FreeCinema

Follow us

ΠΑΘΟΣ (2012)

(PASSION)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπράιαν Ντε Πάλμα
  • ΚΑΣΤ: Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Νούμι Ραπάς, Πολ Άντερσον, Καρολίνε Χέρφουρτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η αδίστακτη Αμερικανίδα διευθύντρια του γερμανικού παραρτήματος διεθνούς διαφημιστικής εταιρείας και η διστακτική υφιστάμενή της, μοιράζονται ιδέες, έναν άνδρα και μερικά φιλιά, σε μια σχέση που αρχίζει ως επαγγελματική, εξελίσσεται σε φιλική και καταλήγει φονική, έπειτα από πισώπλατες συμπεριφορές και προσβολές.

Πρώτη έκπληξη: Ο Μπράιαν Ντε Πάλμα κάνει remake μιας όχι και τόσο σπουδαίας γαλλικής ταινίας. Ξαναγύρισε την «Αντίζηλο» του Αλέν Κορνό, που με πρωταγωνίστριες την Κριστίν Σκοτ Τόμας και τη Λουντιβίν Σανιέ, είχε κάνει σχετική επιτυχία πριν από δυο χρόνια στις θερινές αίθουσες. Δεύτερη και μεγαλύτερη έκπληξη: Ο Ντε Πάλμα γύρισε την ταινία σαν κάποιον που αντιγράφει κακά Ντε Πάλμα. Είναι τόσο εντυπωσιακή η έλλειψη έμπνευσης, σεξουαλικής διάθεσης (τουλάχιστον με επιτυχία) και ορμής, που αν οποιοσδήποτε άλλος είχε σκηνοθετήσει το «Πάθος», θα είχε σημαδευτεί ως κακός, κάκιστος μαθητής.

Τι έπαθε ο κάποτε μετρ του σασπένς; Κούραση; Πλήξη; Άνοια; Όπου και να οφείλεται το αποτέλεσμα του «Πάθους», είναι βαθιά απογοητευτικό, ειδικά καθώς προέρχεται από ένα σκηνοθέτη που έχει ασχοληθεί με τόση μαστοριά στο παρελθόν με τις φοβίες, τις εμμονές και το σεξ. Το «Πάθος» είναι απλώς μια καρικατούρα της μανιέρας του. Η απλή ιστορία ανταγωνισμού και έλξης ανάμεσα σε δυο γυναίκες, είναι ένας καμβάς που θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ δημιουργικός. Ο Ντε Πάλμα, όμως, απλώς έχει φορτώσει την ιστορία με τα πιο αναγνωρίσιμα στοιχεία της φιλμογραφίας του. Split screen, όνειρα, αισθησιασμός, σκιές, ένα φινάλε πάνω στο φινάλε, δήθεν ανατρεπτικό.

Πέρα από τις αποκαρδιωτικές επιδόσεις της σκηνοθεσίας, εξίσου απογοητευτικό είναι και το καστ. Το «καλό κορίτσι» Ρέιτσελ ΜακΆνταμς αγωνίζεται να πείσει ως μοιραία και αδίστακτη γυναίκα, αλλά το μόνο που φαίνεται είναι η αγωνία της. Η Νούμι Ραπάς απέναντί της, με μια έκφραση, δεν καταφέρνει να πείσει για τη μεταστροφή του χαρακτήρα της. Απολύτως τεχνητό είναι και το ερωτικό κλίμα που η ταινία προσπαθεί να χτίσει ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες. Αν κάποιος δει την αφίσα της ταινίας, με τα χείλη τους που πλησιάζουν, και περιμένει πολλά, θα μείνει με την όρεξη. Η αφίσα είναι το καλύτερο πράγμα στο φιλμ! Επιπλέον, η γαλλογερμανική παραγωγή δε δίνει μια απλώς ψυχρή εικόνα στον κόσμο της ταινίας, την κάνει εντελώς άψυχη.

Για όποιον περίμενε την επιστροφή του Ντε Πάλμα σε ένα είδος όπου έχει θριαμβεύσει στο παρελθόν, το «Πάθος» δεν είναι απλώς μια άτυχη στιγμή, αλλά μια στιγμή ντροπής στη φιλμογραφία του. Αφημένη στην τεμπελιά και τον αυτόματο πιλότο, κάνει τον τίτλο να μοιάζει σχεδόν αστείος και θλιβερός.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις αγαπήσει την «Προετοιμασία για Έγκλημα», το «Blow Out», την «Κάρι»; Μην πας, αλήθεια, θα στενοχωρηθείς. Δεν έχεις ιδέα ποιος είναι ο Μπράιαν Ντε Πάλμα; Ίσως είναι ευκαιρία να δεις πώς καταντάει κάποιος σπουδαίος και μετά να συγκρίνεις την παρακμή του με τις καλύτερες δουλειές του.


MORE REVIEWS

ΕΝΚΑΝΤΟ: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΓΙΚΟΣ

Πολυπληθής κι ευτυχισμένη κολομβιανή οικογένεια, κάθε μέλος της οποίας διαθέτει μαγικά χαρίσματα, βρίσκεται προ του κινδύνου να τα χάσει ολοσχερώς! Κόρη αποκαρδιωμένη από την ατυχία της να είναι η μόνη που την τέχνη της μαγείας δεν κατέχει, βάζει μπρος σχέδιο σωτηρίας για όλους. Θα μαγέψει;

Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI

Τα γεγονότα που οδήγησαν στην πληρωμένη δολοφονία του Μαουρίτσιο Γκούτσι και η ανάμειξη της πρώην συζύγου του Πατρίτσια Ρετζιάνι σ’ αυτήν, με φόντο τα μοχθηρά, οικονομικά παρασκήνια του κόσμου της μόδας.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μέσω αγγελίας, η Άννα πηγαίνει να πιάσει δουλειά στην ξεχασμένη από το χρόνο ψαροταβέρνα του Ρούλα (από το Χάρης). Λιγομίλητη, σχεδόν αντικοινωνική, μα με ικανότητα στη μαγειρική, η Άννα κερδίζει τους καθημερινούς πελάτες του μαγαζιού, κρατώντας καλά κρυμμένο το μυστικό της… απώλειας της μνήμης της!

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ

Ζευγάρι με μικρό παιδί, απότομα προσγειωμένο από τα ψηλά στα χαμηλά κοινωνικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, «υποδύεται» βίο ευμάρειας σε βίλα στην οποία ο σύζυγος εκτελεί χρέη επιστάτη. Για πόσο καιρό θ’ αντέξει αυτό το ψέμα;

ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Χήρος οινοποιός σε ακριτικό νησί, καταχρεωμένος και με προβλήματα επικοινωνίας με την 30χρονη κόρη του που παρατάει το στεφάνι της, πέφτει θύμα ομηρίας από επικίνδυνο δραπέτη. Για να την προστατεύσει, θα τον παρουσιάσει σαν τον καινούργιο του εργάτη και θ’ αφήσει το ψέμα να αιωρείται στην ατμόσφαιρα μέχρι να σκάσουν οι αναπόφευκτες συνέπειες.