με τη βελούδινη φωνή που τη γνωρίζουμε και ως Russian Red. Με πολλές παραπομπές στο «Ζούσε τη Ζωή της» (1962) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τόσο σεναριακά όσο και φωτογραφικά, η γαλλική nouvelle vague δένει αρμονικά με τους δρόμους της Μαδρίτης και τους εσωτερικούς χώρους σε γλώσσα ισπανική. Δε θα μπορούσε να λείπει ένα τσιγάρο κι ένα ποτήρι κρασί από τέτοιο φιλμ.

Είναι εξαιρετικό ξεκίνημα για την καριέρα της Μπάγκνι και ένα up-to-date story για τις συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη, με αναφορές στην κλιματική αλλαγή σε κατά τόπους συζητήσεις. Στο φιλμ το οποίο γυρίζεται εντός του φιλμ (σαν μια μικρή babushka), ξετυλίγεται ο χαρακτήρας της Ραμόνα που μιλά για την προσωπική της ζωή, αναλύοντας στιγμές από το παρελθόν της, μιλώντας απευθείας στην κάμερα του Μπρούνο, σε άλλες χρωματικές επιλογές και ύφος σατιρικό.

Η μετα-ρομαντική προσέγγιση της κινηματογράφησης των δρόμων από τον Πολ Ορπινέλ είναι που δίνει χρώμα στα ασπρόμαυρα πλάνα τα οποία «μαγνητίζουν» τον οφθαλμό. Ο Ορπινέλ έχει δώσει δείγματα των δυνατοτήτων του και στο παρελθόν, σε φιλμ όπως το «La Dona Il·legal» (που έκανε πρεμιέρα στο Netflix), ενώ έχει αναφερθεί ότι του αρέσει να συμβαδίζει με τον σκηνοθέτη, έτσι ώστε να μπορεί να προσδώσει στην ιστορία την οπτική φαντασία στην οποία ανήκει, με ευαισθησία και ενθουσιασμό. Στο «Ραμόνα», δείχνει να το επιτυγχάνει.

Είναι ένα ευχάριστο ρομαντικό στόρι. Αν και με τόσες αναφορές στο σινεμά του Γκοντάρ, δεν παύει να είναι αυθεντικό, εξιστορώντας αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα στον κινηματογραφικό χώρο (γνωρίζουν και οι δύο τον Γκοντάρ, τόσο η σκηνοθέτις όσο και η πρωταγωνίστρια, οπότε γιατί να μην έχει πινελιές και από… Ρομπέρ Μπρεσόν σε μια επίσκεψη σε caffè;). Πόση γνώση μπορεί να έχει και ο κατά τα άλλα σταθερός σύντροφός της; Γνωστή χολιγουντιανή συνταγή, που παίζει με το ρίσκο, δύσκολο ν’ αποτύχει να ικανοποιήσει τους θεατές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φιλμ εμφανών γκονταρικών επιρροών, που διαφαίνονται κυρίως στη διεύθυνση φωτογραφίας. Νοσταλγικά πλάνα, γεμάτα από μανδριλεζικές γωνιές, σε μαυρόασπρο.


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!