FreeCinema

Follow us

ΡΑΜΟΝΑ (2022)

(RAMONA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραμεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντρεα Μπάγκνι
  • ΚΑΣΤ: Λούρντες Χερνάντεζ, Μπρούνο Λάστρα, Φραντσέσκο Καρίλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Νεαρή καλλονή που φέρει το όνομα Ραμόνα, επιστρέφει στη Μαδρίτη με σύντροφο, μετά από πολλά χρόνια διαμονής στο Λονδίνο. Μετά από audition, θα πέσει πάνω στον Μπρούνο που είναι σκηνοθέτης και τη θέλει στο φιλμ, μιας και τη γουστάρει. Θα πάρει το ρόλο αξιοκρατικά και θα χαρεί την εμπειρία του επερχόμενου φιλμ, χωρίς όμως να λείψει η αμηχανία που θα προκύψει λόγω επαγγελματικών επιλογών, αλλά και ερωτικού τριγώνου.

Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της Άντρεα Μπάγκνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Λούρντες Χερνάντεζ, με τη βελούδινη φωνή που τη γνωρίζουμε και ως Russian Red. Με πολλές παραπομπές στο «Ζούσε τη Ζωή της» (1962) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τόσο σεναριακά όσο και φωτογραφικά, η γαλλική nouvelle vague δένει αρμονικά με τους δρόμους της Μαδρίτης και τους εσωτερικούς χώρους σε γλώσσα ισπανική. Δε θα μπορούσε να λείπει ένα τσιγάρο κι ένα ποτήρι κρασί από τέτοιο φιλμ.

Είναι εξαιρετικό ξεκίνημα για την καριέρα της Μπάγκνι και ένα up-to-date story για τις συνθήκες διαβίωσης στην Ευρώπη, με αναφορές στην κλιματική αλλαγή σε κατά τόπους συζητήσεις. Στο φιλμ το οποίο γυρίζεται εντός του φιλμ (σαν μια μικρή babushka), ξετυλίγεται ο χαρακτήρας της Ραμόνα που μιλά για την προσωπική της ζωή, αναλύοντας στιγμές από το παρελθόν της, μιλώντας απευθείας στην κάμερα του Μπρούνο, σε άλλες χρωματικές επιλογές και ύφος σατιρικό.

Η μετα-ρομαντική προσέγγιση της κινηματογράφησης των δρόμων από τον Πολ Ορπινέλ είναι που δίνει χρώμα στα ασπρόμαυρα πλάνα τα οποία «μαγνητίζουν» τον οφθαλμό. Ο Ορπινέλ έχει δώσει δείγματα των δυνατοτήτων του και στο παρελθόν, σε φιλμ όπως το «La Dona Il·legal» (που έκανε πρεμιέρα στο Netflix), ενώ έχει αναφερθεί ότι του αρέσει να συμβαδίζει με τον σκηνοθέτη, έτσι ώστε να μπορεί να προσδώσει στην ιστορία την οπτική φαντασία στην οποία ανήκει, με ευαισθησία και ενθουσιασμό. Στο «Ραμόνα», δείχνει να το επιτυγχάνει.

Είναι ένα ευχάριστο ρομαντικό στόρι. Αν και με τόσες αναφορές στο σινεμά του Γκοντάρ, δεν παύει να είναι αυθεντικό, εξιστορώντας αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα στον κινηματογραφικό χώρο (γνωρίζουν και οι δύο τον Γκοντάρ, τόσο η σκηνοθέτις όσο και η πρωταγωνίστρια, οπότε γιατί να μην έχει πινελιές και από… Ρομπέρ Μπρεσόν σε μια επίσκεψη σε caffè;). Πόση γνώση μπορεί να έχει και ο κατά τα άλλα σταθερός σύντροφός της; Γνωστή χολιγουντιανή συνταγή, που παίζει με το ρίσκο, δύσκολο ν’ αποτύχει να ικανοποιήσει τους θεατές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φιλμ εμφανών γκονταρικών επιρροών, που διαφαίνονται κυρίως στη διεύθυνση φωτογραφίας. Νοσταλγικά πλάνα, γεμάτα από μανδριλεζικές γωνιές, σε μαυρόασπρο.


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…